  • 1. Data: 2007-08-14 08:00:42
    Temat: Dziecko w foteliku z przodu samochodu.
    Od: iks_men <1...@p...fm>

    Witam.

    Powiekszyła mi sie rodzina i nie mieszcze sie z fotelikami na tylnym
    siedzeniu samochodu. Narazie nie wchodzi w rachubę zmiana samochodu.
    Czy mogę w takim razie wozić trzylatka w foteliku ale na przednim
    siedzeniu samochodu? Czy może być z tym problem podczas kontroli drogowej?
    Dodam że kilka razy widywałem dzieci w fotelikach w dostawczakach, które
    mają 2-3 miejsca siedzące, czy to jakieś wykroczenie czy dozwolone jest
    przewożenie dzieci w ten sposób?
    Prosze o jakieś namiary na przepisy to regulujące, bo sam nie potrafie
    się do nich dokopać.

    Dziekuję i pozdrawiam.
    iks_men

  • 2. Data: 2007-08-14 08:22:35
    Temat: Re: Dziecko w foteliku z przodu samochodu.
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Dnia 14-08-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
    wówczas przez agenta o pseudonimie 'iks_men' słowa
    spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

    http://fotelik.info/pl/faq/index.html#faq17

    --
    TomaSz.
    vacation sig

  • 3. Data: 2007-08-14 09:30:53
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    iks_men w <news:f9rnkt$6ii$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Czy mogę w takim razie wozić trzylatka w foteliku ale na przednim
    > siedzeniu samochodu?

    Zależy czy masz poduszkę, jeżeli tak to tyłem do kierunku jazdy nie wolno

    > Czy może być z tym problem podczas kontroli drogowej?

    Bardziej martwiłbym się zdrowiem dziecka w razie wypadku...

    > Prosze o jakieś namiary na przepisy to regulujące, bo sam nie potrafie
    > się do nich dokopać.

    PoRD.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2007-08-14 12:02:35
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    'Tom N' pisze:

    > Zależy czy masz poduszkę, jeżeli tak to tyłem do kierunku jazdy nie wolno
    A co jeżeli jest możliwość wyłączenia? W PoRD nic na ten temat nie ma.

    > Bardziej martwiłbym się zdrowiem dziecka w razie wypadku...
    Myślę że kontrole zdecydowanie częściej się zdążają niż wypadki.

    > PoRD.

    Dz.U.05.108.908 wraz z późniejszymi zmianami

    Art. 39 pkt.3 i 4 oraz Art. 45 pkt 4 i 5

    p,M

  • 5. Data: 2007-08-14 13:16:11
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Marcin Wójcik pisze:

    > A co jeżeli jest możliwość wyłączenia? W PoRD nic na ten temat nie ma.

    Można przewozić dziecko w foteliku na przednim siedzeniu pasażera tyłem
    do kierunku jazdy w samochodzie bez poduszki powietrznej lub z poduszką
    wyłączoną.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2007-08-14 14:02:48
    Od: iks_men <1...@p...fm>

    > Bardziej martwiłbym się zdrowiem dziecka w razie wypadku...

    No niestety nie mam wyjścia i czasem musze dzieci przewieźć samochodem,
    a że wypadki się zdażają to wiem, ale równie niebezpieczna dla mojego
    dziecka może być jazda na tylnym siedzeniu czy przejście przez ulice,
    nawet pod kontrolą osób dorosłych(dosłownie wczoraj w mojej mieścinie
    rozbił i zabił się 2-3 metry za przejściem dla pieszych motocyklista,
    miał coś około 150km/h na liczniku, ulica ma okolo 300 metrow dlugości i
    jest dosyć wąska, motorem majtneło na przeciwną stornę skrzyżowania,
    gdyby ktokolwiek przechodził przez pasy na skrzyżowaniu lub w jego
    pobliżu to skosiłby go lecący w powietrzu motocylkista lub jego motor)
    Że jazda samochodem ogólnie może być niebezpieczna to wiem i nie musisz
    mnie uświadamiać, martwie sie nie tylko o dzieci ale i o dorosłych
    członków rodziny i nie chciał żeby komukolwiek z nich coś sie stało.
    Jednak zaraz potem martwie się o stan mojego portfela i kontynuację
    dalszej jazdy po ewentualnej kontroli drogowej szczególnie z dala o domu.

    > PoRD.
    Czytałem sobie pod tym kątem PoRD, ale nie bardzo rozumiem o co chodzi z
    tym 'specjalnym' fotelikiem ochronnym w art. 45.2 punkt 5.
    Wszędzie wcześniej jest mowa o foteliku ochronnym, a w tym konkretnym
    punkcie zabrania się przewożenia na przednim siedzeniu dziecka do 10 lat
    poza 'specjalnym' fotelikiem ochronnym.

    Więc moge na przodzie przewozić dziecko na foteliku, na którym do tej
    pory jezdził z tyłu, czy musi to być jakiś 'specjalny' fotelik?

  • 7. Data: 2007-08-14 15:50:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    iks_men w <news:f9scrp$4s0$1@nemesis.news.tpi.pl>:

> [...]
    > Wszędzie wcześniej jest mowa o foteliku ochronnym, a w tym konkretnym
    > punkcie zabrania się przewożenia na przednim siedzeniu dziecka do 10 lat

    Do 12 lat...

    Ależ mowa również o "innym urządzeniu do przewożenia dzieci, odpowiadającym
    wadze i wzrostowi dziecka oraz właściwym warunkom technicznym."

    > Więc moge na przodzie przewozić dziecko na foteliku, na którym do tej
    > pory jezdził z tyłu, czy musi to być jakiś 'specjalny' fotelik?

    IMHO specjalny to nie tzw. poddupnik.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-08-14 23:57:39
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

> [...]
    > Więc moge na przodzie przewozić dziecko na foteliku, na którym do tej
    > pory jezdził z tyłu, czy musi to być jakiś 'specjalny' fotelik?

    wozilem moja córkę [miala wowczas 2 lata] w foteliku normalnym [nie dla niemowlat bo
    ten sie inaczej mocuje]
    na przednim siedzeniu z poduszką
    kilka razy byłem kontrolowany i nigdy nikt nei czepiał się tego. sprawdzali tylko czy
    jest fotelik i zapiete pasy

    na fotelikach neimowlecych [tych mocowanych przeciwnie do kierunku jazdy] jest
    ostrzezenie zeby nei montowac ich na przednim fotelu gdy jest poduszka włączona.

    z doświadczenia lepiej dziecko wozić z przodu gdy sie jedzie samemu z małym dość
    dzieckiem niż gdzieś z tyłu
    masz dziecko pod kontrola bez robienai dziwnych manewrow gdy sie zacznie cos dziac

    Piotr Żebrowski