  • Data: 2007-10-17 06:16:57
    Temat: brak prawa do gruntów - trochę dlugie, niestety
    Od: "bramka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    mam problem - korzystając z ostatniej nowelizacji ustawy o spółdzielniach
    mieszkaniowych złożyłam wniosek o przekształcenie spółdzielczego
    lokatorskiego prawa do lokalu na odrębną własność tego lokalu, ale
    otrzymałam od spółdzielni odpowiedź, że od dłuższego czasu starają się o
    ustalenie praw do gruntów, występowali, składali pisma, bla, bla, ale
    jeszcze im się nie udało :/ I moje pytanie - co robicie z tym? bo jak sądzę
    nie tylko moja spółdzielnia kombinuje w ten sposób. Po małym rozeznaniu
    okazało się, że inna spółdzielnia w tym samym mieście, nie mając praw do
    gruntów dała, podobno, możliwość przekształcenia na spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu, właśnie z tego powodu - cytat z wniosku
    zamieszczonego na stronie spółdzielni - " proszę o przekształcenie mojego
    spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego nr..... na odrębną
    własność tego lokalu na podst. art. 12 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o
    spółdzielniach mieszkaniowych (tekst jednolity Dz. U. z 2003r. nr 119 poz.
    1116 z późniejszymi zmianami) lub na spółdzielcze własnościowe prawo do
    lokalu w oparciu o art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 14 czerwca 2007r. o zmianie
    ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz o zmianie niektórych innych
    ustaw w przypadku gdy zajmowany przeze mnie lokal znajduje się w budynku
    wybudowanym na gruncie, do którego spółdzielni nie przysługuje prawo
    własności lub użytkowania wieczystego"- nic mi to nie daje, bo to akurat nie
    moja spółdzielnia, ale czy w ogóle to jest możliwe?
    Ale podstawowe pytanie, to, co ja mogę w swoim przypadku zrobić? czy w ogóle
    coś mogę?;) jeżeli była już dyskusja na ten temat, proszę o podesłanie
    tytułu wątku.
    pozdrawiam
    b.