  • 61. Data: 2023-01-15 19:51:29
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Jan 2023 19:26:25 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Ty tak poważnie? Bo nie wiem, czy w ogóle dyskutwoać.

    Nie wiem kiedy tam wpisujecie w statystyki, ale skoro "wytypowali",
    to chyba jest juz podejrzany.
    Ale moze nieformalnie, to sie nie liczy.

    I co tam jeszcze pisales - ze trzeba zarzuty postawic przed
    przesluchaniem, najwyzej sie potem zmieni :-)

    > Przecież porównujesz miesiąc do miesiąca.

    Patrze na plik "styczen-listopad" ... mowisz, ze to tylko listopad?
    Chyba nie, patrzac na liczby.
    A "poprzedni okres" to jaki jest?

    > Wszczynasz w styczniu.
    > Wykrywasz w kwietniu i to samo postępowanie w zależności od rubryki
    > rozliczasz w różnych miesiącach.

    Ale nie wykrywasz, tylko "stwierdzasz". Taka rubryke macie w
    statystykach.
    Ja rozumiem, ze czasem moze sie okazac, ze to nie bylo przestepstwo,
    ale chyba rzadko w przypadku kradziezy.

    > Nie zawsze w chwili wszczęcia wiadomo,
    > kto jest sprawcą, choć ujęcia na gorącym uczynku czasem dają taką
    > możliwość.

    Wykrycia to osobna kolumna.

    Wiadomo - jak zlapiesz, to trzeba rozmnozyc przestepstwa.
    Wykrywalnosc rosnie :-)

    > Po za tym masa postępowań kończy się umorzeniem z powodu braku cech
    > przestępstwa, braku danych uzasadniających podejrzenie.

    kradziez cudzej rzeczy?

    > W pierwszym momencie przyjechało do nas masę zdesperowanych kobiet z
    > dziećmi. Mieli to, co złapali do ręki uciekając. Wiesz, jak byli podatni
    > na oszustwa?

    Na oszustwa pewnie tak. Na kradzieze troche mniej, chyba, ze torebke
    z pieniedzmi ...

    J.

  • 62. Data: 2023-01-15 19:53:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Jan 2023 18:49:25 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Nawet mają po prostu centralny rejestr wszystkich pojazdów
    > zarejestrowanych w Europie - EUCARIS.

    No to ukrasc pojazd w UE i zarejestrowac w Polsce moze byc trudno.
    trzeba rozebrac na czesci, albo szybko wywiezc dalej :-)

    J.

  • 63. Data: 2023-01-15 23:44:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale wzrost jest? Masz chyba jakis wglad w statystyki?
    >
    > No coz, Polska oferuje Ukraincom od razu pracę, ale praca moze byc
    > kiepska, mieszkania drogie, a cos jeszcze od zycia sie chce,
    > to moze i kradną.

    Albo i nasi, którzy przecież świetymi nie są, zwietrzyli łatwe ofiary
    podróżujące często z oszczędnościami życia i mieszkające w tymczasowych,
    kiepsko zabezpieczonych domach.

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2023-01-16 06:26:23
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 15.01.2023 o 14:18, J.F pisze:

    > No chyba, ze na monitoringu widac jakis Murzynow.
    >
    > Ukraincow nie odróznisz po filmie :-(
    >
    > J.
    I po co tu kombinować?
    Jeśli złapią 10 polaków i 6 Ukraińców to chyba jest jasne, jaki procent
    stanowią Ukraińcy?

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 65. Data: 2023-01-16 06:33:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2023 o 06:26, Wiesiaczek pisze:

    > I po co tu kombinować?
    > Jeśli złapią 10 polaków i 6 Ukraińców to chyba jest jasne, jaki procent
    > stanowią Ukraińcy?

    I wtedy się obudziłeś. Jeśli w danej gminie 20 osób będzie kradło
    katalizatory to znaczy że policja wystawi jakieś 500 postanowień o
    umorzeniu postępowania z powodu niewykrycia sprawców.

    A twoje dane to skad są -z instytutu danych z dupy imienia łukaszenki?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2023-01-16 11:49:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 14 Jan 2023 11:51:51 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > Przy okazji bieżącej sprawy miałem okazję porozmawiać z policjantem.
    > Okazało się, że w ubiegłym roku liczba włamań do mieszkań i samochodów
    > wzrosła o 60%, a to za sprawą Ukraińców.

    Tak, kradną głównie deski klozetowe i przewożą je na Ukrainę, żeby banda
    morderców i gwałcicieli wysłała je do swej kacapskiej rodziny. Tam już
    zainstalują je w wychodku, bo 35 mln Rosjan nie ma toalet w budynkach; to
    samo dotyczy 3200 szkół w tym cywilizowanym kraju.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 67. Data: 2023-01-17 00:34:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.01.2023 o 19:51, J.F pisze:

    > Nie wiem kiedy tam wpisujecie w statystyki, ale skoro "wytypowali",
    > to chyba jest juz podejrzany.

    Jeśli czegoś nie wiesz, to może dopytaj, a nie brnij w głupotę.

    > Ale moze nieformalnie, to sie nie liczy.

    A tak głównie, to o co Ci chodzi?

    > I co tam jeszcze pisales - ze trzeba zarzuty postawic przed
    > przesluchaniem, najwyzej sie potem zmieni :-)

    I?

    > Patrze na plik "styczen-listopad" ... mowisz, ze to tylko listopad?
    > Chyba nie, patrzac na liczby. A "poprzedni okres" to jaki jest?

    Da się z tego wyciągnąć spokojnie liczby dla poszczególnych miesięcy.
    Ale nadal wszczęcia, a podejrzani, to zupełnie inne miesiące. Te dane ze
    sobą nei są powiązane. Jak masz przestępstwo, o które postępowanie
    wszczniesz w grudniu,a stawiasz zarzut w styczniu., to w ogóle to są
    różne lata. Nie ma sensu porównywać tych dwóch kolumn i o to mi chodzi.

    > Ale nie wykrywasz, tylko "stwierdzasz". Taka rubryke macie w
    > statystykach. Ja rozumiem, ze czasem moze sie okazac, ze to nie bylo
    > przestepstwo, ale chyba rzadko w przypadku kradziezy.

    Stwierdzenie przestępstwa, to po prostu uznanie, ze do niego doszło. Z
    wykryciem lub nie nie ma to żadnego związku.

    > Wykrycia to osobna kolumna.
    > Wiadomo - jak zlapiesz, to trzeba rozmnozyc przestepstwa.
    > Wykrywalnosc rosnie :-)

    Ale jak złapiesz, to przeważnie na pojedynczym przestępstwie.

    > kradziez cudzej rzeczy?

    Też. Sporo jest spraw przy rozwodach, gdzie małżonkowie na wzajem na
    siebie składając zawiadomienia - to tak na szybko.

    > Na oszustwa pewnie tak. Na kradzieze troche mniej, chyba, ze torebke
    > z pieniedzmi ...

    Na kradzieże też, bo nie mieli głowy do pilnowania mienia.

    --
    Robert Tomasik

  • 68. Data: 2023-01-17 00:34:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Albo i nasi, którzy przecież świetymi nie są, zwietrzyli łatwe ofiary
    > podróżujące często z oszczędnościami życia i mieszkające w tymczasowych,
    > kiepsko zabezpieczonych domach.

    Dodatkowo obcokrajowcy, przykładowo Rosjanie korzystając z okazji.
    --
    Robert Tomasik

  • 69. Data: 2023-01-17 10:28:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Jan 2023 00:34:01 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli czegoś nie wiesz, to może dopytaj, a nie brnij w głupotę.

    > A tak głównie, to o co Ci chodzi?

    Kiedy wpisujecie w statystyki "podejrzany" ?

    > I?

    I mamy podejrzanego.
    A potem co ... czy mnie skleroza myli, czy pisales, ze statusu
    podejrzanego nie mozna ot tak sobie zdjąc :-)

    > Da się z tego wyciągnąć spokojnie liczby dla poszczególnych miesięcy.
    > Ale nadal wszczęcia, a podejrzani, to zupełnie inne miesiące. Te dane ze

    Ale ja sie pytalem o "przestepstwa stwierdzone".

> [...]
    >
    > Stwierdzenie przestępstwa, to po prostu uznanie, ze do niego doszło. Z
    > wykryciem lub nie nie ma to żadnego związku.

    nie mowie nie, ale skad roznica?

    > Ale jak złapiesz, to przeważnie na pojedynczym przestępstwie.

    A potem mu robisz rewizje i odkrywasz wiecej przestepstw.

    Albo namawiasz, zeby sie przyznal dobrowolnie do kilku innych, to
    dostanie mniejszy wyrok. I moze i dostanie mniejszy, bo wszak pomogl
    Policjantom polepszyc wykrywalnosc.

    > Też. Sporo jest spraw przy rozwodach, gdzie małżonkowie na wzajem na
    > siebie składając zawiadomienia - to tak na szybko.

    Ooo. No fakt.

    I co - takie postepowania wszczynacie chetnie czy niechetnie?
    Bo nie wiem jaki ma wplyw na statystyki ... jakby nie patrzec,
    to sprawa rozwiązana :-)

    J.

  • 70. Data: 2023-01-17 13:20:20
    Od: wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Dodatkowo obcokrajowcy, przykładowo Rosjanie korzystając z okazji.

    Z tymi "Rosjanami" to nieźle dałeś :)))