    From: "Ł.W." <k...@j...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zdjęcie jako dokument?
    Date: Thu, 28 Jul 2011 20:54:39 +0200

    Witam,

    Proszę o poradę w następującej sprawie

    W lutym tego roku uległem nieszczęśliwemu wypadkowi (oparzenie stopnia
    IIb, stopa, staw skokowy, łydka) w pracy. Posiadam ubezpieczenie grupowe
    w moim zakładzie pracy w ING TUnŻ S.A., które obejmuje takie szkody i po
    zakończonym leczeniu szpitalnym oraz w poradni chirurgicznej złożyłem
    wniosek o wypłatę odszkodowania z tytułu umowy dodatkowej dotyczącej
    stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu. Otrzymałem 3%
    uszczerbku, jednak po konsultacji z lekarzem i według mojej subiektywnej
    oceny było to stanowczo za mało w stosunku do obrażeń jakim uległem (w
    opinie lekarzy należy się ok 10%), w związku z tym złożyłem odwołanie od
    decyzji ubezpieczyciela.

    Do odwołania dołączyłem stosowne dokumenty medyczne jak również zdjęcia
    przedstawiające obrażenia jakim uległem jak również proces gojenia się.
    Fotografie zostały odpowiednio dołączone do pisma, spięte w odpowiedni
    sposób z pozostalą dokumentacją i wyszczególnione jako załączniki.
    Jestem pewien, że sposób w jaki załączyłem zdjęcia był solidny i trwały.
    W dniu dzisiejszym otrzymałem odpowiedź od ubezpieczyciela, w którym
    zostałem poproszony o dołączenie dokumentów cyt: "w celu ponownej oceny
    medycznej bardzo proszę o przesłanie następujących dokumentów:
    -zdjęć o których mowa w odwołaniu"

    Moje pytanie brzmi. Czy powyższą sytuację, gdy zdjęcia dołączone do
    oficjalnego pisma wysłanego listem poleconym z potwierdzeniem odbioru,
    odpowiednio zabezpieczone i spięte giną, można potraktować jako próbę
    fałszowania dokumentacji? W moim mniemaniu ubezpieczyciel ma na celu
    zyskać na czasie lub ktoś próbuje sfałszować wysłane przeze mnie
    dokumenty. Oczywiście jest 4 świadków, którzy widzieli co było wkładane
    do koperty. Jak zachować się w takiej sytuacji, jakie pismo wystosować i
    do kogo ewentualnie się zwrócić?