    From: Sevi <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: WARTOSC ZACHOWKU
    Date: Sun, 10 Jun 2007 06:59:13 -0700

    Czesc,

    Mam zamknieta sprawe spadkowa sprzed kilku lat.
    Wowczas wyceniono wartosc gruntu na 70.000 PLN.
    Problem w tym, ze spodziewam sie zmiany decyzji w zwiazku z
    ujawnieniem testamentu po latach i chce wystapic o zachowek.

    Znalazlem artykul, ktory mowi:

    Art. 995. Wartość przedmiotu darowizny oblicza się według stanu z
    chwili jej dokonania, a według cen z chwili ustalania zachowku.

    Czy oznacza to, ze wycena sprzed lat nie obowiazuje tylko teraz bedzie
    nowa bo teraz bedzie ustalany zachowek?

    Widze ze wszystkie pozwy zawieraja kwoty czyli sam musze okreslic
    kwota o jaka sie ubiega. Na jakiej podstawie - srednia rynkowa, wycena
    przez jakiegos eksporta od gryntow - nie wiem co dla sadu bedzie
    wiarygodne?

    Pozdrawiam,
    Seweryn