  • 1. Data: 2007-08-13 22:25:08
    Temat: zmiana dowodu osobistego i brak stałego miejsca
    Od: Agryppa <b...@m...tam.pl>

    Witam,
    Człowiek mieszka za granicą, ma podwójne obywatelstwo, polskie i tamto.
    Chciałby teraz zmienić D.O. na plastikowy. Jak pokonać trudności
    wynikające z braku stałego miejsca zamieszkania oraz z wymogu
    osobistego złożenia wniosku. Rozumiem, że odbiór jest wymagany
    osobiście, ale składanie wniosku?
    I gdzie złożyć dokumenty? Osoba jest wymeldowana ze stałego pobytu i
    posiada kartkę jako dowód wyrejestrowania. Nigdzie nie nastąpił już
    potem żaden meldunek.

    Dzięki za podpowiedzi.
    Agryppa

  • 2. Data: 2007-08-13 23:32:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Agryppa" <b...@m...tam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > I gdzie złożyć dokumenty? Osoba jest wymeldowana ze stałego pobytu i
    > posiada kartkę jako dowód wyrejestrowania. Nigdzie nie nastąpił już

    nie jestem pewien, ale ja na miejscu zainteresowanego skontaktował bym się
    z właściwym dla jego miejsca obecnego pobytu przedstawicielstwem RP
    (ambasadą, konsulatem). W końcu takich osób będzie masa i muszą to jakoś
    rozwiązać.

  • 3. Data: 2007-08-14 06:01:12
    Od: "Monika Kowalik" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Z tego co pamiętam to złożenie wniosku jest właśnie potrzebne osobiście
    natomiast już odbioru może chyba dokonać upoważniona osoba.
    Choć i tak proponowałabym skontaktować się z właściwym Urzędem Miasta czy Gminy

    co do meldunku to znalazłam w necie coś takiego
    "W przytoczonej sytuacji należy sięgnąć do regulacji zawartych w ustawie z
    dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U.
    z 2001r., nr 87, poz. 960 &#8211; t. j.). Zgodnie z art. 45 ust. 1 tego aktu dowód
    osobisty wydaje właściwy organ gminy, czyli wójt, burmistrz lub prezydent
    miasta. Zgodnie z ustępem 2 tego artykułu właściwość miejscową tego organu
    ustala się według miejsca stałego pobytu osoby ubiegającej się o wydanie
    dowodu osobistego, a w razie braku takiego miejsca &#8211; według ostatniego miejsca
    pobytu stałego tej osoby."
    http://www.sekurytyzacyjny.com/index_pytania.php?co=
    pozycja&id=1229
    choć tu chodziło o osobę całkowicie bezdomną..., ale szczerze powiedziawszy
    masz chyba podobną sytuację ;-)

  • 4. Data: 2007-08-14 06:40:52
    Od: "Darek." <t...@n...nie.ma>

    Agryppa pisze:
    > Witam,
    > Człowiek mieszka za granicą, ma podwójne obywatelstwo, polskie i tamto.

    Asem z geografii nigdy nie byłem, ale co to za kraj "tamto" ??

    Pozdrawiam - Darek.

  • 5. Data: 2007-08-14 07:36:24
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 14-08-2007 o 08:40:52 Darek. <t...@n...nie.ma> napisał(a):

    > Asem z geografii nigdy nie byłem, ale co to za kraj "tamto" ??

    Jak wrzucam w google "tamto panstwo" to mi najczesciej wychodzi PRL. Moze,
    najzwyczajniej, zyje w dwoch epokach :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 6. Data: 2007-08-14 10:07:41
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 14 sierpnia 2007 08:40
    (autor Darek.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f9ripa$mcj$1@news.onet.pl>):

    > Asem z geografii nigdy nie byłem, ale co to za kraj "tamto" ??

    Tego kraju zagranicznego, w którym mieszka. Niektóre kraje, w tym Polska,
    zezwalają na dwa obywatelstwa. W kontekście Polski chyba najczęściej jest
    to układ polsko-niemiecki.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 7. Data: 2007-08-14 13:47:08
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 14 Sie, 12:07, Wrak Tristana <n...@s...pl> wrote:

    > Tego kraju zagranicznego, w którym mieszka. Niektóre kraje, w tym Polska,
    > zezwalają na dwa obywatelstwa.

    No nie do konca jest to prawda. Polska nie zezwala na drugie
    obywatelstwo. W przypadku gdy obcokrajowiec chce przyjac nasze
    obywatelstwo to musi zrzec sie swojego prawdziwego.

  • 8. Data: 2007-08-14 14:55:33
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 14 sierpnia 2007 15:47
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@r...googlegroups.c
    om>):

    > No nie do konca jest to prawda. Polska nie zezwala na drugie
    > obywatelstwo.

    To czemu tylu obywateli polskich (w tym ja), ma równocześnie obywatelstwo
    innego kraju (głównie niemieckie). Nie mów, że dzieje się to nielegalnie,
    bo wiele biur pośrednictwa pracy oficjalnie wymaga tegoż właśnie.

    > W przypadku gdy obcokrajowiec chce przyjac nasze
    > obywatelstwo to musi zrzec sie swojego prawdziwego.

    A w tę stronę nie testowałem :D

    Gdzieś czytałem że np. przyjęcie obcego obywatelstwa automatycznie usuwa
    obywatelstwo litewskie. Natomiast w stosunku do polskiego, to mam wrażenie,
    że nie....

  • 9. Data: 2007-08-14 14:58:39
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "castrol" <j...@b...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    >obywatelstwo. W przypadku gdy obcokrajowiec chce przyjac nasze
    >obywatelstwo to musi zrzec sie swojego prawdziwego.

    O drugim obywatelstwie przecież informować nie musisz, a zgodnie z unijnymi
    zasadami masz prawo swobodnego przemieszczania się (czy jak to tam dokładnie
    się nazywa).

    Domaganie się podania adresu zameldowania w kraju jest więc całkowicie
    bezpodstawne.

    -----------------
    Forum Prawników - bezpłatne porady prawne - www.advokat.com.pl

  • 10. Data: 2007-08-15 06:55:47
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "castrol" <j...@b...pl> wrote in message
    ps.com...

    >No nie do konca jest to prawda. Polska nie zezwala na drugie
    >obywatelstwo. W przypadku gdy obcokrajowiec chce przyjac nasze
    >obywatelstwo to musi zrzec sie swojego prawdziwego.

    Nie musi.
    Polska pozwala na obywatelstwo innego kraju, ale nie rozpoznaje obywatestwa
    innego kraju.
    Z polskiego na nasze: nie jest zabronione posiadanie innego obywatestwa ale
    przed polskim prawem jesteś tylko polskim obywatelem i żadne inne
    obywatestwo cię nie chroni.