  • Data: 2003-07-20 20:27:50
    Temat: Witam, mam POWAŻNY problem z pracodawcą
    Od: "Wojtek M." <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Mam 27 lat i pracuję w branży medycznej w prywatnej firmie. Fizycznie jestem
    tam już od trzech lat, ale jak to teraz bywa pierwszy rok byłem bez umowy o
    pracę.
    Gdy już zostałem bez zasiłku i ubezpieczenia, po długotrwałym proszeniu mój
    szef podpisał ze mną umowę na 1/4 etatu i ze stawką 190 zł...
    Poza tym kilka razy mój szef bardzo nieelegancko się zachował wobec mnie,
    poniżając mnie przy kolegach.
    Zwykle pracuję po 10 do 16 godzin dziennie za 1200 zł miesięcznie. Trzy dni
    temu dostałem dużo lepszą ofertę i mam zamiar z niej skorzystać, tylko
    warunkiem podpisania umowy z moim dotychczasowym szefem był dodatkowy aneks
    (taka prawie umowa o niewolnictwie) i teraz ją tu przytoczę.

    Umowa o zakazie konkurencji

    Zawarta w dniu 01 wrzesnia 2001 pomiędzy panem XXX (mój szef) a (mną) zwanym
    dalej pracownikiem

    1
    Pracownik, w trakcie trwanie umowy o pracę, nie może prowadzić
    konkurencyjnej działalności wobec pracodawcy na rzecz podmiotu prowadzącego
    taką działalność

    2
    Pracodawca w razie poniesienie szkody w skutek naruszenia przez pracownika
    zakazu konkurencji, może dochodzić od pracownika wyrównania tej szkody na
    zasadach przewidywanych w kodeksie pracy.

    3 (tego nie mogę
    pojąć)
    W razie rezygnacji pracownika z zatrudnienia bez zgody pracodawcy -
    pracownik ponosi pełne koszty wyszkolenia i nauki zawodu w wysokości
    obowiązującej w tym zakresie.

    4
    Umowa obowiązuje od dnia jej podpisania tj. od 01 wrzesnia 2001r.

    Tak wygląda ten aneks i bez podpisania nie mogłbym wtedy liczyć na zadną
    umowę.
    Dodam, że w tym czasie NIE byłem na żadnym szkoleniu, a dyplom mam taki sam
    jak mój szef. Nawet szkołę tą samą kończyliśmy i mieliśmy tych samych
    nauczycieli.

    Mam teraz pytanie do szanownych grupowiczów. Co mój szef może mi zrobić,
    nie chce się z nim rozstawać w niezgodzie ponieważ nie leży to w mojej
    naturze. A dotychczas moi poprzedni pracodawcy ( dwa sklepy rowerowe w
    Krakowie) byli bardzo ze mnie zadowoleni i do tej pory utrzymuję z nimi
    dobre stosunki towarzyskie. Dodam, że brat mojego szefa jest sędzią w prawie
    karnym i to ma chyba duże znaczenie.

    Proszę odpiszcie na forum lub prywatnie na adres w...@m...krakow.pl a
    najlepiej poprzez program gadu gadu na żywo. Będę dziś (niedziela) do około
    1 przy komputerze a nr gadu gadu to
    1904692
    Dziękuję i pozdrawiam
    Wojtek z Krakowa