    From: "mlagm" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wyegzekwowanie zalozenia telefonu od tpsa?
    Date: Mon, 20 Aug 2007 12:21:26 +0000 (UTC)

    Witam,

    Mam problem - od roku (powiedzmy, ze z przerwami) probuje zamowic
    linie telefoniczna w tpsa jednak bez powodzenia. Pytania ponizej,
    a sytuacja wygladal mniej wiecej tak: Zlozone rok temu
    zamowienie zakonczylo sie przyjazdem dwoch pracownikow jakiejs
    firmy zewnetrznej, ktora nie miala pojecia gdzie sa studzienki itp.
    Znalezli w koncu slupek polozony obok posesji sasiada (20m od mojej
    nieruchomosci). Mieszkajacy tam sasiad poinformowal jedynie tych
    ludzi, ze zyczy sobie aby ewentualny rozkop chodnika (poza posesja)
    byl zrobiony zgodnie ze sztuka budowlana i przywrocony stan
    aktualny - czyli zdjecia pasa polbruku o szerokosci wiekszej niz
    sam wykop i porzadne ubicie wykopu aby polbruk sie nie zapadal.

    Pracownicy pojechali i od tamtej pory tylko dzieki moim interwencjom
    telefonicznym w blekitnej linii dowiedzialem sie, ze "brak mozliwosci
    technicznych - brak zgody sasiada".

    Zamowienie bylo powtarzane jeszcze dwukrotnie, raz na drugiego
    wspolwlasciciel nieruchomosci, drugi raz z dostarczeniem mapki
    geodezyjnej z ktorej wynika, ze jest jeszcze inna studzienka obok
    mojej posesji z wrysowana linia T+TV (a obok budynku z ziemi wychodza
    dwie rurki plastikowe). Ale ciagle ten sam powod odmowy.

    Po dyskusji o zasadnosci wymagania zgody sasiada na dzialanie nie na
    jego terenie (chodnik nie jest czescia posesji) pojawil sie nowy
    element odmowy: "brak zgody administratora".

    Osobiscie podejrzewam "dyskriminacje" poniewaz chce tylko sobie
    zalozyc telefon z planem socjalnym (+okazjonalne uzytkowanie
    modemu telefonicznego) a nie jakas drozsza opcje uslugi. Tylko
    jak to udowaodnic?...

    Pytania:
    - jakie srodki prawne moge przedsiewziac aby udowodnic niestarannosc w
    realizacji zamowienia (udowodnic brak wystepowania o zgode
    do sasiada i "administratora" lub brak koniecznosci uzyskiwania
    takich zgod)
    - czy operator ma obowiazek przedstawic mi na pismie powody
    swojej odmowy?
    - jak udowodnic, ze "brak zgody sasiada" jest powodem "wyssanym
    z palca" bo pytalem sasiada i nikt do niego o taka zgode nie wystepowal
    - czy zgodnie z prawem telekomunikacyjnym operator "dominujacy" nie ma
    *obowiazku* podlaczenia telefonu zapewniajac warunki techniczne?

    PS. Czy naprawde w tym kraju trzeba poruszyc wszystkie media i/lub
    kilku prawnikow zeby cos zalatwic w tpsa?

    --
    pozdrawiam
    ml.