  • 1. Data: 2007-06-30 17:06:51
    Temat: autorskie prawa osobiste (oznaczenie utworu swoim nazwiskiem) - strona www
    Od: Mariusz <m...@h...usunto.sk>

    Będąc zatrudniony na podstawie umowy o pracę wykonuję aplikacje www
    (strony internetowe). Wykorzystując autorskie prawa osobiste (Art. 16
    pkt 1 i 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych) oznaczam
    wszystkie strony, których jestem autorem/współautorem swoim imieniem i
    nazwiskiem. Oznaczenia takiego dokonuję w kodzie źródłowym strony, zatem
    nie jest ono widoczne bezpośrednio dla odwiedzających stronę www. Jednak
    każdy kto zajrzy w kod strony bez problemu odczyta informację o
    autorstwie strony.

    Czy pracodawca lub inna osoba posiadająca autorskie prawa majątkowe do
    tych aplikacji www ma możliwość (bez mojej zgody) usunięcia, zmiany
    sposobu oznaczenia, lub jakiegokolwiek innego "zakamuflowania"
    informacji o autorstwie/współautorstwie strony?

    Mariusz

  • 2. Data: 2007-06-30 18:23:12
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Mariusz <m...@h...usunto.sk> writes:

    [...]

> [...]
    > zmiany sposobu oznaczenia, lub jakiegokolwiek innego
    > "zakamuflowania" informacji o autorstwie/współautorstwie strony?

    Oczywiście że pracodawca może zażądać produktu o określonej formie
    i treści, włączając w to produkt nie zawierający informacji na temat
    osobistych praw autorskich wykonawcy. Tego, czego nie może, to wymóc
    na tobie nieumieszczania informacji o realizowanych projektach w twoim
    CV albo na twojej własnej stronie WWW.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 3. Data: 2007-06-30 19:17:30
    Od: Jacek_P <C...@c...edu.pl>

    Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisal:
> [...]
    > osobistych praw autorskich wykonawcy. Tego, czego nie może, to wymóc
    > na tobie nieumieszczania informacji o realizowanych projektach w twoim

    To tez moze. Sa rozmaite "disclosure agreement".
    To co mozesz bezapelacyjnie, to podawac w CV zatrudnienie,
    natomiast informacje o realizowanych projektach moga
    byc objete tajemnica handlowa pracodawcy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2007-06-30 20:16:02
    Od: Mariusz <m...@h...usunto.sk>

    Piotr Dembiński pisze:
    > Oczywiście że pracodawca może zażądać produktu o określonej formie
    > i treści, włączając w to produkt nie zawierający informacji na temat
    > osobistych praw autorskich wykonawcy.

    Umowa nic nie wspomina o niewykorzystywaniu autorskich praw osobistych.

    Oczywiste jest to, że mogę się zobowiązać do nieużywania uprawnień
    wynikających z autorskich praw osobistych. Jednak tego nie zrobiłem.

    W obecnej chwili nie ma żadnych przeciwwskazań do wykorzystywania tych
    praw. Aplikacje www zostały również zaakceptowane w formie zawierającej
    informacje o autorstwie i upublicznione.

    Interesuje mnie to czy w przyszłości osoba posiadająca autorskie prawa
    majątkowe ma możliwość (bez mojej zgody) usunięcia lub zmiany sposobu
    oznaczenia informacji o autorstwie/współautorstwie strony?

    Mariusz

  • 5. Data: 2007-06-30 20:33:50
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Mariusz <m...@h...usunto.sk> writes:

    [...]

    > Interesuje mnie to czy w przyszłości osoba posiadająca autorskie
    > prawa majątkowe ma możliwość (bez mojej zgody) usunięcia lub zmiany
    > sposobu oznaczenia informacji o autorstwie/współautorstwie strony?

    Czyli po prostu zmodyfikować utwór? Pewnie tak, przynajmniej w takim
    zakresie, w jakim zezwala na to prawo autorskie.

  • 6. Data: 2007-06-30 20:42:22
    Od: Mariusz <m...@h...usunto.sk>

    Piotr Dembiński pisze:
    > Czyli po prostu zmodyfikować utwór? Pewnie tak, przynajmniej w takim
    > zakresie, w jakim zezwala na to prawo autorskie.

    Modyfikacja utworu usuwająca informację o autorze nie naruszy
    przysługujących mi autorskich praw osobistych?

    Mariusz

  • 7. Data: 2007-06-30 20:58:33
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 22:42:22 +0200, Mariusz napisał(a):

    > Modyfikacja utworu usuwająca informację o autorze nie naruszy
    > przysługujących mi autorskich praw osobistych?

    Naruszy. Nie może tego zrobić bez Twojej zgody. Co więcej, przyjmuje się
    niekiedy, że nawet "nieodwołalną" zgodę można odwołać, a to dlatego, że
    zgoda nieodwołalna oznaczałaby zrzeczenie się tego prawa, a to jest - się
    wie - niedopuszczalne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://www.money.pl/forum/

  • 8. Data: 2007-06-30 21:06:32
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    > Mariusz <m...@h...usunto.sk> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Czyli po prostu zmodyfikować utwór? Pewnie tak, przynajmniej
    > w takim zakresie, w jakim zezwala na to prawo autorskie.

    ...a prawo nie zezwala bez zgody twórcy. Wynika z tego, że pracodawca
    powinien zawrzeć z pracownikiem osobną umowę, na mocy której
    pracodawca modyfikować utwór. Co do oznaczenia, to oczywiście również
    miałeś rację -- ustawa gwarantuje twórcy prawo do podpisania własnego
    utworu.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 9. Data: 2007-06-30 21:19:48
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

> [...]

    ...a prawo nie zezwala bez zgody twórcy. Wynika z tego, że pracodawca
    powinien zawrzeć z pracownikiem osobną umowę, na mocy której
    pracodawca mógłby modyfikować utwór. Co do oznaczenia, to oczywiście

  • 10. Data: 2007-06-30 21:21:13
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@o...com> writes:

> [...]
    > dlatego, że zgoda nieodwołalna oznaczałaby zrzeczenie się tego
    > prawa, a to jest - się wie - niedopuszczalne.

    Co do stron WWW może również mieć zastosowanie Art. 32.