  • 131. Data: 2024-06-01 11:15:35
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 10:18, io pisze:

    > "Nie ukrywam się ...". Dostarczanie wezwania nic nie zmieni w temacie
    > jego wiedzy. Ludzie się zgłaszają jak wiedzą, że są poszukiwani.

    Ale jego nikt nie poszukuje.

    > Na tej podstawie wnioskuję, że wie i jakby chciał to by przyszedł.

    Sądzę, że masz rację.

    > Może nie ma tam tv

    U mnie jest TV, ale nie oglądam. Uważam, że szkoda czasu. Tak więc
    mogliby publikować te wezwania dowolnie długo. Ponieważ jest wiele
    kanałów, to jeszcze gość może oglądać niewłaściwe.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 132. Data: 2024-06-01 11:17:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 10:21, io pisze:

    > Cała Polska ich poszukuje.
    Jak chcesz tak filozoficznie, to cały świat. Nie pomyślałem o tym.
    Przecież w Polsce jeszcze poszukujemy masy osób z za granicy. To ten
    album musiałby być ogromny.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 133. Data: 2024-06-01 11:20:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 10:27, io pisze:

    > Dlatego właśnie powinni Was rozgonić.

    Problem w tym, że służby policyjne istnieją od zarania dziejów. I co
    rusz ktoś je rozgania, a potem się okazuje, że i tak muszą być oraz że
    nikt nic lepszego nie wymyślił. Ludzi co najwyżej wymienisz i nowych
    będziesz musiał wyszkolić, a standard zostanie ten sam. Jakoś tych
    poszukiwanych "łapać" trzeba.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 134. Data: 2024-06-01 11:44:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 11:10, Shrek pisze:
    > Do SN to trafiło, bo wcześniej przeszło przez wszystkie etapy.
    A Tyś i tak nie pojął.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 135. Data: 2024-06-01 13:55:24
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Tylko co to daje w praktyce? O to mi chodzi. Policjant tożsamość i tak
    > ustali,

    Jeśli nie ma podstaw, bo przestrzega prawa i jest uczciwy, to nie ustali.
    Tak powinna wyglądać praktyka.

    > tylko kłopotów narobi sobie legitymowany.

    Otóż nie.
    To kulson robi obywatelowi kłopot, gdy bez podstaw koniecznie chce go
    legitymować.

    > Policjant jest w
    > służbie, wiec nie przeszkadza mu, ze bedzie się z nim godzinami szarpał.

    Tak samo jak mu nie przeszkadza, bo jest w służbie, gdy pałuje pokojowo
    protestujących ludzi. On tylko wykonuje rozkazy, nie?
    I w tym właśnie problem, że mu nie przeszkadza. I w tym, że nie jesteś
    zdolny tego pojąć.

    Uczciwemu funkcjonariuszowi powinno to przeszkadzać.
    Skoro funkcjonariusz ma w dupie i mu to nie przeszkadza, że
    bezpodstawnie marnuje czas obywatela i pieniądze podatników, to powinien
    być wydalony ze służby.

    > I to próbuję przekazać.

    I to od dawna.
    Niestety.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 136. Data: 2024-06-01 14:22:47
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Przytoczyłem tu przepis. Przeczytaj. Zastanów się, czy przy takim ujęciu
    > w ustawie można w ogóle znaleźć przypadek nielegalnego legitymowania.

    Można. A nawet trzeba. Prostowanie waszego błędnego rozumienia, a
    ściślej: niezrozumienia (a często wręcz premedytacji, bo doskonale
    wiecie co robicie), trochę potrwa, ale jest konieczne, jeżeli obywatele
    chcą żyć w normalnym kraju.
    Przytoczyłem ci linki i przepisy. Przeczytaj. Zastanów się.

    > Oczywiście jest kilka warunków, tym nie mniej ten katalog jest tak
    > szeroki, że nielegalnie może być legitymowanie tylko, jak trafią na
    > jakiegoś naprawdę niegramotnego policjanta.

    Albo wręcz przeciwnie, gdy się trafi mądry i uczciwy policjant, który
    faktycznie przestrzega prawa i nie będzie bezpodstawnie legitymować,
    pomimo, że katalog jest szeroki i jakby chciał, to na siłę mógłby coś
    wybrać na poczekaniu.
    Ale nie chce. Bo jest uczciwy i przestrzega prawa.

    I w tym właśnie problem, że takie cwaniactwo, wyszukiwanie z dupy
    wziętych powodów z szerokiego katalogu, bo obywatelowi trudno je obalić
    przed sądem i trwa to latami, jest powszechne.
    To, że katalog jest szeroki nie upoważnia was do tego, żeby sobie z tego
    katalogu wyszukiwać powody na siłę, gdy tylko najdzie was ochota (albo
    rozkaz...) na wylegitymowanie kogoś.
    Czego najlepszym przykładem jest właśnie bezpodstawne legitymowanie pod
    pretekstem "bo podobny do poszukiwanego i niech sobie obywatel udowodnia
    latami przed sądem, że nie jesteś podobny do jednej z 48tys.
    poszukiwanych osób".

    Poziom bezczelności i poczucia bezkarności osoby, która coś takiego
    pisze, jest niewyobrażalny. To jest patologia w postaci czystej.

    Robicie to, bo macie świadomość bezkarności, ewentualnie poniesienia
    konsekwencji w bliżej nieokreślonej przyszłości. Albo wyprane mózgi
    przez starszych kolegów z innej epoki.
    Czy to co robicie jest uczciwe i zgodne z prawem? Nie jest. Są na to
    wyroki.
    (O zwykłej ludzkiej przyzwoitości z litości nie wspomnę).
    Czy policjant powinien być uczciwy?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 137. Data: 2024-06-01 14:26:27
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Gdzie jest napisane, że ma być do konkretnego?

    Tam, gdzie jest napisane, że masz mieć konkretny i prawdziwy podwód do
    legitymowania.

    Legitymujesz, bo twierdzisz, że jest podobny do osoby poszukiwanej, a
    równocześnie nie potrafisz wskazać do której osoby poszukiwanej jest
    podobny. To skąd wiesz, że jest podobny do osoby poszukiwanej?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 138. Data: 2024-06-01 14:34:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Zdjęcia osób poszukiwanych są rozsyłane mailami i faksami. Nikt tego w
    > albumach nie gromadzi. Co więcej, to przy kilkudziesięciu tysiącu
    > aktywnie poszukiwanych zawsze się jakiś trochę podobny znajdzie.

    Piękne... czyli bez powodu legitymujesz, a potem szukasz wśród
    poszukiwanych podobieństwa.
    I jeszcze publicznie się do tego przyznajesz?

    > A przecież jeszcze jest rzesza tych, co zostali znalezieni. W końcu
    > policjant mógł zapamiętać tę twarz,

    Mógł, czy zapamiętał?

    Ty nadal nie rozumiesz (i wątpię, że kiedykolwiek zrozumiesz).
    Tłumaczenie bezpodstawnego legitymowania "bo przecież mógł zapamiętać
    twarz poszukiwanego, więc czego się czepiacie" to patologia.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 139. Data: 2024-06-01 14:38:42
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-01 o 14:26, Kviat pisze:
    > To skąd wiesz, że jest podobny do osoby poszukiwanej?

    To był tylko przykład jeden z wielu.

    Według Sądu Najwyższego celem tej czynności jest ,,ustalenie lub
    potwierdzenie tożsamości oraz innych danych osoby na podstawie
    posiadanych przez nią dokumentów, czyli stwierdzenie faktycznej
    zgodności co do tej osoby i personaliami jej przypisanymi w legalnym
    dokumencie. Policjant ma zatem prawo legitymować osoby, gdy ustalenie
    ich tożsamości, w ocenie funkcjonariusza, niezbędne jest do wykonania
    czynności służbowych, np. w celu identyfikacji osoby podejrzanej o
    popełnienie przestępstwa lub wykroczenia, ustalenia świadków zdarzenia
    powodującego naruszenie bezpieczeństwa lub porządku publicznego,
    poszukiwania osób zaginionych lub ukrywających się przed wymiarem
    sprawiedliwości, czy przebywających w pobliżu obiektów chronionych".
    https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/rpo-policja-obywa
    tel-legitymowanie-uniemozliwianie-czynnosci-kgp-odpo
    wiedz

    Zdaje się chodziło o jakie zgromadzenie, a to rozwidla wątek na
    legalne/nielegalne i być może jeszcze dalej:
    manifestacja-kontrmanifestacja i jeszcze dalej czy było zakłócanie czy nie.

    Za dużo zmiennych.
    Policja nie jest od tego żeby wszystko rozkminiać.

  • 140. Data: 2024-06-01 14:47:32
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-01 o 14:22, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > Robicie to, bo macie świadomość bezkarności, ewentualnie poniesienia
    > konsekwencji w bliżej nieokreślonej przyszłości. Albo wyprane mózgi

    Mają wyznaczone zadania, np. legitymowanie które na ogół jest ok, ale SN
    powiedział: wyrabianie limitów 3 x wylegitymować radomowego ludka nie
    jest ok.

    Podobnie jest u twoich fumfli lewackich, szukajo kwadratowych jajec i
    dumają jak ludkom życie utrudnić i ... wymyślili psiecko/piesel & limit
    prędkości 30 km/h w mieście i inne Kononowicze v.2.0 v.3.0 nie będzie
    niczego. Znaczy trucie dupy innym, bo jak bierem kasę wypada zaistnieć.