  • Data: 2011-10-11 20:44:28
    Temat: Re: "Wymuszenie" zerwania umowy współpracy
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11-10-2011 22:17, Darek pisze:
> [...]
    > (franczyzobiorcą jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą)
    > O wiele większe prawa do zerwania ma franczyzodawca. Mam kilka pomysłów
    > jak do tego go zmusić, ale proszę o ich zweryfikowanie:
    >
    > 1. W umowie franczyzobiorca definiowany jest jako przedsiębiorca zgodnie
    > z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej. Umowa precyzuje ze
    > franczyzodawca MOŻE W KAŻDYM CZASIE wypowiedzieć umowę jeżeli nastąpi
    > rozpoczęcie likwidacji franczyzobiorcy.
    >
    > Martwi mnie to "może", ale czy w przypadku złożenia wniosku o likwidacje
    > działalności gospodarczej ta umowa ma prawo obowiązywać?

    Teoretycznie tak, ale fb przestanie mieć możliwość jej wykonywania, tj.
    prowadzenia działalności franczyzowej. Da to podstawy fd do
    wypowiedzenia umowy - ale znowu możliwość, a nie konieczność.

    > 2. W przypadku gdyby jednak franczyzodawca nie wypowiedział umowy to czy
    > złożenie wniosku o upadłość spowoduje iż umowa przestanie obowiązywać? W
    > mowie znowu mamy "MOŻE". Ale czy ostatecznie doprowadzenie do upadłości
    > spowoduje zerwanie tej umowy?

    Znowu zasadniczo nie. Syndyk może odstąpić od takiej umowy.

    > 3. Śmierć przedsiębiorcy powoduje wygaśnięcie umów?

    Tylko takich, gdzie świadczenie jest silnie związane z osobą zmarłego,
    np. umowa o namalowanie portretu przez malarza.

    --
    .B:artek.