  • 1. Data: 2008-01-05 18:02:51
    Temat: Wysokie cło za gadżet - można odzyskać?
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    Witam

    Dostałem od siostrzyczki z USA gadżecik 'pod choinkę' - cyfrową ramkę do
    zdjęć.
    I dopiero dziś się dowiedziałem, że Rodzicielka, odbierając przesyłkę,
    zaplaciła cło w wys. ....
    niemal 250 zł!!!
    Koszt samej ramki to około 200 zł.
    "Pomyłka" wyniknęła prawdopodobnie z tego, że jakiś 'mędrzec'-celnik
    zobaczywszy napis 'digital photo frame' stwierdził, że to aparat
    fotograficzny cyfrowy i dowalił takie cło.

    Przesyłka odbierana była na poczcie i możliwość jej odbioru uzależniona była
    od uiszczenia owej oplaty celnej (tyle dowiedziałem się od Mamy). Od
    'zdarzenia' minęło około 1,5 tygodnia.

    Jaka powinna być kwota cła za ów gadżecik?
    Wg mnie jakieś grosze.
    Czy jest jakakolwiek szansa na odzyskanie "nadplaconej" kwoty?

    Z góry dzięki za podpowiedzi

  • 2. Data: 2008-01-05 18:12:19
    Temat: Re: Wysokie cło za gadżet - można odzyskać?
    Od: "MT" <a...@n...www>

    Taka ramka kosztuje w Chinach okolo 20$ !
    I jest zwolniona z cla !
    Celnicy maja niestety prikaz clic wszystko co z USA i nie sadze zebys
    cokolwiek odzyskal.

  • 3. Data: 2008-01-05 18:28:16
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Beer wrote:
    > [...]
    >
    > Z góry dzięki za podpowiedzi

    Czy jesteś w 100% przekonany, że te 250 plz to jest VAT i cło?
    Być może jest tam również koszt sprządzenia SAD-u przez agencję celną.
    Taka usługa lubi kosztować i 100 plz.

    Może zacznij od ustalenia z czego wzięła się ta kwota.

    Piotrek

  • 4. Data: 2008-01-05 18:57:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    > Taka usługa lubi kosztować i 100 plz.
    >
    > Może zacznij od ustalenia z czego wzięła się ta kwota.

    I jaka byla zadeklarowana wartość tej ramki.

    M.

  • 5. Data: 2008-01-06 13:11:16
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    "Piotrek" napisał:

    > Może zacznij od ustalenia z czego wzięła się ta kwota.

    Rozumiem, że taką informację powinien mi udzielić ktoś w urzędzie celnym?

  • 6. Data: 2008-01-06 13:23:58
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 6 Sty, 15:11, "Beer" <b...@n...gazecie.pl> wrote:

    > Rozumiem, że taką informację powinien mi udzielić ktoś w urzędzie celnym?

    Raczej jak się za cos płaci to jest napisane za co i jest dokument
    specyfikacja? Ale to ciekawe bo znaczy się, że niec na ebay z usa
    zamaiwać nie warto, a tylko z UE.

    Ktoś mógłby wrzucić link do tabeli opłat celnych?

  • 7. Data: 2008-01-06 13:25:10
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 5 Sty, 20:28, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

> [...]
    > Taka usługa lubi kosztować i 100 plz.
    >
    > Może zacznij od ustalenia z czego wzięła się ta kwota.

    to na poczcie są agencje celne, czy listonosz miałby współpracować z
    taką agencją?

  • 8. Data: 2008-01-06 13:48:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2008 05:23:58 -0800 (PST), AmtoPm napisał(a):

    > Ktoś mógłby wrzucić link do tabeli opłat celnych?

    http://isztar.mf.gov.pl:7080/taryfa_celna/web/main_P

    Na elektronike i komputery cło w większości przypadków wynosi całe 0%.
    Płaci się jedynie VAT wg wzoru (wartość_towaru + koszt_przesyłki) * 1,22

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2008-01-06 14:06:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Beer pisze:

    > Rozumiem, że taką informację powinien mi udzielić ktoś w urzędzie celnym?

    Powinieneś to mieć w kwitach, które przyszły z przesylką.
    Powinna być faktura, list przewozowy, dokument odprawy celnej SAD,
    ewentualnie rachunek od spedytora i agencji celnej za inne czynnosci
    (sporzadzenie druku odprawy, rewizja celna, itp)

    M.

  • 10. Data: 2008-01-06 17:26:26
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 6 Sty, 16:06, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

> [...]
    > ewentualnie rachunek od spedytora i agencji celnej za inne czynnosci
    > (sporzadzenie druku odprawy, rewizja celna, itp)

    Jeśli ktoś wysyła list prywatny ze Stanów do Polski to w którym
    momencie trwania przesyłki miałyby sie w niej znaleźć takie dokumenty
    jak list przewozowy i SAD???