eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot towaru kupionego w "zawyzonej cenie" › Zwrot towaru kupionego w "zawyzonej cenie"
  • Data: 2005-05-16 16:12:11
    Temat: Zwrot towaru kupionego w "zawyzonej cenie"
    Od: "doktorski" <d...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    6, tu doktorski;

    Googlowalem troche ale odpowiedzi na moje pytanie nie udalo mi sie znalezc.
    Moze pomozecie rozwiac moje watpliwosci.

    Sytuacja jest nastepujaca: jest produkt, powiedzmy buty. Buty te importuje
    firma "Boots". Jest jedynym importerem tychze. Oczywiscie jest tez
    generalnym dystrybutorem. Buty te mozna kupic w sklepie firmy "Boots" i w
    innych sklepach obuwniczych. Importer sprzedaje te buty w swoim sklepie w
    cenie detalicznej rownej 100. Mi zdarzylo sie niestety kupic te same buty w
    sklepie obuwniczym za 150.

    Pewien jestem, ze ot tak sobie butow zwrocic nie moge. Buty sa
    pelnowartosciowe. Sprzedawca wykazuje zla wole i mojej prosby przyjecie
    zwrotu nie chce rozpatrzyc pozytywnie (twierdzi, ze sprowadzil te buty dla
    mnie mimo, ze ich nie zamawialem). Oczywiscie buty kupilem z wlasnej woli.

    Natomiast watpliwosci mam nastepujace:
    - czy istnieje termin okreslajacy zawyzona cene (zawyzona wobec standardu
    rynkowego, bo we wszystkich innych sklepach te buty kosztuja 100)?
    - czy w takiej sytuacji mozliwe jest domaganie sie od sprzedajacego
    przyjecia towaru i zwrotu ceny?
    - czy taka sytuacja nie zakrawa nieco na zwykla nieuczciwosc sprzedajacego
    (zeby nie powiedziec naciaganie/oszustwo)

    Czy moze zastosowanie ma zasada "madry Polak po szkodzie" (jak dla mnie
    najbardziej prawdopodobna odpowiedz)?

    Z gory dziekuje wskazowki.

    pzdr, dr


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1