    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zakaz konkurencji - POMÓŻCIE!:))
    Date: Thu, 27 Jul 2006 02:31:51 +0200

    Hello,

    Mam do Was prośbę. Co prawda jestem po konsultacjach telefonicznych ze
    Sternem {pozdrowka i wielkie dzięki}, ale co dwie głowy to nie jedna. Moja
    fryzjerka, dziewczyna po zawodówce, podpisała 2 lata temu, najbardziej
    idiotyczną umowe o zakazie konkurencji o jakiej słyszalam. Chciałabym pomóc
    jej sie wyplątac z tego, ale jestem na to za cieńka więc cała nadzieja w
    Was. Interesujace fragmenty umowy to 4 paragrafy:

    § 1
    Pracownik w związku ze swoim zatrudnieniem u Pracodawcy od
    dnia ......trwającym dotychczas na podstawie umowy o pracę zobowiazuje się w
    czasie trwania stosunku pracy lub w czasie późniejszym do 5 lat od
    rozwiązania umowy nie prowadzić działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy
    §2
    Za działalnośc konkurencyjną strony uważają:
    wykonywanie pracy przez pracownika w ramach stosunku pracy lub wykonywanie
    czynności w ramach zatrudnienia na podstawie umowy cywilnoprawnej lub
    uczestnictwa w charakterze wspólnika lub funkcjonowania w charakterze
    członka władz w jednostce- podmiocie gospodarczym prowadzącym działalność
    konkurencyjna wobec pracodawcy na terenie całegoX {nazwa miasta]
    zajmowanie się i realizowanie interesów konkurencyjnych wobec pracodawcy
    prowadzenie przez pracownika na wlasny rachunek lub na rzecz i rachunek
    innego konkurencyjnego podmiotu gospodarczego takiej samej działalności
    gospodarczej, jaką prowadzi pracodawca na terenie całego X
    §3
    W razie naruszenia zakazu prowadzenia działalności konkurencyjnej przez
    pracownika pracodawca może dochodzić od niego wyrównania wyrządzonej szkody
    z tytułu odpowiedzialności materialnej (ustala się karę umowną w
    następującej kwocie 40.000,- zl)
    §4
    W zamian za realizację zakazu prowadzenia działalności konkurencyjnej
    określonej w §2 Pracodawca zobowiązał się dać Pracownikowi umowę na czas
    nieokreślony i wszystkie z tym wiążące się świadczenia oraz odszkodowanie w
    wysokości 1.000,-zl

    Tyle. Dla mnie ta umowa strasznie dziwna. Stern mówi, zeby sie nią nie
    przejmowac i robic swoje bo w razie gdyby pracodawca poszedl do sadu to
    pracownik ma spore szanse na wygraną. Co o tym sądzicie?
    Dla ułatwienia - miesieczne zarobki pracownika to 1000zl, dostepu do tajnych
    informacji brak [ nie dysponuja ani numerami telefonów, ani adresami
    klientow]. Pomozcie cos wymyslic bo dziewczyna ma zakaz wykonywania jedynego
    zawodu jaki ma na okres 5 lat za smieszna kwote 1000zl.

    HaNkA