  • 421. Data: 2024-02-02 19:59:26
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.02.2024 o 10:57, J.F pisze:

    > Jakos tak w innych przypadkach nie macie takich oporów :-P

    My, to znaczy kto? Mój królik ma na wszystko wywalone i siedzi pod stołem.

    > Co do Mateusza masz racje. Lekką rączkę ma tam komendant.
    > A młodzi policjanci nie oglądają?

    Ale młodzi policjanci nie decydują.

    > Ale mozna też poczytac ile osób posadzono na "areszt wydobywczy".
    > I jakos tak po latach sie okazuje, ze nie ma dowodów.

    Tylko, że trzeba by było to odnieść do ilości w ogóle aresztowanych oraz
    wziąć poprawkę na wypisywanie głupot przez dziennikarzy
    niezorientowanych w temacie.

    > No ale w tym przypadku kradzież nie ulega wątpliwości,
    > wiec podstawy są solidne :-)

    Poszukaj w kodeksie, kiedy stosuje się areszt. podpowiem, że
    niewątpliwość popełnienia przestępstwa ma tu znikome znaczenie, choć
    miło by było, jakby istniała.

    > W sumie, to leżałą tam kilka godzin ..

    Kilka godzin, to mało czasu, jak musisz ogarnąć całość.

    > A propos - Shrek podawał
    > https://www.orange.pl/poradnik/uslugi-dodatkowe/gdzi
    e-jest-dziecko-zlokalizuj-telefon-swojego-dziecka/
    > "Na ternie małych miast oraz wsi lokalizacja jest mniej precyzyjna -
    > położenie może być określone z dokładnością od 200 m do 1 km."
    > A gdzies widziałem pare dni temu ten sam tekst z "*"
    > * - pod warunkiem odpowiedniej ilosci BTS"

    Ponieważ często z tego korzystam, to po prostu wiem i tyle. Wszystko
    jest proste, jeśli nie musisz sam, tego zrobić.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 422. Data: 2024-02-03 00:53:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-31, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jest film, jak zabierali. To dużo, ale musisz udowodnić winę.

    Winę to implikuje sam fakt, że zabrali. Teraz piłeczka jest w ich
    ogródku, aby wykazać, że to kradzież nie była. Powiedzieć, że Szrek ich
    prosił o transport każdy może i nie bardzo uwierzę, że sąd powie, a no
    faktycznie, tak wlaśnie było.

    --
    Marcin

  • 423. Data: 2024-02-03 01:39:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > ogródku, aby wykazać, że to kradzież nie była. Powiedzieć, że Szrek ich
    > prosił o transport każdy może i nie bardzo uwierzę, że sąd powie, a no

    Wspólnie - masz rację. Ale teraz właściciel furgonetki tłumaczy, ze
    prosili o przewiezienie, zaś tren od piwa, ze właściciel furgonetki
    prosił o pomoc w załadunku. Który ukradł?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 424. Data: 2024-02-03 05:24:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wspólnie - masz rację. Ale teraz właściciel furgonetki tłumaczy, ze
    > prosili o przewiezienie, zaś tren od piwa, ze właściciel furgonetki
    > prosił o pomoc w załadunku. Który ukradł?

    Z monitoringu wynika, że oboje wspólnie i w porozumieniu. To się
    niewiele różni od sytuacji, gdzie któryś tłumaczy, że Szrek im zlecił.
    Tłumaczyć tak można wszystko. Co wskazuje, na to co twierdzą? Dowodem
    winy obu jest monitoring, teraz piłka niejako po ich stronie.

    Nieco bardziej kłopotliwa byłaby sytuacja, gdzie charakter czynu wymusza
    "albo", czyli jak ze słynnym IP i dostępem do komputera n-osób. Ale tu
    robią coś razem i jednocześnie, więc MZ nie ma takich dylematów.

    I teraz oczywiście wszystko będzie zależeć od pozostałych okoliczności,
    włączając, czy obaj delikwenci mieli już wcześniej podobne kłopoty czy
    nie. To jest pewnie cała gradacja różnych zachowań... czy żul miał
    kluczyki/dokumenty? Nie? Dlaczego busiarz nie zapytał/nie odmówił. Czy
    żul rzeczywiście byłby tak bezczelny i bezrozumny aby mieszać w to
    postronną osobę? Ile mu zapłacili? Ile normalnie busiarz bierze za takie
    usługi? Jak się z nim skontaktowali? Czy się znali wczesniej? Tu zdaje
    się moto nie było nawet specjalnie ukryte na posesji? Czym więcej takich
    pytań, tym bardziej wersje stają się prawdopdobne lub nieprawdopdobne.
    No i pewnie możliwe, że sąd w niektrych przypadkach nierozstrzygnie, ale
    MZ nie może to być aż tak powszechne bo... byłoby bardzo powszechne.

    --
    Marcin

  • 425. Data: 2024-02-03 08:52:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jest film, jak zabierali. To dużo, ale musisz udowodnić winę.

    Żeby aresztować musisz udowodnić winę?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 426. Data: 2024-02-03 19:39:06
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    My wiemy, że polska policja niczego nie może, ale ogłupiona propaganda ludzkość się
    jednak łudzi.
    A tymczasem w czasach Bidena można skopać dupę nowojorskim psom. Idzie nowe.

    -----