    From: Darek <n...@p...maila.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: "Wymuszenie" zerwania umowy współpracy
    Date: Tue, 11 Oct 2011 22:17:56 +0200

    Próbuje rozwiązać pewną umowę franczyzy z powodów ekonomicznych
    (franczyzobiorcą jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą)
    O wiele większe prawa do zerwania ma franczyzodawca. Mam kilka pomysłów
    jak do tego go zmusić, ale proszę o ich zweryfikowanie:

    1. W umowie franczyzobiorca definiowany jest jako przedsiębiorca zgodnie
    z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej. Umowa precyzuje ze
    franczyzodawca MOŻE W KAŻDYM CZASIE wypowiedzieć umowę jeżeli nastąpi
    rozpoczęcie likwidacji franczyzobiorcy.

    Martwi mnie to "może", ale czy w przypadku złożenia wniosku o likwidacje
    działalności gospodarczej ta umowa ma prawo obowiązywać?

    2. W przypadku gdyby jednak franczyzodawca nie wypowiedział umowy to czy
    złożenie wniosku o upadłość spowoduje iż umowa przestanie obowiązywać? W
    mowie znowu mamy "MOŻE". Ale czy ostatecznie doprowadzenie do upadłości
    spowoduje zerwanie tej umowy?

    3. Śmierć przedsiębiorcy powoduje wygaśnięcie umów?

    Darek