  • 1. Data: 2009-01-19 21:29:23
    Temat: Wymiar urlopu?
    Od: "marmaz" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Rozpocząłem moją pierwszą pracę. Zgodnie z kodeksem pracy przysługuje mi 20
    dni urlopu, jednak w umowie o pracę zamieszczono klazulę że przysługuje mi
    26 dni urlopu. Która wartość jest wiążąca i czy można nie zgodzić się na
    aneksowanie umowy o pracę do 20 dni urlopu?
    Pozdrowienia
    Marcin

  • 2. Data: 2009-01-19 21:34:42
    Temat: Re: Wymiar urlopu?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-19, marmaz <m...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Rozpocząłem moją pierwszą pracę. Zgodnie z kodeksem pracy przysługuje mi 20
    > dni urlopu, jednak w umowie o pracę zamieszczono klazulę że przysługuje mi
    > 26 dni urlopu. Która wartość jest wiążąca i

    Kodeks pracy określa warunki minimalne - można mieć więcej w umowie
    lepsze i one będą obowiązywac.

    > czy można nie zgodzić się na aneksowanie umowy o pracę do 20 dni urlopu?

    Można. Ale jak dostaniesz wypowiedzenie zmieniające, to już wyboru miał
    nie będziesz (tzn. będziesz - albo akceptacja, albo wylot).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-01-19 21:55:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gl2rrm$boi$1@nemesis.news.neostrada.pl marmaz
    <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Rozpocząłem moją pierwszą pracę. Zgodnie z kodeksem pracy przysługuje mi
    > 20 dni urlopu, jednak w umowie o pracę zamieszczono klazulę że
    > przysługuje mi 26 dni urlopu. Która wartość jest wiążąca
    WG mnie ta z umowy. Zapisy umów nie mogą być mniej korzystne dla pracownika
    niż zapisy prawa pracy, ale korzystniejsze mogą być.

    > i czy można nie zgodzić się na aneksowanie umowy o pracę do 20 dni
    > urlopu?
    Zawsze można nie zgodzić się na aneksowanie umowy. Aneks to rodzaj
    porozumienia stron.

    --
    Jotte