  • 191. Data: 2024-06-01 23:15:09
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Myślę, ze spokojnie by się dało takiego znaleźć.

    Czyli jak cię kolega mija i nie legitymuje to niedopełnia obowiązków,
    wszak przypominasz podejrzanego?

    Widzisz - lecenie w chuja ma tą wadę, że łatwo to obrócić przeciw lecącemu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 192. Data: 2024-06-01 23:16:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 20:09, io pisze:
    > Tak, o ile oczywiście będzie to fikcyjna podstawa. Prawdziwą jednak
    > trudno znaleźć.

    Ja tam żadnej trudności nie widzę.

    > Czemu w/g Ciebie nie napisali, że ma być związane ze służbą?

    Bo nikomu nie przyszło do głowy, ze ktokolwiek o to może zapytać. Ustawy
    są jednak dla tej normalniejszej części społeczeństwa pisane.

    > Bo nie pasuje do zarzutu?

    Jakiego?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 193. Data: 2024-06-01 23:20:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 23:13, Shrek pisze:
    > To się nawzywa komunikacja międzyludzka - jak ktoś pyta po prostu o
    > powód, to jak nie masz naprawdę dobrego powodu żeby mu go nie podać to
    > po prostu podaj. W znakomitej większości przypadków kończy to sprawę. A
    > wy podchodzicie do tego jak do kłótni małżeńskiej w której jesteście
    > sfochowaną babą z serii "domyśl się" albo "o nic mi nie ochodzi - kogoś
    > mi przypominasz - kogoś kogo nie lubię":P

    Ależ tym ustawowym powodem jest ustalenie tożsamości. Masz to w ustawie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 194. Data: 2024-06-01 23:21:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 23:15, Shrek pisze:
    > Czyli jak cię kolega mija i nie legitymuje to niedopełnia obowiązków,
    > wszak przypominasz podejrzanego?

    A znasz jakiś przepis zobowiązujący policjanta do legitymowania każdej
    osoby przypominającej podejrzanego?

    > Widzisz - lecenie w chuja ma tą wadę, że łatwo to obrócić przeciw lecącemu.

    Dokładnie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 195. Data: 2024-06-01 23:26:23
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Dlaczego miałby bezpodstawnie legitymować? Dla sportu?

    Na rozkaz... albo bo tak mu powiedzieli starsi koledzy, że nie ma się
    czym przejmować, bo w razie czego powie, że szukał podobnego
    poszukiwanego, a że poszukiwanych jest 48tys (albo i więcej licząc
    zagraniczniaków), to chuj mogą mu zrobić i to legitymowany w krawacie
    będzie miał problem, a nie on.

    > W jego przekonaniu legitymuje bo ma podstawę prawną.

    Bo czuje się bezkarny.

    > A że nie wie, że ta
    > podstawa nie obowiązuje czy też nie ma zastosowania to inna sprawa.

    Jak to szło? Nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności, czy
    jakoś tak.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 196. Data: 2024-06-01 23:29:17
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > A znasz jakiś przepis zobowiązujący policjanta do legitymowania każdej
    > osoby przypominającej podejrzanego?

    Brzydsi dostają średnio wyższe wyroki, możemy się tylko domyślać
    że i kontrolowani są częściej.

    cyt.
    Im mniej atrakcyjny przestępca, tym wyższą dostaje karę. I odwrotnie -
    im bardziej atrakcyjny przestępca, tym niższy wyrok dostaje. Wyniki z
    trzech badań pokazują wzrost długości wyroku / (wysokości) kary od
    119,25% do nawet 304,88%.

    Na webinarze wspomnieliśmy również o osobach z tzw. Baby face. Jest to
    twarz, która przypomina kształtami twarz dziecka - ma duże oczy, okrągłe
    policzki, pełne usta, mały nos, zaokrąglone brwi. Badania pokazują, że
    im osoba ma więcej cech typu baby-face, tym mniejsze prawdopodobieństwo
    uznania jej winną w pozwach cywilnych.

    Stąd możemy jeszcze zrobić hopsa na:
    cyt.
    Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i
    durnowaty, tak by swoim pojmowaniem istoty sprawy nie peszyć przełożonego"

  • 197. Data: 2024-06-01 23:34:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ależ tym ustawowym powodem jest ustalenie tożsamości. Masz to w ustawie.

    Nie - żeby ustalać kogoś tożsamość musisz mieć powód. I to nie jak
    twierdzisz zmyślony, tylko rzeczywisty.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 198. Data: 2024-06-01 23:36:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A znasz jakiś przepis zobowiązujący policjanta do legitymowania każdej
    > osoby przypominającej podejrzanego?

    Ustawa o policji?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 199. Data: 2024-06-02 00:11:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ale to wyimaginowany przykład. A jakiś z życia?
    > Jeden słyszałem na kanale Audyty Obywatelskiego. Wylegitymowali
    > dziewczynę a potem na FB nękali.

    Jeden z ostatnich filmików Audytora

    https://www.youtube.com/watch?v=3CHaghF4lWs

    "Jak Pan położy rękę na sercu i powie, że przypomina mi Pan osobę
    poszukiwaną" :-)

  • 200. Data: 2024-06-02 01:29:11
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 02.06.2024 o 00:11, io pisze:

    > Jeden z ostatnich filmików Audytora
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=3CHaghF4lWs
    >
    > "Jak Pan położy rękę na sercu i powie, że przypomina mi Pan osobę
    > poszukiwaną" :-)

    A teraz otwórzcie oczy i uszy

    https://www.youtube.com/watch?v=brawvc1Yhgk

    "Co czuje obywatel jak widzi radiowóz?"