eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWarsztat samoch. 2 miesiące po naprawie żąda dodatkowej kwoty, czy muszę mu zapłacić ? › Warsztat samoch. 2 miesiące po naprawie żąda dodatkowej kwoty, czy muszę mu zapłacić ?
    From: "slawek" <g...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Warsztat samoch. 2 miesiące po naprawie żąda dodatkowej kwoty, czy muszę
    mu zapłacić ?
    Date: Sun, 28 Jan 2007 21:37:22 +0100

    Witam.
    W listopadzie 2006 miałem małą stłuczkę samochodem z mojej winy.
    Samochód trafił do warsztatu 27.11.2006, ponieważ posiada ubezpieczenie AC,
    więc została zgłoszona szkoda i naprawa miała być wykonana przez warsztat
    "bezgotówkowo".
    Ekspertyza przez PZU została wykonana w dniu 28.11.2006 na terenie warsztatu
    i naprawa została
    wyceniona przez PZU na ok 3500zł, dokument otrzymał również warsztat.
    Samochód odebrałem 12.12.2006 i wszystko wydawało się być wporządku.
    Właśnie wydawało się ponieważ dnia 24.01.2007 otrzymałem wezwanie do zapłaty
    z warsztatu na kwotę ponad 2000zł, z informacją że PZU odmówiło wypłaty
    odszkodowania
    na podstawie rachunku warsztatu, a jedynie zapłaciło kwotę 3500zł na którą
    wcześniej wyceniło szkodę.
    PZU zachowało się tak ponieważ podobno mam polisę AC w wariancie "wycena", a
    nie "warsztat",
    ale to nie jest istotne w moim pytaniu (wcześniej o tym nie wiedziałem).

    Razem z wezwaniem do zapłaty otrzymałem rachunek warsztatu, którego
    wcześniej nie widziałem,
    więc nie ma na nim mojego podpisu, ani nie wyrażałem jakiejkolwiek zgody na
    naprawę samochodu ponad
    koszta przedstawione przez PZU.

    Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa na rachunku z warsztatu wszystkie ceny
    są bardzo zawyżone,
    na dokumentach z PZU i warsztatu jest adnotacja że kosztorys został
    sporządzony w/g systemu AUDATEX,
    więc ceny powinny być takie same
    a np:
    zderzak kod częsći 0283 numer katalogowy 77 01 472 724 na
    rachunku z warsztatu kosztuje 944,94zł a na rachunku z PZU 614,02 zł
    a przecież na obu rachunkach ten zderzak ma taki sam kod części i taki sam
    numer katalogowy.

    Czy ktoś z szanownych kolegów może mi wyjaśnić skąd takie różnice w cenach,
    i czy muszę zapłacić
    warsztatowi te dodatkowe 2000zł, czy mogę nie płacić gdyż nie wiedziałem o
    tej kwocie przed naprawą
    i byłem przekonany że odszkodowanie z PZU pokryje całość naprawy.
    Dla mnie to wygląda tak jakbym kupił chlep, a za dwa dni był u mnie
    sprzedawca po dodakowe pieniądze
    za ten chleb, czyli jakaś paranoja.

    Szczerze mówiąc nie bardzo mam ochotę na pozbycie się tylu pieniążków i
    chętnie powiedział bym temu
    warsztatowi co o nich sądzę, tylko jeżeli okozałoby się że nie mam racji, to
    będę musiał dodatkowo zapłacić
    koszty sądowe jakby warsztat chciał skierować sprawę do sądu, a to może już
    wogóle nie płacać mi się.

    Dodam tylko że warsztat na tym "wezwaniu do zapłaty", dał mi 3 dni na
    uregulowanie należności,
    w przeciwnym razie skieruje sprawę na drogę postępowania egzekucyjnego z
    naliczeniem dodatkowych
    kosztów.

    proszę o opinię i radę, z góry dziękuję.

    pzdr
    Sławek