  • 1. Data: 2009-05-29 16:37:48
    Temat: Rejestracja samochodu/zakup OC - pytanie za 100 punktów
    Od: " Czarek Michalski" <c...@W...gazeta.pl>

    Witam

    Bardzo proszę o pomoc i radę w następującej kwestii:

    Ja i mój brat otrzymaliśmy w spadku samochód (zgodnie z postanowieniem każdy:
    po 1/2 samochodu). Doszliśmy do wniosku, że brat zrzeknie się (poprzez
    darowiznę) swojej części na moją korzyść. Samochód ma opłacone OC do 15
    czerwca br. Zgłosiłem się do Urzędu Komunikacji i zarejestrowałem ten samochód
    na siebie, z tym że na razie otrzymałem tylko czasowe pozwolenie (zatrzymano
    mi dowód rejestracyjny i kartę pojazdu). Po odbiór karty pojazdu i nowego
    dowodu rejestracyjnego mam się zgłosić 30 czerwca. Byłem też w urzędzie
    skarbowym w sprawie zgłoszenia spadku, z tym że tam nie przedstawiłem jeszcze
    dokumentu darowizny (zgodnie z deklaracją w US właścicielami samochodu w
    dalszym ciągu jesteśmy ja i mój brat).

    Moje pytanie jest następujące: jakie czynności powinienem teraz wykonać i w
    jakiej kolejności? Czy mogę/powinienem/muszę już teraz wykupić OC, czy
    wcześniej jednak muszę zgłosić akt darowizny w Urzędzie Skarbowym, czy może w
    ogóle czekać aż dostanę z powrotem kartę pojazdu i nowy dowód rejestracyjny?

    Będę bardzo wdzięczny za kompetentną odpowiedź...

  • 2. Data: 2009-05-31 06:11:19
    Od: " Ja" <c...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > ogóle czekać aż dostanę z powrotem kartę pojazdu i nowy dowód rejestracyjny?

    ???