  • Data: 2002-12-07 12:50:35
    Temat: Zabezpieczenie
    Od: "Jacek" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W grudniu uzyskałem nakaz zapłaty w postepowaniu upominawczym.Dłużnik
    stosuje różne fortele,aby wymigać się zapłaty.Sprawa wróciła na wokandę
    w postępowaniu zwyczajnym.Odbyć się miały już dwie rozprawy,ale na
    żadnej z nich pozwany nie stawił się (chory podobnież).Wkurza mnie to,bo
    muszę jeździć do Sądu prawie 150 km i tam się dowiaduję,że dzisiaj rano
    wpłynęło jakieś pisemko z prośbą o odroczenie z powodu choroby
    pozwanego.Ot uprawiam sobie turystykę.Skierowałem sprawę do komornika w
    celu zabezpieczenia należności wynikającej z nakazu zapłaty.Komornik
    przystąpił do dziaałania i otrzymałem od niego pismo informujące o
    zajęciu rachunku bankowego dłużnika,ale na kwotę zupełnie inną (znacznie
    niższą ) niż wynika z nakazu.Czy tak to ma wyglądać?
    I jeszcze jedno pytanie-zakładam że sprawa kiedyś się zakończy na moją
    korzyść-co trzeba zrobić aby uzyskać odsetki od zasądzonej nakazem
    zapłaty kwoty? Dodam jeszcze że zasądzona kwota to też odsetki od
    nieterminowo uregulowanej należności.
    Jak zmusić dłużnika do stawienia się w Sądzie?
    Jacek