  • 51. Data: 2008-09-21 17:29:23
    Temat: Re: Zniewazenie uczniow przez dyrektora szkoly. Powiedzmy, ze czysto teoretyczne rozwazania
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 21 Sep 2008 18:32:37 +0200, Piotr napisał(a)
    w:<news:gb5t1c$efa$1@news.onet.pl>:

    > W temacie znieważenia? Żadne. Ale wątek stał się mocno offtopiczny, stąd
    > pytanie.

    Ja też offtopicznie. Radzisz odwołać się od oceny wystawionej rzekomo
    niezgodnie z przepisami prawa. Na jakiej podstawie, skoro niepowiadomienie
    o ocenie przewidywanej nie jest naruszeniem trybu ustalenia samej oceny
    śródrocznej albo rocznej?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 52. Data: 2008-09-21 17:33:09
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Szerr pisze:
> [...]
    > o ocenie przewidywanej nie jest naruszeniem trybu ustalenia samej oceny
    W większości znanych mi regulaminów (wewnątrzszkolnych) o zagrożeniu
    oceną niedostateczną na koniec roku należy powiadomić na miesiąc przed
    wystawieniem ocen, na semestr-dwa tygodnie wcześniej.
    I w większości znanych mi regulaminów jeśli ocena została wystawiona z
    naruszeniem tego punktu uczeń ma prawo do egzaminu komisyjnego.

  • 53. Data: 2008-09-21 17:40:22
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 21 Sep 2008 19:33:09 +0200, Piotr napisał(a)
    w:<news:gb60is$qlt$1@news.onet.pl>:

    > W większości znanych mi regulaminów (wewnątrzszkolnych) o zagrożeniu
    > oceną niedostateczną na koniec roku należy powiadomić na miesiąc przed
    > wystawieniem ocen, na semestr-dwa tygodnie wcześniej.

    I prawidłowo. Ma to podstawę prawną w rozporządzeniu.

    > I w większości znanych mi regulaminów jeśli ocena została wystawiona z
    > naruszeniem tego punktu uczeń ma prawo do egzaminu komisyjnego.

    To jest naruszenie prawa.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 54. Data: 2008-09-21 17:41:45
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Szerr pisze:

    > To jest naruszenie prawa.
    Rozwiniesz?

  • 55. Data: 2008-09-21 18:24:40
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 21 Sep 2008 19:41:45 +0200, Piotr napisał(a)
    w:<news:gb612v$t22$1@news.onet.pl>:

    > Rozwiniesz?

    Wniosek o ponowne ustalenie oceny śródrocznej/rocznej przysługuje tylko w
    przypadku naruszenia trybu ustalenia samej oceny. Ponieważ poinformowanie o
    ocenach przewidywanych nie należy do trybu ustalenia samej oceny, nie ma
    podstaw prawnych do jej zmiany. W związku z tym każda taka komisja
    działałaby poza prawem.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 56. Data: 2008-09-21 18:47:16
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Szerr pisze:
> [...]
    > ocenach przewidywanych nie należy do trybu ustalenia samej oceny, nie ma
    Dziękuję. Mógłbyś jeszcze ewentualnie napisać co należy do trybu
    ustalenia oceny? Ewentualnie dał wskazówkę, w jakich aktach tego szukać.

  • 57. Data: 2008-09-21 19:24:55
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 21 Sep 2008 20:47:16 +0200, Piotr napisał(a)
    w:<news:gb64tr$a4n$1@news.onet.pl>:

    > Dziękuję. Mógłbyś jeszcze ewentualnie napisać co należy do trybu
    > ustalenia oceny? Ewentualnie dał wskazówkę, w jakich aktach tego szukać.

    § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia
    2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania
    uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w
    szkołach publicznych.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 58. Data: 2008-09-21 19:48:05
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Szerr pisze:
> [...]
    > 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania
    > uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w
    Nie do końca widzę, jak można zastosować §19.2 w kontekście §12.
    Co autor miał na myśli pisząc o ustaleniu oceny 'niezgodnie z przepisami
    prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny', jeśli paragrafie 12 pisze
    się jedynie o tym, że ocenę ustala nauczyciel prowadzący dane zajęcia
    (obowiązkowe ust1, dodatkowe ust2)? Pozostałe ustępy nie dotyczą
    'zwykłej' szkoły, więc w jakich sytuacjach §19.2 ma zastosowanie?

    pozdrawiam
    piotr

  • 59. Data: 2008-09-21 20:02:52
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 21 Sep 2008 21:48:05 +0200, Piotr napisał(a)
    w:<news:gb68fs$mtu$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny', jeśli paragrafie 12 pisze
    > się jedynie o tym, że ocenę ustala nauczyciel prowadzący dane zajęcia

    No więc jak woźna ustali ocenę, będzie naruszenie trybu.
    Albo nauczyciel angielskiego ustali ocenę z muzyki.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 60. Data: 2008-09-21 20:04:28
    Od: Szerr <n...@p...pl>

> [...]

    > prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny', jeśli paragrafie 12 pisze
    > się jedynie o tym, że ocenę ustala nauczyciel prowadzący dane zajęcia

    Naruszeniem trybu byłoby również ustalenie oceny przez dyrektora albo przez
    jakąś komisję.

    --
    Quid leges sine moribus?