  • Data: 2009-09-29 23:41:45
    Temat: Znaki towarowe, podobieństwa i rejestracja
    Od: smw <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Chciałbym zapytać się o pewną szczególną kwestię ochrony znaku w danej
    klasie. Mianowicie chciałbym zarejestrować pewien znak dla agencji
    reklamowej (przypada pod klasę 35), powiedzmy "Super Nazwa". Ale w
    klasie tej jest już zarejestrowany taki znak choć wykazany jako "(511)
    usługi organizacji sieci sprzedaży wraz z przekazaniem doświadczeń i
    znaków towarowych (franchising)". Na stronie klasyfikacji nicejskiej
    UP nie znalazłem jednak takiej pozycji w klasie 35, o ile ma to jakieś
    znaczenie.
    Czy raczej nastawiać się na odmowę rejestracji, czy też faktycznie
    mógłbym uzyskać rejestrację, gdyż znaki te dotyczą zupełnie różnych
    przedmiotów działalności i w zasadzie zupełnie różnych dziedzin?
    Czy, jeżeli jako franching zarezerwowany jest znak słowny "SUPER
    NAZWA", to są możliwości uzyskania rejestracji znaku słowno-
    graficznego: "SUPER NAZWA AGENCJA REKLAMOWA"?

    Pozdrawiam

    smw

    PS. Znalazłem artykuł poruszający ten problem: Kłopoty z rozróżnianiem
    podobnych znaków towarowych (
    http://www.rp.pl/artykul/56465,224261_Klopoty_z_rozr
    oznianiem_podobnych_znakow_towarowych_.html
    ) ale konkluzja jest dla mnie bądź co bądź niejasna. Będę wdzięczny za
    wszelkie rozjaśnienia tematu.