eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2009-05-29 18:49:07
    Temat: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
    Od: m...@g...com

    Witam,

    Mam spory problem z 1 małym pikselem na matrycy laptopa.

    Sprzęt został kupiony dziś, a w gwarancji producenta widnieje, że
    matryca może mieć do 3 uszkodzonych pikseli (powyżej tego producent
    wymienia sprzęt).

    I teraz moje pytanie, czy mogę w jakiś sposób żądać od sklepu (zakup w
    lokalu) naprawy lub wymiany laptopa na nowy, wolny od wad? Oczywiście
    bez powoływania się na gwarancję, ale właśnie na wadę produktu. Laptop
    był częściowo sprawdzony podczas zakupu, bo nie miał systemu, więc nie
    można było w pełni podziwiać możliwości monitora. Podejrzewam nawet,
    że dopiero po kilku minutach od włączenia już w domu owy czerwony
    piksel się pojawił. Niestety jest to zakup na prezent, to sam może bym
    nawet się tym nie przejmował.

    Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić?

    Pozdrawiam,
    Marcin Stankiewicz


  • 2. Data: 2009-05-29 19:28:27
    Temat: Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 11:49:07 -0700 (PDT), m...@g...com napisał(a):

    > Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić?

    Niestety nic.

    --
    best regards,
    scream
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 3. Data: 2009-05-29 19:29:26
    Temat: Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Mam spory problem z 1 małym pikselem na matrycy laptopa.
    > Sprzęt został kupiony dziś, a w gwarancji producenta widnieje, że
    > matryca może mieć do 3 uszkodzonych pikseli (powyżej tego producent
    > wymienia sprzęt).

    > Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić?

    Wygenerować więcej uszkodzonych pikseli.


  • 4. Data: 2009-05-29 20:06:25
    Temat: Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    m...@g...com pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam spory problem z 1 małym pikselem na matrycy laptopa.
    >
    > Sprzęt został kupiony dziś, a w gwarancji producenta widnieje, że
    > matryca może mieć do 3 uszkodzonych pikseli (powyżej tego producent
    > wymienia sprzęt).
    >
    > I teraz moje pytanie, czy mogę w jakiś sposób żądać od sklepu (zakup w
    > lokalu) naprawy lub wymiany laptopa na nowy, wolny od wad? Oczywiście
    > bez powoływania się na gwarancję, ale właśnie na wadę produktu. Laptop
    > był częściowo sprawdzony podczas zakupu, bo nie miał systemu, więc nie
    > można było w pełni podziwiać możliwości monitora. Podejrzewam nawet,
    > że dopiero po kilku minutach od włączenia już w domu owy czerwony
    > piksel się pojawił. Niestety jest to zakup na prezent, to sam może bym
    > nawet się tym nie przejmował.
    >
    > Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić?

    Iść do sklepu i pogadać na ten temat z kierownikiem.


    --
    animka


  • 5. Data: 2009-05-30 09:35:36
    Temat: Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
    Od: m...@g...com

    On 29 Maj, 22:06, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:
    > m...@g...com pisze:
    >
    >
    >
    > > Witam,
    >
    > > Mam spory problem z 1 małym pikselem na matrycy laptopa.
    >
    > > Sprzęt został kupiony dziś, a w gwarancji producenta widnieje, że
    > > matryca może mieć do 3 uszkodzonych pikseli (powyżej tego producent
    > > wymienia sprzęt).
    >
    > > I teraz moje pytanie, czy mogę w jakiś sposób żądać od sklepu (zakup w
    > > lokalu) naprawy lub wymiany laptopa na nowy, wolny od wad? Oczywiście
    > > bez powoływania się na gwarancję, ale właśnie na wadę produktu. Laptop
    > > był częściowo sprawdzony podczas zakupu, bo nie miał systemu, więc nie
    > > można było w pełni podziwiać możliwości monitora. Podejrzewam nawet,
    > > że dopiero po kilku minutach od włączenia już w domu owy czerwony
    > > piksel się pojawił. Niestety jest to zakup na prezent, to sam może bym
    > > nawet się tym nie przejmował.
    >
    > > Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić?
    >
    > Iść do sklepu i pogadać na ten temat z kierownikiem.
    >
    > --
    > animka

    Napisałem na gg do sklepu i mam odpowiedź, iż: "niestety w myśl
    gwarancji jeden subpixel na matrycy nie jest traktowany jako wada."

    Czytając jednak artykuły na necie (w miarę nowe, np
    http://umowy.wieszjak.pl/kupno-sprzedaz/74792,Jak-re
    klamowac-wadliwy-towar.html)
    nachodzi mnie wątpliwość związana z wymianą towaru na nowy/naprawą na
    podstawie wadliwego towaru realizowanego nie przez gwarancję
    producenta ale przez sprzedawcę. Kiedy to się stosuje?

    Marcin


  • 6. Data: 2009-05-30 10:40:32
    Temat: Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.05.2009 m...@g...com <m...@g...com> napisał/a:
    > Czytając jednak artykuły na necie (w miarę nowe, np
    > http://umowy.wieszjak.pl/kupno-sprzedaz/74792,Jak-re
    klamowac-wadliwy-towar.html)
    > nachodzi mnie wątpliwość związana z wymianą towaru na nowy/naprawą na
    > podstawie wadliwego towaru realizowanego nie przez gwarancję
    > producenta ale przez sprzedawcę. Kiedy to się stosuje?

    Poszukaj po haśle "niezgodność z umową" ale problem tutaj nie w tytule
    reklamacji a w tym, że jest to niestety typowa cecha takich wyświetlaczy i
    jakim byś trybem nie szedł to MZ skończy się to porażką. Jedynie na co
    mógłbyś ewentualnie liczyć to niedotrzymanie przez sprzedawce terminu
    ustosunkowania się do reklamacji, ale to wszystko razem do kupy potrwa, a
    skoro prezent to pewnie czasu za dużo nie masz.

    --
    Marcin


  • 7. Data: 2009-05-30 10:59:25
    Temat: Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
    Od: m...@g...com

    On 30 Maj, 12:40, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
    > Dnia 30.05.2009 m...@g...com <m...@g...com> napisał/a:
    >
    > > Czytając jednak artykuły na necie (w miarę nowe, np
    > >http://umowy.wieszjak.pl/kupno-sprzedaz/74792,Jak-r
    eklamowac-wadliwy-...)
    > > nachodzi mnie wątpliwość związana z wymianą towaru na nowy/naprawą na
    > > podstawie wadliwego towaru realizowanego nie przez gwarancję
    > > producenta ale przez sprzedawcę. Kiedy to się stosuje?
    >
    > Poszukaj po haśle "niezgodność z umową" ale problem tutaj nie w tytule
    > reklamacji a w tym, że jest to niestety typowa cecha takich wyświetlaczy i
    > jakim byś trybem nie szedł to MZ skończy się to porażką. Jedynie na co
    > mógłbyś ewentualnie liczyć to niedotrzymanie przez sprzedawce terminu
    > ustosunkowania się do reklamacji, ale to wszystko razem do kupy potrwa, a
    > skoro prezent to pewnie czasu za dużo nie masz.
    >
    > --
    > Marcin

    cyt.
    Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie posiada właściwości w
    niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma znaczenia dla
    wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi niezgodności z
    umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest zwykłą
    właściwością danego towaru.

    Fakt, że matryce cechują się tym, że mogą mieć wady z pikselami. Cóż,
    pomimo powyższego cytatu chyba napiszę pismo i dostarczę je w
    poniedziałek powołując się na wadliwy towar oraz na brak pełnej
    prezentacji zakupionego sprzętu. - Sprzedawca uruchomił BIOS i to
    wszystko, bo system sam się instaluje po uruchomieniu komputera. W
    BIOSie piksela nie widać, a już na czarnym czy niebieskim tle tak...

    MS


  • 8. Data: 2009-05-30 11:08:21
    Temat: Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5683523c-dac3-45e1-adf7-7386eb2d19f1@c3
    6g2000yqn.googlegroups.com...
    > Fakt, że matryce cechują się tym, że mogą mieć wady z pikselami. Cóż,
    > pomimo powyższego cytatu chyba napiszę pismo i dostarczę je w
    > poniedziałek powołując się na wadliwy towar oraz na brak pełnej
    > prezentacji zakupionego sprzętu. - Sprzedawca uruchomił BIOS i to
    > wszystko, bo system sam się instaluje po uruchomieniu komputera. W
    > BIOSie piksela nie widać, a już na czarnym czy niebieskim tle tak...

    Toshiba z MM? Akurat u nich tylko takie są. :]


  • 9. Data: 2009-05-30 12:03:00
    Temat: Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.05.2009 m...@g...com <m...@g...com> napisał/a:
    > cyt.
    > Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie posiada właściwości w
    > niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma znaczenia dla
    > wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi niezgodności z
    > umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest zwykłą
    > właściwością danego towaru.

    No ale nie masz w umowie wyraźnie powiedziane, że ma być 0 wadliwych
    pikseli.

    > Fakt, że matryce cechują się tym, że mogą mieć wady z pikselami. Cóż,
    > pomimo powyższego cytatu chyba napiszę pismo i dostarczę je w
    > poniedziałek powołując się na wadliwy towar oraz na brak pełnej

    Jak masz czas to próbuj. Nic w sumie nie tracisz, a może zyskasz.

    --
    Marcin


  • 10. Data: 2009-05-30 17:11:57
    Temat: Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
    Od: m...@g...com

    On 30 Maj, 14:03, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
    > Dnia 30.05.2009 m...@g...com <m...@g...com> napisał/a:
    >
    > > cyt.
    > > Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie posiada właściwości w
    > > niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma znaczenia dla
    > > wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi niezgodności z
    > > umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest zwykłą
    > > właściwością danego towaru.
    >
    > No ale nie masz w umowie wyraźnie powiedziane, że ma być 0 wadliwych
    > pikseli.
    >
    > > Fakt, że matryce cechują się tym, że mogą mieć wady z pikselami. Cóż,
    > > pomimo powyższego cytatu chyba napiszę pismo i dostarczę je w
    > > poniedziałek powołując się na wadliwy towar oraz na brak pełnej
    >
    > Jak masz czas to próbuj. Nic w sumie nie tracisz, a może zyskasz.
    >
    > --
    > Marcin

    No chyba tak zrobię, choć dla mnie piksel to wada, a kupuję towar bez
    wad

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1