  • 121. Data: 2024-06-01 01:20:42
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-31, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No właśnie nie.

    Mądre to jest (może być). Nie jest logiczne.

    --
    Marcin

  • 122. Data: 2024-06-01 10:18:35
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Przychodzi do Ciebie dziennikarz i pyta, czy jutro będziesz w sądzie na
    > rozprawie. Ty mu na to, ze nie, bo nie dostałeś wezwania.

    "Nie ukrywam się ...". Dostarczanie wezwania nic nie zmieni w temacie
    jego wiedzy. Ludzie się zgłaszają jak wiedzą, że są poszukiwani.

    > No i już na
    > podstawie tego można uznać, że nie trzeba Ci go wysłać?

    Na tej podstawie wnioskuję, że wie i jakby chciał to by przyszedł.

    > A co to za różnica?

    Może nie ma tam tv

  • 123. Data: 2024-06-01 10:21:06
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.05.2024 o 11:30, Kviat pisze:

    > W kwestii technicznej: łapanki przestały być modne.

    Bo prawo pozwala je organizować?

  • 124. Data: 2024-06-01 10:21:52
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Na chwilę sporządzenia niniejszego posta Policja p[oszukuje ponad 48
    > tysięcy ludzi (https://poszukiwani.policja.gov.pl/pos/form/5,dok.h
    tml).

    Cała Polska ich poszukuje.

  • 125. Data: 2024-06-01 10:26:27
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Gdzie jest napisane, że ma być do konkretnego? To Twój wymysł w
    > zupełności nie poparty zdrowym rozsądkiem - o przepisie nie wspominając.

    To prowadzi do wniosku, że powinni Was rozgonić.

  • 126. Data: 2024-06-01 10:27:47
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Tylko co to daje w praktyce? O to mi chodzi. Policjant tożsamość i tak
    > ustali, tylko kłopotów narobi sobie legitymowany. Policjant jest w
    > służbie, wiec nie przeszkadza mu, ze bedzie się z nim godzinami szarpał.
    > I to próbuję przekazać.

    Dlatego właśnie powinni Was rozgonić.

  • 127. Data: 2024-06-01 10:28:15
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > jeśli ustali w sposób nielegalny, to będzie mógł być pociągnięty do
    > odpowiedzialności. Szkoda, ze właśnie rzadko się to dzieje.
    > Kłopotów narobi sobie policjant. A jak się rozejdzie w sieci, to, ze
    > prawa nie zna, będzie jak ze słynnym Bagietą, gdzie to się wypowiadał,
    > jak powinno być, a potem okazało, się, że ktoś sfilmował jego
    > nieprzepisową interwencję....

    To się już dawno rozeszło. Problem w tym, że ich nie rozgonili.

  • 128. Data: 2024-06-01 11:02:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mądre to jest (może być). Nie jest logiczne.

    Tym niemniej tak stanowi prawo. Inaczej miałbyś kolejnych poza policją,
    że skoro koleś nie mieszka w miejscu zameldowania, to jak go sąd ma
    sądzić, skoro się przeprowadził do sąsiedniego powiatu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 129. Data: 2024-06-01 11:10:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Prawda, ale zawsze jakiś margines zaufania jest konieczny, a sprawy
    > zachowania MZ powinny być załatwiane na poziomie przełożonych, a nie SN.

    Problem w tym, że przełożeni to "pisz pan na bedyczów" a policja obecnie
    żadnego kredytu zaufania nie ma. W zasadzie to przeciętny obywatel
    zaczepiony na ulicy jest bardziej wiarygodny niż funkcjonariusz -
    zwłaszcza jak zeznaje "we własne sprawie". Dodaj do tego roberta, który
    jest absolutnie przekonany że robi dobrze, bo rozporządzenie nakazuje
    podać powód nie precyzując czy prawdziwy, a policja poszukuję 40k osób
    więc uzasadnienie jest zawsze. A nawet jak nie to powoden legitymowania
    jest legitymowanie:P No i gadaj ze ścianą... Do SN to trafiło, bo
    wcześniej przeszło przez wszystkie etapy.

    > Obywatel nie powinien być od wychowywania policji. Jest to dosyć MZ
    > absurdalne podejście. Jeśli jest to konieczne to coś jest bardzo nie tak
    > i rzecz tym bardziej wymaga interwencji na innym, instytucjonalnym
    > poziomie. Klasycznym przykładem była sytuacja za rządów pisu.

    To nie jest kwestia rządu pisu. Policja nie zespsuła się za pisu. Za
    pisu w związku z pisem i kowidem wyszła do ludzi i ludzie poznali jej
    gembę - gembe którą miała od zawsze, tylko zwykle siedzieli w
    komisariatach i rzeczywistą opinie o nich mieli ci pechowcy którzy mieli
    ich poznać z pierwszej ręki. Nieważne w jakim charakterze. Gdyby od
    zawsze brać tylko "opinie potwierdzone zakupem" w przypadku policji to
    zawsze byłaby poniżej 2 googlowskich gwiazdek.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 130. Data: 2024-06-01 11:13:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Powie, że przeglądał jakiś czas temu zdjęcia poszukiwanych, co przecież
    > jest pewnie i w obowiązku,

    I się okaże że żadnego albumu ze zdjęciami nie ma:P Robert poniżej
    wyjaśnił. Jeśli to nie jest jakiś znaczący jaworek, to nikt nie ma
    realnie prawa pamiętać jego gęby. A jak pamięta, to powinien pamiętać
    skąd pamieta;P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!