  • 1. Data: 2007-06-30 16:48:47
    Temat: autorskie prawa osobiste (oznaczenie utworu swoim nazwiskiem) - strona www
    Od: Mariusz <m...@h...usunto.sk>

    Będąc zatrudniony na podstawie umowy o pracę wykonuję aplikacje www
    (strony internetowe). Wykorzystując autorskie prawa osobiste (Art. 16
    pkt 1 i 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych) oznaczam
    wszystkie strony, których jestem autorem/współautorem swoim imieniem i
    nazwiskiem. Oznaczenia takiego dokonuję w kodzie źródłowym strony, zatem
    nie jest ono widoczne bezpośrednio dla odwiedzających stronę www. Jednak
    każdy kto zajrzy w kod strony bez problemu odczyta informację o
    autorstwie strony.

    Czy pracodawca ma możliwość (bez mojej zgody) usunięcia, zmiany sposobu
    oznaczenia, lub jakiegokolwiek innego "zakamuflowania" informacji o
    autorstwie/współautorstwie strony?

    Mariusz