  • Data: 2012-05-09 01:47:07
    Temat: Re: Zachowek - czy coś można zdziałać?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 7 May 2012, witek wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > zachowek to równowartość pieniężna.
    > Jeśli wystąpią o zachowek a ty go nie zapłacisz to sąd im go przyzna. Innej
    > opcji nie ma. Ale to będzie zobowiązanie ciebie do wypłaty zywej gotówki
    > i nie ma nic wspólnego z majątkiem ktory dostałeś w spadku. Ten na mocy
    > testamentu jest twój i sąd nie może tego zmienić.
    >
    > Jedyne
    ^^^^^^

    > co może zmienić wysokość zachowku do darowizny lub inne przyspożenia,
    > które otrzymali za życia ojca. Sprawdz czy nie jesteś w stanie
    > udokumentować,że ojciec im już wcześniej jakąś ekstra kasę odpalił.

    No dobra, przyczepię się tej "jedynosci" :)
    A z tytułu "zwrotu nakładów" na inwestycje w nieruchomosci nie ma
    miec szans? Dlaczego?
    Pomijam oczywiscie pytanie, gdzie ma kwity ile i na co wydał, bo
    to osobny element, również pominę sprawę "utrzymywania" bo tu
    jak rozumiem można dochodzić "równowartosci" użytkowania, więc
    samo utrzymywanie w stanie niepogorszonym przez kogos kto rzecz
    użytkuje o jego "wkładzie" by nie stanowiło.

    Ale skoro wymienił "inwestycje"... chyba trzeba by sprawdzić co
    przez to należy rozumieć :)

    pzdr, Gotfryd