  • 1. Data: 2009-09-29 23:41:45
    Temat: Znaki towarowe, podobieństwa i rejestracja
    Od: smw <s...@g...com>

    Witam,

    Chciałbym zapytać się o pewną szczególną kwestię ochrony znaku w danej
    klasie. Mianowicie chciałbym zarejestrować pewien znak dla agencji
    reklamowej (przypada pod klasę 35), powiedzmy "Super Nazwa". Ale w
    klasie tej jest już zarejestrowany taki znak choć wykazany jako "(511)
    usługi organizacji sieci sprzedaży wraz z przekazaniem doświadczeń i
    znaków towarowych (franchising)". Na stronie klasyfikacji nicejskiej
    UP nie znalazłem jednak takiej pozycji w klasie 35, o ile ma to jakieś
    znaczenie.
    Czy raczej nastawiać się na odmowę rejestracji, czy też faktycznie
    mógłbym uzyskać rejestrację, gdyż znaki te dotyczą zupełnie różnych
    przedmiotów działalności i w zasadzie zupełnie różnych dziedzin?
    Czy, jeżeli jako franching zarezerwowany jest znak słowny "SUPER
    NAZWA", to są możliwości uzyskania rejestracji znaku słowno-
    graficznego: "SUPER NAZWA AGENCJA REKLAMOWA"?

    Pozdrawiam

    smw

    PS. Znalazłem artykuł poruszający ten problem: Kłopoty z rozróżnianiem
    podobnych znaków towarowych (
    http://www.rp.pl/artykul/56465,224261_Klopoty_z_rozr
    oznianiem_podobnych_znakow_towarowych_.html
    ) ale konkluzja jest dla mnie bądź co bądź niejasna. Będę wdzięczny za
    wszelkie rozjaśnienia tematu.

  • 2. Data: 2009-09-30 08:19:45
    Temat: Re: Znaki towarowe, podobieństwa i rejestracja
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    smw pisze:
    astawiać się na odmowę rejestracji,

    Raczej tak, a prawie na pewno na problemy z rejestracją

    czy też faktycznie
    > mógłbym uzyskać rejestrację, gdyż znaki te dotyczą zupełnie różnych
    > przedmiotów działalności i w zasadzie zupełnie różnych dziedzin?

    Nie bardzo, choć można próbować argumentować, ze jedno to reklama, a
    drugie to siec sklepów, ale to nie są zupełnie różne dziedziny.

    > Czy, jeżeli jako franching zarezerwowany jest znak słowny "SUPER
    > NAZWA", to są możliwości uzyskania rejestracji znaku słowno-
    > graficznego: "SUPER NAZWA AGENCJA REKLAMOWA"?

    Możliwości są niby zawsze, dlatego powyżej napisałem że prawie na pewno
    będą problemy, ale te możliwosci sa malutkie, oj malutkie
    u.

  • 3. Data: 2009-09-30 21:56:00
    Od: smw <s...@g...com>

    Dziękuję za odpowiedź.

    Trudna sprawa, dam sobie spokój z super nazwą.

    Pozdrawiam

    smw

  • 4. Data: 2009-10-01 10:16:38
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    smw pisze:
    > Dziękuję za odpowiedź.
    >
    > Trudna sprawa, dam sobie spokój z super nazwą.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > smw
    Zawsze powtarzam - kreujmy własne, niepodobne do istniejących. To się
    per saldo opłaca :)