    From: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wysokie cło za gadżet - można odzyskać?
    Date: Sat, 5 Jan 2008 19:02:51 +0100

    Witam

    Dostałem od siostrzyczki z USA gadżecik 'pod choinkę' - cyfrową ramkę do
    zdjęć.
    I dopiero dziś się dowiedziałem, że Rodzicielka, odbierając przesyłkę,
    zaplaciła cło w wys. ....
    niemal 250 zł!!!
    Koszt samej ramki to około 200 zł.
    "Pomyłka" wyniknęła prawdopodobnie z tego, że jakiś 'mędrzec'-celnik
    zobaczywszy napis 'digital photo frame' stwierdził, że to aparat
    fotograficzny cyfrowy i dowalił takie cło.

    Przesyłka odbierana była na poczcie i możliwość jej odbioru uzależniona była
    od uiszczenia owej oplaty celnej (tyle dowiedziałem się od Mamy). Od
    'zdarzenia' minęło około 1,5 tygodnia.

    Jaka powinna być kwota cła za ów gadżecik?
    Wg mnie jakieś grosze.
    Czy jest jakakolwiek szansa na odzyskanie "nadplaconej" kwoty?

    Z góry dzięki za podpowiedzi