eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy? › Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy?
  • Data: 2006-09-11 17:00:28
    Temat: Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy?
    Od: "Pamela" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Zaznaczam, ze na grupie jestem nowy, a w sprawach prawnych jestem
    zupelnym zóltodziobem.;)
    Sytuacja przedstawia sie nastepujaco: jestem kolarzem-amatorem,
    jechalem ul. Obornicka w Suchym Lesie pod Poznaniem, jechalem
    poboczem, jednak kierowca ciezarówki który wyjezdzal z bocznej
    drogi wyjechal za bardzo na jezdnie i tym samym zaslonil to co bylo
    przedemna. Jednak dosc szybko wlaczyl sie do ruchu, tak ze nie
    musialem hamowac przed nim. Gdy ciezarowka zjechala z mojej drogi
    moim oczom ukazal sie widok stojacego na poboczu (20 metrów od
    bocznej drózki) auta. Nie zdazylem wyhamowac przed stojacym na
    poboczu pojazdem i uderzylem w jego tyl, tak iz zbilem glowa (a
    wlasciwie kaskiem) tylna szybe i rzekomo wgniotlem dach. Karetka
    zabrala mnie do szpitala, wyszedlem po 3 dniach. Zadnych powaznych
    obrazen na szczescie nie odnioslem, jednak kierowca auta domaga
    sie odemnie pokrycia kosztów wstawienia nowej szyby (rzekomo ma na
    nia fakture VAT). Sam natomiast nie ma zamiaru pokrywac moich szkód
    (uszkodzonego kasku, okularów, widelca). Policja stwierdzila iz wina
    jest obustronna...kierowca stal w nieprawidlowym miejscu (na
    ciaglej lini na poboczu), natomiast ja niedostosowalem predkosci do
    warunków na drodze;|

    Kierwoca auta straszy mnie skierowaniem sprawy do sadu i twierdzi iz
    bede musial placic za naprawe dachu i wybita szybe ponad
    2000zl. Czy mam zaplacic mu za szybe czy olac go? Przeciez ja
    równiez mam prawo domagac sie odszkodowania z jego OC...Ile
    wyniosly by ewentualne koszty sadowe i kto musialby je pokryc?
    Oplaca sie walczyc z nim na drodze sadowej? Czy moze sie
    domagac kosztów naprawy dachu, skoro nie ma zadnych papierów za ta
    naprawe, czy beda musial oddac mu jedynie za szybe?

    dzieki za pomoc
    Lukasz