  • 11. Data: 2007-08-15 21:11:48
    Temat: Re: Uprawnienia Służby Ochrony Kolei
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:f9tgpl$2uq$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy wobec tego naruszenie przez ucznia uregulowań porządkowych zawartych
    > statucie szkoły będzie wykroczeniem?

    Nie - moim zdaniem.

  • 12. Data: 2007-08-16 10:19:10
    Od: "Szerr" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nie - moim zdaniem.

    A czemu w jednym przypadku tak, a w drugim nie?

    Sz.

  • 13. Data: 2007-08-16 14:15:05
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    > wiadomości news:f9suvr$8u8$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > Dokładnie ów zapis brzmi: "wprowadzania na perony, do holów, poczekalni,
    > tunelów i przejść między peronami oraz w pobliżu torów nieprzeznaczonych
    > do przewozu koleją rowerów, motorowerów, motocykli lub innych pojazdów,
    > z wyjątkiem wózków inwalidzkich i dziecięcych". A zatem rower
    > przeznaczony do przewozu koleją wprowadzić wolno i sprzeczności tu nie
    > ma żadnej.

    Czyli w sytuacji gdy z dziewczyną jedziemy na stację, przed budynkiem
    zsiadamy i tam ona wsiada z rowerem do pociągu a ja stoję z rowerem na
    peronie, to ja popełniam wykroczenie i mogę zostać ukarany mandatem, bo
    mój rower nie jest przeznaczony do przewozu koleją?

    chester

  • 14. Data: 2007-08-16 19:18:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "chester" <c...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > peronie, to ja popełniam wykroczenie i mogę zostać ukarany mandatem, bo
    > mój rower nie jest przeznaczony do przewozu koleją?

    Tak to mniej więcej wygląda.

  • 15. Data: 2007-08-16 19:18:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A czemu w jednym przypadku tak, a w drugim nie?

    Znajdź przepis o takim wykroczeniu na uczelni.

  • 16. Data: 2007-08-17 17:29:18
    Od: "Szerr" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Znajdź przepis o takim wykroczeniu na uczelni.

    Dla jasności: o którym przepisie kw mówisz w przypadku naruszenia regulaminu
    kolei?

    Sz.

  • 17. Data: 2007-08-17 17:38:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dla jasności: o którym przepisie kw mówisz w przypadku naruszenia
    > regulaminu
    > kolei?

    USTAWA z dnia 28 marca 2003 r.o transporcie kolejowym:
    Art. 65. 1. Kto prowadzi pojazd kolejowy lub wykonuje pracę na stanowisku
    bezpośrednio związanym z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego,
    nie posiadając wymaganych do tego kwalifikacji, lub dopuszcza do
    wykonywania czynności związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu
    kolejowego osobę, która takich kwalifikacji nie posiada, podlega karze
    grzywny.
    2. Kto eksploatuje pojazd kolejowy bez ważnego świadectwa sprawności
    technicznej, o którym mowa w art. 24, podlega karze grzywny.
    3. Kto wykracza przeciwko nakazom lub zakazom zawartym w przepisach
    porządkowych obowiązujących na obszarze kolejowym oraz w pociągach i innych
    pojazdach kolejowych wydanych na podstawie art. 59 ust. 8, podlega karze
    grzywny.
    4. Orzekanie w sprawach o czyny określone w ust. 1-3 następuje w trybie
    Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

    Naszego wypadku będzie dotyczył pkt 3. I w ramach uściślenia chodzi o
    przepisy porządkowe zawarte w rozporządzeniu Ministra Transportu, nie zaś
    jakieś lokalne zarządzenia zawiadowcy stacji co do koloru koszul podróżnych
    przykładowo.

  • 18. Data: 2007-08-17 21:34:32
    Od: "Szerr" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > USTAWA z dnia 28 marca 2003 r.o transporcie kolejowym:
    > Art. 65

    Rozumiem, nie mam więcej pytań :)

    Sz.