  • 41. Data: 2008-09-20 21:49:56
    Temat: Re: Zniewazenie uczniow przez dyrektora szkoly. Powiedzmy, ze czysto teoretyczne rozwazania
    Od: "Ajgor" <a...@m...pl>

    news:gb3bvn$adr$2@news.onet.pl...
> [...]
    > bardzo wiem, co też miałoby z tego w dalszej konsekwencji wynikać. Nie
    > przypominam sobie żadnego przepisu, który w takie sytuacji chroniłby
    > zbiorowość. No a wykazanie, że zniesławiono któregoś z uczniów
    > indywidualnie w mojej ocenie jest niemożliwe.
    >
    > Otwartym pozostaje kwestia etyki zachowania dyrektora, bo choć oczywiście
    > nie można wykluczyć, ze faktycznie to nauczyciel mówił prawdę, a nie
    > uczniowie, to forma wyrażenia tej hipotezy cokolwiek pozostaje w
    > sprzeczności z powszechnie przyjętymi zwyczajami. Chyba,m że to była
    > wypowiedź absolutnie prywatna w jakimś małym gronie.

    OK. Opisze caly przypadek.
    Niestety mam syna powaznie nieuleczalnie chorego. Ma na to wszelkie
    potrzebne zaswiadczenia lekarskie. Z powodu choroby czesto nie jest w szkole
    (po prostu czesto rano nie jest w stanie zwlec sie z lozka. Doslownie jest
    nieprzytomny). Z tego powodu czesto musi uzupelniac rozne klasowki itp. W
    wiekszosci przypadkow nie ma z tym problemu. Oprocz jednego przypadku.
    Opuscil dwie klasowki.
    Zglosil sie do nauczycielki, zeby umozliwila mu zaliczenie materialu z tych
    klasowek. Ona najpierw kazala mu sie zglosic po lekcjach, pozniej w inny
    dzien, pozniej znow przelozyla termin i tak go zwodzila do polrocza. A na
    polrocze mu postawila jedynke, twierdzac, ze przeciez mogl zaliczyc
    material, ale mu sie nie chcialo. Ewidentnie sobie z niego jaja zrobila. Syn
    przyszedl do nas. My najpierw popytalismy innych uczniow, czy faktycznie sie
    zglaszal. Wielu (nie tylko jego koledzy, ale tez inni) nam potwierdzilo, ze
    wiele razy za nią chodzil, ale mu nie dala zaliczyc. Syn sie wkurzyl,
    poszedl na skarge do dyrektora. Dyrektorka zaprosila nas do szkoly.
    Spotkalismy sie my (ja z zona), dyrektorka, syn, nauczycielka i
    wychowawczyni. Syn opisal cala sytuacje, a nauczycielka... wyparla sie
    wszystkiego.
    Powiedziala, ze chciala go pytac, ale on nie chcial odpowiadac (tak, jak by
    to od ucznia zalezalo czy chce odpowieadac, czy nie). A wiedzielismy, ze
    dlugo sie uczyl, zeby zaliczyc. Wiedzielismy, ze chce uzupelnic braki.
    Powiedzielismy, ze pytalismy innych uczniow, i ze nam potwierdzili, ze nie
    raz widzieli jak nasz chcial zaliczyc. i wlasnie wtedy wypowiedziala te
    slowa. Ze "Ta cala gówniażeria z mojej szkoły, to jedna wielka banda kłamców
    i oszustów. Wszyscy kłamią, a słowa nauczyciela są dla mnie święte". Malo
    tego. Syn dostal nagane za pomawianie nauczyciela. Oczywiscie to tylko
    niewielki fragment calej naszej rozmowy. Byla tez mowa o opuszczaniu lekcji.
    Najkrocej mowiac wynikalo z niej, ze dyrektorka ma za przeproszeniem w dupie
    chorobe mojego syna, i zaswiadczenia od lekarza. Ze w ogole nam łaske robi,
    ze go toleruje w szkole, i ze jak jej sie tak spodoba, to syn nie bedzie
    mial usprawiedliwianych nieobecnosci, chociaz by mial zaswiadczenie od
    ministra zdrowia. Cala rozmowa to byla jedna wielka demonstracja wladzy
    dyrektora. Tylko czekalem, kiedy mi kaze pasc na kolana.

  • 42. Data: 2008-09-21 00:35:17
    Od: witek7205 <w...@g...pl.invalid>

    Ajgor wrote:
    > U?ytkownik "witek7205" napisa? w wiadomo?ci

    > Mogl bym tu opisac mase przypadkow podajac nazwiska, imiona, nazwy szkol,
    > nazwiska nauczycieli.
    > Zadajac to pytanie mialem na mysli bardzo konretny przypadek. Ale czy
    > nazwiska cos Ci powiedza?

    wiec dyrektor mówił o konkretnym przypadku czy tez nie. zdecyduj sie o
    co pytasz.

  • 43. Data: 2008-09-21 07:28:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Ajgor napisal:
    > Ale tu masz racje. Jak by byly wieksze pieniadze,
    > to moze do zaawodu przyszli by ludzie z powolaniem.

    Czy jak przyjezdzam do hotelu, to oczekuje dobrej
    obslugi, nie powolania. Jak ide do urzedu to oczekuje
    solidnego obsluzenia, a nie powolania. Jak ide do lekarza,
    chce byc wyleczony, jego powolanie jest mi obojetne.
    Jak wysylam dziecko do szkoly chce, aby bylo dobrze nauczone;
    to czy nauczyciel dostaje ekstazy niespecjalnie mnie interesuje.
    W kazdym z tych przypadkow oczekuje SOLIDNEGO wykonania uslugi.
    A nie dostanie sie solidnej uslugi za psie pieniadze.
    Ja nie chce nauczycieli z powolaniem, ja chce DOBRYCH fachowcow
    od nauczania i dydaktyki. Niekompetentnych amatorow
    pelnych 'powolania' to ja mam juz powyzej uszu, w roznych
    zawodach.

    Godzina pracy konsultanta na kursach komercyjnych
    kosztuje min. 200 zl. Godzina pracy DYDAKTYCZNEJ nauczyciela
    waha sie od 13 do 20 zl, BRUTTO. Placisz, jak barze mlecznym,
    dostajesz jak barze mlecznym.

    > Podobnie jak to jest w innych zawodach. Na przyklad w policji.
    > Ale to juz calkiem inna bajka.

    Nie! To jest ta sama bajka. Rzad zdziera podatki wciskajac
    w zamian kit o gotowosci realizacji uslug publicznych. A nastepnie
    obszar tych uslug jest eksploatowany rabunkowo: i materialnie,
    i kadrowo. A jedynym dostepnym argumentem w rozmowach z rzadem
    jest argument piesci. Juz dawno stwierdzono, ze z sily argumentow
    kazdy rzad rozumie tylko argument sily. I niestety jest to
    prawda ponadczasowa, ponadpartyjna i transgraniczna :/

    Konkludujac: nie bedzie mial porzadnego nauczania, bezpiecznej
    szkoly i kompetentnych nauczycieli BEZ PIENIEDZY.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 44. Data: 2008-09-21 09:19:57
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Ajgor pisze:
> [...]
    > (po prostu czesto rano nie jest w stanie zwlec sie z lozka. Doslownie jest
    I ma zaświadczenie lekarskie o tym, że z powodu choroby (jakiej?) może
    często nie wstawać z łóżka i nie przychodzić na lekcje?

    > Opuscil dwie klasowki.
    > Zglosil sie do nauczycielki, zeby umozliwila mu zaliczenie materialu z tych
    > klasowek. (...) Ewidentnie sobie z niego jaja zrobila.
    Oczywiście dokładnie wiesz, co mówią o zaliczaniu prac klasowych po
    terminie WSO/PSO/regulamin szkoły, na wszystkich zebraniach i
    spotkaniach w szkole byliście i rozmawialiście wcześniej z nauczycielem,
    zanim pociecha poszła na skargę do dyrektora, prawda?

    > i wlasnie wtedy wypowiedziala te
    > slowa. Ze "Ta cala gówniażeria z mojej szkoły, to jedna wielka banda kłamców
    > i oszustów. Wszyscy kłamią, a słowa nauczyciela są dla mnie święte".
    No kulturalne to nie było. Ale ponieważ nie odniosła się konkretnie do
    określonej osoby-sądzę, że *prawa* nie złamała. Chcesz-idź do kuratorium.

    Swoją drogą nie wydaje mi się, żeby po w 100% kulturalnej rozmowie typu:
    "Pani dyrektor, mamy problem, nie bardzo nasz syn nie może dogadać się w
    sprawie zaliczenia takiego-a-takiego materiału z nauczycielem, zbliża
    się koniec semestru, kiedy może w końcu to zdać? Chodziliśmy na
    wszystkie zebrania, wcześniej też próbowaliśmy kontaktować się z
    nauczycielem prowadzącym dany przedmiot, nie przyniosło to efektu. Jak
    rozwiążemy tę kwestię?' dyrektor zaczął rzucać słowami typu
    "gówniarzeria, kłamcy i oszuści".

> [...]
    > ze go toleruje w szkole, i ze jak jej sie tak spodoba, to syn nie bedzie
    > mial usprawiedliwianych nieobecnosci, chociaz by mial zaswiadczenie od
    Ile tych godzin opuszcza w ciągu semestru (ogólnie i na danym przedmiocie)?
    Czy spełnia warunki, aby być klasyfikowanym?
    Czy nauczyciel dopełnił obowiązku poinformowania o zagrożeniu oceną
    niedostateczną zgodnie z aktami prawnymi szkoły?
    Czy Wy dopełniliście wszystkich obowiązków rodziców zgodnie z aktami
    prawnymi szkoły?

  • 45. Data: 2008-09-21 09:57:41
    Od: "Ajgor" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > I ma zaświadczenie lekarskie o tym, że z powodu choroby (jakiej?) może
    > często nie wstawać z łóżka i nie przychodzić na lekcje?

    Tak. Prawie doslownie tak to jest sformulowane. Przez neurologa. A wlasciwie
    dwoch.

> [...]
    > w szkole byliście i rozmawialiście wcześniej z nauczycielem, zanim
    > pociecha poszła na skargę do dyrektora, prawda?

    Oczywiscie. Jak sie ma chore dziecko to rozne rzeczy trzeba wiedziec.
    Ktos, kto nie ma takich problemow, nawet nie wie, ile rzeczy trzeba
    wiedziec, zeby moc zyc.
    Z tymi probami zaliczenia syn bez problemu zmiescil sie w okreslonym
    terminie itp, itd.

    > No kulturalne to nie było. Ale ponieważ nie odniosła się konkretnie do
    > określonej osoby-sądzę, że *prawa* nie złamała. Chcesz-idź do kuratorium.

    Hehehe... Po co? Zeby od jej meza w kuratorium uslyszec, ze syn zostal
    dyscyplinarnie usuniety? Wolne zarty.

> [...]
    > prowadzącym dany przedmiot, nie przyniosło to efektu. Jak rozwiążemy tę
    > kwestię?' dyrektor zaczął rzucać słowami typu "gówniarzeria, kłamcy i

    Ale wlasnie TAK bylo. To probuje tu napisac. My do niej kulturalnie, a ona
    do nas z chamstwem.
    W ogole zachowywala sie tak, jak bysmy my byli smieciami, i chcieli pobic ta
    nauczycielke, czy jak...
    Ja do szkoly chodze zadko, bo pracuje od rana do wieczora.
    Ale zona nie opuscila nigdy zadnego zebrania, a miedzy zebraniami czesto
    jest w szkole i ma kontakt z wychowawczynia.
    Ja wlasnie o tym caly czas pisze. Uczen jest w porzadku, rodzice sa w
    porzadku, a w zamian chamstwo,
    klamstwa, oszustwa itd. Wlasnie calym sensem tego wątku z mojej strony jet
    opisanie tego zjawiska.

    Chcesz inne historie tego typu? Prosze bardzo (tak calkiem na marginesie).
    Kolega syna, syn naszych dobrych znajomych - jeszcze w gimnazjum -
    uczyl sie na prawde swietnie. Nigdy nie mial oceny nizszej niz 4, a
    najczesciej 5 i 6. Czerwone paski itd...Az raz w trzeciej klasie gimnazjum
    zdarzylo mu sie zapomniec zadania.
    Wiesz co zrobila nauczycielka? Podniosla jego zeszyt i do calej klasy
    powiedziala: "Popatrzcie. TAKI KUJON, a zadania zapomnial".
    Chlopak dostal takiej histerii, ze nie mozna go bylo uspokoic. Wyladowal u
    psychologa, i od tamtej pory stwierdzil, ze nie ma po co sie uczyc.
    Zjechal z ocenami z szostek na dwoje, i ledwo ciagnie. Czy w tym przypadku
    tez trzeba analizowac, czy uczen, rodzice, dziadkowie,
    ciocie i wujkowie przestzregali wszystkich przepisow i regulaminow? Rodzice
    poszli na skarge do dyrektora. Zgadnij, co uslyszeli?
    "No co panstwo chcecie. Nauczycielka miala przeciez racje".

    > Ile tych godzin opuszcza w ciągu semestru (ogólnie i na danym
    > przedmiocie)?

    To jest bardzo roznie. Czasem kilka tygodni nie ma problemu, a czasem w
    jednym tygodniu trzy, cztery dni. Zadnej reguly.

    > Czy spełnia warunki, aby być klasyfikowanym?

    Skoro jednak zdal do nastepnej klasy, to pewnie spelnia.

    > Czy nauczyciel dopełnił obowiązku poinformowania o zagrożeniu oceną
    > niedostateczną zgodnie z aktami prawnymi szkoły?

    Zartujesz? Oni maja to gdzies.

    > Czy Wy dopełniliście wszystkich obowiązków rodziców zgodnie z aktami
    > prawnymi szkoły?

    Jak najbardziej.

  • 46. Data: 2008-09-21 10:36:47
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Ajgor pisze:
    > Użytkownik "Piotr" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Prawie doslownie tak to jest sformulowane. Przez neurologa. A wlasciwie
    > dwoch.
    Prawie robi wielką różnicę.

    > Oczywiscie. Jak sie ma chore dziecko to rozne rzeczy trzeba wiedziec.
    > Ktos, kto nie ma takich problemow, nawet nie wie, ile rzeczy trzeba
    > wiedziec, zeby moc zyc.
    Bez użalania się. Każdy musi to wiedzieć.

    > Hehehe... Po co? Zeby od jej meza w kuratorium uslyszec, ze syn zostal
    > dyscyplinarnie usuniety? Wolne zarty.
    No to cóż, świat jest zły, ONI są źli, rety rety, jaki biedny jesteś,
    straszliwie i okrutnie skrzywdzono Twoje dziecko, wspieramy Cię.
    Po co w ogóle piszesz na tę grupę? Powiedziano Ci, prawa kobieta nie
    złamała, o ile nie odniosła się *konkretnie* do danej osoby.

    > Ja do szkoly chodze zadko,
    To nawet widać...

    > Wlasnie calym sensem tego wątku z mojej strony jet
    > opisanie tego zjawiska.
    To nie ta grupa.

> [...]
    > psychologa, i od tamtej pory stwierdzil, ze nie ma po co sie uczyc.
    > Zjechal z ocenami z szostek na dwoje, i ledwo ciagnie.
    Rety rety, no biedactwo. Od jednego słowa 'kujon' życie mu legło w gruzach.

    > Czy w tym przypadku
    > tez trzeba analizowac, czy uczen, rodzice, dziadkowie,
    > ciocie i wujkowie przestzregali wszystkich przepisow i regulaminow?
    Nie, można analizować, dlaczego jedno słowo diametralnie zmieniło
    postawę dziecka. Ale to też nie na grupie o prawie.

    > To jest bardzo roznie. Czasem kilka tygodni nie ma problemu, a czasem w
    > jednym tygodniu trzy, cztery dni. Zadnej reguly.
    Pytanie było o semestr. Czytaj dokładnie.

    > Skoro jednak zdal do nastepnej klasy, to pewnie spelnia.
    Widać dokładnie zorientowany jesteś...

    > Zartujesz? Oni maja to gdzies.
    I wyczerpałeś środki przewidziane regulaminem, tj. odwołanie się od
    oceny wystawionej niezgodnie z przepisami.

  • 47. Data: 2008-09-21 11:54:17
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in

    > Oczywiscie.
    > Ale nauczyc od kogo?

    od nie-idealnych :)

    --
    Y?

  • 48. Data: 2008-09-21 15:47:58
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 21 Sep 2008 11:19:57 +0200, Piotr napisał(a)
    w:<news:gb53m2$vq$1@news.onet.pl>:

    > Czy nauczyciel dopełnił obowiązku poinformowania o zagrożeniu oceną
    > niedostateczną zgodnie z aktami prawnymi szkoły?

    Jakie to ma znaczenie?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 49. Data: 2008-09-21 15:48:35
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dlaczego twoim zdaniem niezgodnie?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 50. Data: 2008-09-21 16:32:37
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Szerr pisze:

    > Jakie to ma znaczenie?
    W temacie znieważenia? Żadne. Ale wątek stał się mocno offtopiczny, stąd
    pytanie.