  • 141. Data: 2024-06-01 14:54:52
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 14:26, Kviat pisze:
    > Tam, gdzie jest napisane, że masz mieć konkretny i prawdziwy podwód do
    > legitymowania.
    > Legitymujesz, bo twierdzisz, że jest podobny do osoby poszukiwanej, a
    > równocześnie nie potrafisz wskazać do której osoby poszukiwanej jest
    > podobny. To skąd wiesz, że jest podobny do osoby poszukiwanej?

    Bo tych poszukiwanych jest tak dużo, że każdy jest na pewno do jakiejś
    podobny. Po prostu ten przepis tak jest skonstruowany, że trudno nie
    znaleźć podstawy do legitymowania. I to jest zupełnie co innego, niż
    legitymowanie w jakimś niezwiązanym z służbą powodem i cwaniackie
    naciąganie przyczyn. Natomiast domaganie się, by policjant wskazał do
    kogo dana osoba jest podobna jest po prostu bez sensu. Oczywiście, jak
    się ktoś uprze, to można zapiąć jakiś tam algorytm i znaleźć mniej lub
    bardziej podobną osobę poszukiwaną. Nikt tego nie robi, bo wszyscy
    mądrzy wiedzą, że to bez sensu.

    Legitymuje się osoby z różnych powodów. Bo przykładowo na widok
    radiowozu uciekają. Albo nawet jedynie zachowują się nerwowo. Bo
    znajdują się w rejonie, gdzie doszło do jakiegoś przestępstwa /
    wykroczenia i mogą być sprawcami, albo po prostu świadkami. Bo
    prowadzimy poszukiwania osoby zaginionej (a w skali powiatu, to takie
    coś jest kilka razy dziennie) i nikt nie zna dokładnego rysopisu
    zaginionego - szpital telefonicznie zawiadamia, że Jan KOWALSKI się
    oddali przed badaniami (nie doczekał się) i oni w sumie, to go nie
    widzieli, ale przyjęli sobie go na stan SOR, więc być może jest w
    niebezpieczeństwie.

    Sztuczna inteligencja idzie do przodu i pewnie za niedługi czas
    powstanie jakiś program, do którego będą wrzucane zdjęcia wszystkich
    poszukiwanych (on line), a policjant zrobi przechodniowi zdjęcie i
    przeszuka. Gdzieś czytałem, ze Chińczycy coś takiego kombinują. Albo
    zrobią nakładkę na kamery nasobne i będzie się włączał alarm, jak
    znajdzie osobę podobną do poszukiwanego. Ale na chwilę obecną niema i
    trzeba się opierać na pamięci wzrokowej policjantów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 142. Data: 2024-06-01 15:05:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 14:38, alojzy nieborak pisze:
    > Zdaje się chodziło o jakie zgromadzenie, a to rozwidla wątek na
    > legalne/nielegalne i być może jeszcze dalej:
    > manifestacja-kontrmanifestacja i jeszcze dalej czy było zakłócanie czy nie.

    Sąd zapewne miał rację. Trzeba by to dokładnie rozkminić. Ale to jest
    racja w sprawie jednostkowej. Nie można tylko z tego powodu, że ktoś
    gdzieś kiedyś uznał jakieś legitymowanie za bezzasadne uznać, ze
    wszystkie legitymowania takie są.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 143. Data: 2024-06-01 15:07:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 14:34, Kviat pisze:

    > Piękne... czyli bez powodu legitymujesz, a potem szukasz wśród
    > poszukiwanych podobieństwa.
    > I jeszcze publicznie się do tego przyznajesz?

    Skąd w ogóle przyszło Ci do głowy, ze ja kogokolwiek legitymuję? Ja Ci
    po prostu próbuję uzmysłowić, jakie są przepisy.

    > Mógł, czy zapamiętał?
    >
    > Ty nadal nie rozumiesz (i wątpię, że kiedykolwiek zrozumiesz).
    > Tłumaczenie bezpodstawnego legitymowania "bo przecież mógł zapamiętać
    > twarz poszukiwanego, więc czego się czepiacie" to patologia.

    Problem w tym, kto i jak ma stwierdzić tę bezpodstawność.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 144. Data: 2024-06-01 15:12:36
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

> [...]
    > powstanie jakiś program, do którego będą wrzucane zdjęcia wszystkich
    > poszukiwanych (on line), a policjant zrobi przechodniowi zdjęcie i

    Wg. netu u niemca na lotniskach funkcjonuje rozpoznawanie twarzy.

    > Gdzieś czytałem, ze Chińczycy coś takiego kombinują.

    Plus punktacja zachowań. Chyba już funkcjonuje kilka lat.

    W skrócie: albo jesteś użyteczny dla ogółu, albo przeszkadzasz
    i siedź we własnej wiosce, masz ograniczenia w przemieszczaniu się.

    > Albo
    > zrobią nakładkę na kamery nasobne i będzie się włączał alarm, jak
    > znajdzie osobę podobną do poszukiwanego.

    Technologicznie trza by to to spiąć z jaką większą siecią.
    Może za 10-20 lat w PL.

  • 145. Data: 2024-06-01 15:13:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 14:47, alojzy nieborak pisze:

    > Mają wyznaczone zadania, np. legitymowanie które na ogół jest ok, ale SN
    > powiedział: wyrabianie limitów 3 x wylegitymować radomowego ludka nie
    > jest ok.

    Bo nie jest. Legitymowanie "na pałę" ludzi tylko w celu zrobienia
    słupków nie jest mądre. Natomiast nadal nie widzę sposobu praktycznego
    stwierdzenia tego przez legitymowanego (poza jakimiś szczególnymi
    sytuacjami - przykładowo legitymujący zna tożsamość legitymowanego), czy
    legitymują go w celu wyrobienia słupka, czy w celu sprawdzenia, czy nie
    jest poszukiwany. Uważam, że prościej, krócej, szybciej jest podać te
    personalia (nie ma obowiązku posiadania dokumentu).
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 146. Data: 2024-06-01 15:15:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 15:12, alojzy nieborak pisze:

    > Wg. netu u niemca na lotniskach funkcjonuje rozpoznawanie twarzy.

    Ja sądzę, ze to kwestia czasu i bedzie to podpięte choćby do monitoringu
    > Technologicznie trza by to to spiąć z jaką większą siecią.
    > Może za 10-20 lat w PL.

    Większym problemem jest chyba takie zamodelowanie, by zmiana fryzury nie
    pomogła. Ale uważam, ze da się.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 147. Data: 2024-06-01 15:17:01
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Ale to jest racja w sprawie jednostkowej. Nie można tylko z tego powodu,
    > że ktoś gdzieś kiedyś uznał jakieś legitymowanie za bezzasadne uznać, ze
    > wszystkie legitymowania takie są.

    Racja, orzeczenie tyczyło się zgromadzeń.

  • 148. Data: 2024-06-01 15:24:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ale jego nikt nie poszukuje.

    Pół Polski go nieudolnie poszukuje.

    > Sądzę, że masz rację.

    Więc jakaś szansa na to, że przyjdzie jest nawet jak się wezwania nie
    dostał.

    > U mnie jest TV, ale nie oglądam. Uważam, że szkoda czasu. Tak więc
    > mogliby publikować te wezwania dowolnie długo. Ponieważ jest wiele
    > kanałów, to jeszcze gość może oglądać niewłaściwe.

    Obajtek 2?

  • 149. Data: 2024-06-01 15:25:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 14:34, Kviat pisze:
    > Tłumaczenie bezpodstawnego legitymowania "bo przecież mógł zapamiętać
    > twarz poszukiwanego, więc czego się czepiacie" to patologia.

    Dlaczego miałby bezpodstawnie legitymować? Dla sportu?
    W jego przekonaniu legitymuje bo ma podstawę prawną. A że nie wie, że ta
    podstawa nie obowiązuje czy też nie ma zastosowania to inna sprawa.

    Robert

  • 150. Data: 2024-06-01 15:26:18
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jak chcesz tak filozoficznie, to cały świat. Nie pomyślałem o tym.
    > Przecież w Polsce jeszcze poszukujemy masy osób z za granicy. To ten
    > album musiałby być ogromny.

    I akurat ten legitymowany jest do nich podobny. Do tego ogromnego
    albumu. Który musiałby być. Ale go nie ma.
    To logiczne.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr