  • 1. Data: 2009-05-29 12:35:46
    Temat: Zakup mieszkania w kamienicy od spolki
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Czolem,

    Jestem bliski podjecia decyzji o nabyciu droga kupna mieszkania w
    kamienicy po renowacji.

    Sytuacja obecna:

    Wlascicielem kamienicy jest sp. z.o.o. spolka komandytowa
    W KW widnieje poki co calosc, wpisana jest hipoteka na rzecz banku.
    Spolka kupujacemu przekazuje od banku promese bezciezarowego odlaczenia
    nabywanego lokalu.

    W kamienicy sa wymienione instalacje, zainstalowano kotlownie gazowa
    wspolna dla frontowego budynku. Klatka schodowa w trakcie remontu,
    spolka chce sie zobowiazac w umowie, ze do okreslonego terminu remont
    zakonczy.

    Pytanie - przed czym ewentualnie sie zabezpieczac, co sprawdzic?

    Pewne obawy wiaze z faktem, ze spolka (poki co) ma najwiekszy udzial w
    powierzchni, w zwiazku z czym decydujacy glos we wspolnocie mieszkaniowej.

    Jak ktos ma jakies uwagi techniczne typu "ogrzewanie przy 3.2-3.4
    wysokosci Cie zabije" to chetnie przyjme ;)

    FUT na pl.soc.prawo

    Wieslaw

  • 2. Data: 2009-05-29 21:14:54
    Temat: Re: Zakup mieszkania w kamienicy od spolki
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W KW widnieje poki co calosc, wpisana jest hipoteka na rzecz banku.
    > Spolka kupujacemu przekazuje od banku promese bezciezarowego odlaczenia

    Najpierw niech lokal wydzieli, potem możesz kupować. Tak jak jest to możesz
    kupić 123/1000 kamienicy co najwyżej.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-05-30 11:19:23
    Od: j...@g...com

    On 29 Maj, 23:14, "Jd." <j...@i...pl> wrote:
    > Najpierw niech lokal wydzieli, potem możesz kupować. Tak jak jest to możesz
    > kupić 123/1000 kamienicy co najwyżej.

    Dziwne... Kupujac mieszkanie od developera wniosek o zalozenie
    odrebnej KW tez zawiera sie dopiero w akcie notarialnym i jakos to
    dziala. Moze ktos potwierdzic/zaprzeczyc?

  • 4. Data: 2009-05-30 11:27:02
    Od: kuba <j...@g...com>

    Wwieslaw pisze:

    > Pewne obawy wiaze z faktem, ze spolka (poki co) ma najwiekszy udzial w
    > powierzchni, w zwiazku z czym decydujacy glos we wspolnocie mieszkaniowej.

    To Cię może zainteresować:
    Jeżeli suma udziałów w nieruchomości wspólnej nie jest równa 1 albo
    większość udziałów należy do jednego właściciela bądź gdy obydwa te
    warunki spełnione są łącznie, głosowanie według zasady, że na każdego
    właściciela przypada jeden głos, wprowadza się na każde żądanie
    właścicieli lokali posiadających łącznie co najmniej 1/5 udziałów w
    nieruchomości wspólnej

    To też:
    Właściciel lokalu może zaskarżyć uchwałę do sądu z powodu jej
    niezgodności z przepisami prawa lub z umową właścicieli lokali albo
    jeśli narusza ona zasady prawidłowego zarządzania nieruchomością wspólną
    lub w inny sposób narusza jego interesy.

    pozdrawiam
    kuba

  • 5. Data: 2009-05-30 11:33:01
    Od: kuba <j...@g...com>

    j...@g...com pisze:

    > Dziwne... Kupujac mieszkanie od developera wniosek o zalozenie
    > odrebnej KW tez zawiera sie dopiero w akcie notarialnym i jakos to
    > dziala. Moze ktos potwierdzic/zaprzeczyc?

    Można to zrobić na dwa sposoby:

    1. Umowa pomiędzy deweloperem a x-em o ustanowieniu odrębnej własności
    lokalu na rzecz x-a. Na podstawie takiej umowy wpis prawa własności x-a
    do księgi wieczystej. Odrębna nieruchomość powstaje dopiero w momencie
    wpisu.

    2. Deweloper jednostronną czynnością prawną ustanawia odrębną własność
    lokali na swoją rzecz, wpisuje swoje prawa do księgi wieczystej (wtedy
    powstają odrębne nieruchomości) i potem je normalnie sprzedaje.

    pozdrawiam
    kuba

  • 6. Data: 2009-05-30 11:34:37
    Od: kuba <j...@g...com>

    kuba pisze:

    > To Cię może zainteresować:
    > Jeżeli suma udziałów w nieruchomości wspólnej nie jest równa 1 albo
    > większość udziałów należy do jednego właściciela (...)

    Nie próbuj się tylko zastanawiać, jak to możliwe, że suma udziałów nie
    jest równa 1 :D

    pozdrawiam