  • Data: 2012-05-07 19:41:04
    Temat: Zachowek - czy coś można zdziałać?
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Będzie sprawa spadkowa po moim Tacie. Tata zapisał mi cały majątek w
    testamencie, ale mam 2 braci przyrodnich, którzy początkowo twierdzili,
    że nie będą rościć żadnych praw do tego majątku, a teraz zmienili zdanie
    i chcą otrzymać zachowek. Pytanie jest następujące - czy jeśli oni
    wystąpią w sądzie o ten zachowek, sąd automatycznie przydzieli im po tej
    połowie tego co by się im należało przy dziedziczeniu ustawowym? Czy sąd
    może ustalić inny podział? Czy można coś tu wskórać czy nie da rady?
    Słyszałem głosy, że ja mógłbym się nie zgodzić na taki podział. Czy to
    możliwe? Bracia są dużo lepiej sytuowani ode mnie, zarabiają pewnie
    wielokrotność mojej pensji, poza tym przez ostatnie 25 lat mieszkaliśmy
    z Tatem tylko we dwóch i wspólnie utrzymywaliśmy i inwestowaliśmy w ten
    majątek.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin