  • 71. Data: 2024-01-18 14:17:41
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 06:28:33 +0100, Shrek wrote:

    > Tyle co paliwo. Policjanci nie mają za to płacone, amortyzacja i tak się
    > dzieje niezależnie czy sprzęt jest używany czy rdzewieje.

    Amortyzacja moze i tak liczona, ale jak sprzęt dobry, to można używać
    dłużej, albo sprzedać używany drożej.

    J.

  • 72. Data: 2024-01-18 14:21:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 06:36:24 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > których każdy telefon łączy się z siecią komórkową. Ustalanie pozycji
    > telefonu nie wymaga więc instalowania na telefonie Twojego dziecka
    > żadnych dodatkowych aplikacji.
    >
    > Dokładność lokalizacji GSM uzależniona jest jednak od liczby stacji
    > bazowych znajdujących na danym terenie. W centrum miast, gdzie
    > urządzenia te występują w dużym zagęszczeniu, dokładność lokalizacji GSM
    > wynosi od 50 do 200 m, poza centrum - od 200 do 400 m.
    >
    > Na ternie małych miast oraz wsi lokalizacja jest mniej precyzyjna -
    > położenie może być określone z dokładnością od 200 m do 1 km.

    No, to teraz włącz te lokalizacje, wyłącz GPS, wyjedz gdzies w teren,
    może być Kocmyrzów, pare km od BTS, i namierz swój telefon.

    Uprzedzam ze "Gdzie jest Dziecko" ma limit darmowych lokalizacji na
    żądanie, więc nie baw się w miescie.
    No chyba, ze masz dzieci i płacisz :-)

    Ale podali dokładnosc?

    J.

  • 73. Data: 2024-01-18 14:35:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 06:43:16 +0100, Shrek wrote:

    > I dziwnie przypomina poprzednią podobną - nawet blisko...

    Poprzednia była taka, ze telefon działał, ale z osobą nie było
    kontaktu.
    A tu kontakt był, można było zapytać co robiła, gdzie szła, co widzi
    (niewiele, bo jest ciemna noc).

    A tymczasem w NS dwa sukcesy, ale bez namierzania telefonów
    https://nowy-sacz.policja.gov.pl/kn/aktualnosci/4239
    8,Szczesliwy-final-poszukiwan-Zaginiony-73-latek-z-R
    ytra-odnalazl-sie-w-Szczawnicy.html
    https://nowy-sacz.policja.gov.pl/kn/aktualnosci/4229
    7,Wychlodzeni-mezczyzni-potrzebowali-pomocy-Skuteczn
    e-interweniowali-policjanci-ze.html

    A nawet trzeci sukces
    https://malopolska.policja.gov.pl/krk/aktualnosci/ak
    tualnosci/42453,Skuteczna-walka-sadeckich-policjanto
    w-z-przestepczoscia-gospodarcza-i-narkotykow.html

    W tym:
    "W efekcie jedna osoba usłyszała zarzut dokonania 1410 czynów
    karalnych związanych z poświadczaniem nieprawdy w wystawianych
    fakturach, co miało znaczenie prawne dla rzetelności ksiąg
    rachunkowych i deklaracji VAT. Jak wynikało z ustaleń, firma, by
    zdobyć klientów oferowała im towar wraz z montażem, jednak usługa nie
    była wykonywana, z kolei klient kupował taniej, ponieważ zamiast
    23-procentowej stawki podatku VAT, płacił 8 procent. Za popełnione
    przestępstwo z art. 271 § 3 kk grozi kara do 8 lat więzienia."

    oraz
    "W kategorii przestępstw narkotykowych w 2023 roku sądeccy policjanci
    wszczęli 170 postępowań, osiągając przy tym bardzo wysoki poziom
    wykrywalności, który wyniósł 98,5%. Funkcjonariusze w trakcie
    prowadzonych działań oraz podejmowanych interwencji ujawnili i
    zabezpieczyli łącznie ponad 15 kilogramów substancji zabronionych, w
    tym około 11 kilogramów marihuany o łącznej czarnorynkowej wartości
    około 750 tysięcy złotych."

    Inne komisariaty maja mniejszą skutecznosc w narkotykach?
    Narkotyki znajdują, a sprawców nie mogą wykryć ? :-)

    Niecałe 100gr na osobę ... a co będzie, jak zalegalizują maryśkę? :-)

    J.

  • 74. Data: 2024-01-18 14:36:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 06:47:06 +0100, Shrek wrote:

    > Można, można. Wliczanie smartyzacji sprzętu w koszty akcji jest bez
    > sensu. Sprzęt jest po to żeby z niego korzystać a amortyzuje się tak czy
    > inaczej. Takie myślenie protezą z księgowości potem powodowało że sprzęt
    > medyczny za grube miliony stał i się kurzył zamiast robić 24/7 bo ktoś
    > wyliczył że procedura kosztuje 4k i stać nas na dwa dziennie:(
    >
    > W prywatnych trzeba jakoś rozliczyć więc z braku laku się amortyzację
    > wpisuje w cenę usługi - służby tak nie działają.

    > Przecież kulsony są wiecznie zajęte - nawet nie ma nigdy komu zgłoszenia
    > przyjąć.

    Jak szukają jakiejs osoby po polach, to co się dziwisz ..

    J.

  • 75. Data: 2024-01-18 14:45:39
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > to jeśli rzeczywiście do lokalizacja jak dzwonisz na
    > 112 jest dokładniejsza od tej jak występują służby (nie wierzę), to
    > można było po prostu poprosić babkę żeby na 112 zadzwoniła.

    Albo niech wyśle lokalizację SMS z Map Google'a. To 3 czy 4 kliknięcia.

  • 76. Data: 2024-01-18 15:20:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 09:35:28 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > - o tym już nie piszesz. Za to w mieście 200 metrów, to jest czasem całe
    > osiedle mieszkaniowe. Weź sobie dowolne miejsce w Twojej okolicy, gdzie
    > znasz teren i warunki, wrysuj na Google okrąg o promieniu 200 metrów i
    > popatrz. Oceń, ile by Ci i Twoim kolegom zajęło przeszukanie tego
    > terenu, ale tak, byś miał 100% pewności, że zajrzałeś wszędzie.
    > Oczywiście może to być park, który jednym patrolem przeszukasz w kilka
    > minut, choć nie wykluczysz, że poszukiwany nie leży zagrzebany w
    > liściach, albo w jakimś mało dostępnym miejscu miejscu nie wisi na

    Pod sniegiem :-(

    > drzewie. Albo osiedle mieszkaniowe gdzie masz setki mieszkań, ale gdzie
    > można założyć, że jak leży w budynku, to nie zamarznie.

    Ale moze innej pomocy wymagac ... pilnie.

    > Albo centrum
    > handlowe, gdzie gość może leżeć i wymagać pomocy w jakimś zakamarku
    > podziemnego parkingu albo siedzieć w toalecie i śmiać się z tych
    > przeszukujących.
    >
    > Już pomijam to, w jaki sposób te deklaracje operatorów mają się do
    > danych rzeczywistych, bo to jest osobna kwestia. W tym konkretnym
    > wypadku sprawdzono 11 wskazanych lokalizacji i na żadnej z nich nie było
    > poszukiwanej osoby.

    To fakt z Faktu.

    Ale jesli to działa tak, ze podaje adres BTS, to nawet szkoda jechac,
    chyba, ze sygnał wyjątkowo silny i można podejrzewać, ze blisko.

> [...]
    > Każdy powinien być zaangażowany i trawnik przekopać nożem. Ale jak masz
    > ludzi rozwiniętych w lesie, to nawet ciepłej herbaty nie dostaną. Ja,
    > jak jadę z domu, to zabieram w zimie w termosie kawę.
    >
    > Zapraszam Cię. Przyjedź na takie poszukiwania. Czasem, jeśli akcja ma
    > szerszy wymiar, to przychodzi masa ludzi. Mieszkańcy, GOPR, WOPR, OSP,
    > Zawodowa Straż, Policja, Straż Miejska i "harcerze" ze Strzelca czy klas
    > mundurowych. Każdy się przyda do przeszukania lasku, chaszczy, brzegu
    > rzeki. Tu nie trzeba być ratownikiem, czy jakimś komandosem.

    Ale po co? Przeciez mówimy, ze nie tędy droga.
    Zapros do CPR albo do tego terminala, to zobaczymy co się da ustalic
    :-)

    > Ja często
    > jadę, bo jak mam spacerować bez celu po parku, to mogę pomóc - nie w
    > ramach pracy, a po prostu by pomóc - taka zaleta, ze przeważnie o takich
    > akcjach wiem.

    Psa można zabrać na spacer jak ktos ma ..

    > Biorę torbę ratowniczą, bo jak się znajdzie kogoś, to
    > przeważnie wymaga pomocy. Zobacz, jak to wygląda. Nie będziesz
    > publikował bzdur. Bo oczywiście policjanci też nie są doskonali, ale
    > takich akcji poszukiwawczych zakończonych znalezieniem osoby bez
    > sensacji (bo prasa o tym nie wie, a już na pewno nie pisze, bo po co) i
    > bez dramatu (bo znaleziono zaginionego żywego), to w skali powiatu jest
    > kilka - kilkanaście w tygodniu. Czasem 2~3 dziennie - przeważnie kilka
    > dziennie.

    No - komenda NS sie chwali półtorej z tygodnia :-)

    P.S. A zobacz jak koledzy traktują zakupy internetowe
    https://nowy-sacz.policja.gov.pl/kn/aktualnosci/4250
    7,Zamiast-kamer-monitoringu-w-przesylce-byly-pantofl
    e-Uwaga-na-internetowych-oszus.html

    > Nie wszystkie są aż tak dramatyczne. Ale co chwilę ktoś ucieka ze
    > szpitala, bo nie doczekał się na pomoc na SOR i wówczas nagle się
    > okazuje, że jest zagrożenie dla jego życia. Wcześniej kilka godzin
    > siedział i nikt się nim nie interesował - były pilniejsze przypadki.

    To jest osobny temat. Nie wiem jak w NS, ale Wrocław mam niestety
    rozpoznany ...

    > Ale
    > jak zniknie, to szpital momentalnie powiadamia, że może umrze pod
    > szpitalem, bowiem lekarz go nie zbadał.

    Wrocławskie też dzwonia? Mam wątpliwości :-(

    > Nie zawsze jest pomysł na masowe przeszukiwanie terenu. Bo jak zdrowy
    > gość wyszedł i poszedł, to choć brak kontaktu z nim jest niepokojący, to
    > jednak czasem po prostu nie ma pomysłu, gdzie go szukać.

    Toteż nie mówimy, zeby go szukać w terenie, tylko namierzać telefon.

    > Ostatnio
    > zaginął mieszkający u nas obywatel Ukrainy i sam się znalazł następnego
    > dnia w sąsiednim powiecie. Pół nocy go szukano w miejscowości, z której
    > wyszedł.

    Ten z Rytra do Szczawnicy?

    Ale nie zabrał telefonu.

    > Rożne były pomysły, ale na to, ze sobie przez góry poszedł do
    > sąsiedniego powiatu do tamtejszego schroniska nikt nie wpadł. Drogą to
    > 60 km, ale on pieszo miał 12 i w kilka godzin doszedł. Dorosły jest (~75
    > lat), to co będzie kogokolwiek informował, gdzie poszedł? Dawniej, jak
    > się w górach wychodziło ze schroniska, to był obowiązek informowania,
    > gdzie idziesz

    Nie wiem czy obowiązek, czy dobry zwyczaj ...
    Były jeszcze pensjonaty i hoteliki, które mogły zgłosic, ze ktos nie
    wrócił na noc, ale nie musiały ...

    > i jak z jakiegoś powodu zmieniały się plany i lądowałeś w
    > innym schronisku, to ja zawsze do WOP do dyżurnego dzwoniłem. Niby
    > drobiazg, ale nie musiał nikt dymać za moją grupą po lasach - komórek
    > nie było.

    A dzis kogo zawiadamiać? SG, GOPR, Policje, 112?

    Ale ale ... te schroniska wieczorem sprawdzały listy?
    Bo co z tego, ze w schronisku A jest zapisane ze idziesz przez Rysy
    do schroniska B, jesli nikt z A sie nie zainteresuje czy doszedłeś,
    albo sam nie zadzwonisz, ze doszedłeś i mogą Cie skreślic z listy ...

    J.

    P.S.
    https://nowy-sacz.policja.gov.pl/kn/aktualnosci/4203
    0,Wysoka-aktywnosc-sadeczan-w-trosce-o-bezpieczenstw
    o-W-2023-roku-naniesli-na-KMZB.html
    "Mieszkańcy Sądecczyzny chętnie korzystają z możliwości, jakie daje
    Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa i dzielą się z sądecką Policją
    spostrzeżeniami dotyczącymi stanu bezpieczeństwa w ich najbliższym
    otoczeniu. W 2023 roku nanieśli łącznie 4134 zgłoszenia, z których
    54,6% zostało potwierdzonych przez funkcjonariuszy. "

    https://nowy-sacz.policja.gov.pl/kn/aktualnosci/4211
    3,Na-Sadecczyznie-jest-bezpiecznie-Kryminalni-podsum
    owali-2023-rok.html
    "Funkcjonariusze Komendy Miejskiej Policji w Nowym Sączu dokładali
    wszelkich starań, by zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom Sądecczyzny,
    jak i turystom goszczącym w naszym regionie. W 2023 roku sądeccy
    policjanci wszczęli o 5% mniej postępowań o popełnieniu przestępstw, a
    4 na 5 sprawców poniosło konsekwencje swoich czynów, co jednoznacznie
    wskazuje, że w naszym regionie mieszkańcy mogą czuć się bezpiecznie."

    No dobra, jak sie doczytac, to
    "Najczęstszymi zagrożeniami, jakie w ubiegłym roku zaznaczali na mapie
    mieszkańcy naszego regionu były: przekraczanie dozwolonej prędkości
    (1958 zgłoszeń, z czego potwierdziło się 59,3%), nieprawidłowe
    parkowanie (626 zgłoszeń - 62,9% potwierdzonych) oraz niewłaściwa
    infrastruktura drogowa (399 zgłoszeń - 53,2% potwierdzonych). Z kolei
    do najczęściej potwierdzanych zgłoszeń w 2023 roku należą zgłoszenia z
    kategorii: dzikie wysypiska śmieci (63,7% potwierdzonych z 94
    zgłoszeń), nieprawidłowe parkowanie (62,9% potwierdzonych z 626
    zgłoszeń) oraz spożywanie alkoholu w miejscach niedozwolonych (61,9%
    potwierdzonych z 224 zgłoszeń)."

    Przyjechaliscie, zobaczyliscie ze rzeczywiscie jadą za szybko,
    pewnie wystawiliscie pare mandatów, i pojechaliscie ... na rok? :-)

    A co z tą niewłasciwą infrastrukturą drogową? Poszły stosowne pisma?

    J.

  • 77. Data: 2024-01-18 15:28:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 09:38:54 +0100, Robert Tomasik wrote:
> [...]

    9704/watchos

    > Chińskiej wersji nie miałeś? Nie używam Apple Watch. Skoro da się zrobić
    > to na upadek to tym bardziej na jakiś przycisk.

    Taa, a potem jadę na narty ... no, dobrym narciarzem jestem, nie
    wywracam sie czesto :-)
    Ale moze zegarek czujny, i jak wstaję po upadku, to nie alarmuje ...

    Tak, ze ciekawa jest tu tylko ta satelita ... z czego korzystają?

    I dziwne zestawienia "dostępności".

    https://support.apple.com/en-sg/HT213426

    P.S. Airtaga applowskiego można ładnie namierzyc, ale raczej w
    ruchliwym miescie amerykanskim niz w polu. Choc jak nosiciel tez ma
    iphone, to chyba i w polu.

  • 78. Data: 2024-01-18 15:55:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 14:45:39 +0100, n...@o...pl wrote:

    > Albo niech wyśle lokalizację SMS z Map Google'a. To 3 czy 4 kliknięcia.

    Trzeba miec smartfona. Być może miała - można by rzec, ze zazwyczaj
    osoba ma, choc tu mowa o 60 latach.

    Do męza sie wysyła w miarę łatwo, policjantowi trudniej.
    Ale mąż był pod ręką.
    Musi być jednak na tyle oblatana w telefonie, żeby potrafić to zrobić
    pod instruktarzem.
    Mozesz potrenowac z kims starszym w rodzinie czy się uda.

    Nie są to strasznie skomplikowane rzeczy, ale mogą sie rozbic o taki
    drobiazg jak "ja nie mam okularów". Choc jak na codzien handlowała na
    bazarku, to powinna mieć.

    W dodatku to nie ajfon, wiec problem sie może zrobic na samym
    początku, "wystartuj aplikacje Mapy". A jak?

    No i cos mi się widzi, ze ona już była w kiepskim stanie umysłowym,
    bo inaczej to by sie chyba jakoś z nią dogadali ...

    J.

  • 79. Data: 2024-01-18 16:00:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 13:54:35 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > I koniecznie jasnowidza.

    Jesli nie macie takiej aparatury w krakowskiej policji, to chyba ABW
    ma.
    Zadzwonisz, poprosisz, może pomogą.

    Nie zadzwonisz, nie poprosisz ... czy to nieumyślne spowodowanie
    śmierci?

    J.

  • 80. Data: 2024-01-18 16:37:35
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > tańsze niż koszty ewentualnych powikłań i akcji służb. Ile myslisz
    > kosztowała ta akcja z 365 policjantami nie licząc innych służb i

    Ale co tu porównywać jakąś akcję informacyjną o niewiadomej skuteczności
    z nieudaną (w pewnym sensie niedolną) akcją poszukiwawczą?

    O czym w ogóle mowa? Z tego, że ktoś się dowie o jakiejś możliwości
    jeszcze nie wynika, że z niej skorzysta. Zapewnienie lokalizacji może
    się przydać nie tylko cukrzykowi, także seniorom, nadciśnieniowcom,
    zasadniczo każdemu. No to teraz spowiedź, ilu z Was ma wdrożone
    rozwiązanie lokalizacyjne dotyczące siebie?

    I jeszcze z innej strony. Bo padło, że lekarze mieliby robić akcję
    informacyjną. No to ja kiedyś dzwoniłem do placówek służby zdrowia, na
    pogotowie w sprawie seniora i żadnej pomocy udzielić nie chcieli.
    Tłumaczyli się ... niejako brakiem możliwości technicznych. Znajome, prawda?

    Ja myślę tak, jak ktoś chce wydać swoje pieniądze to niech mi je da :-)