  • 1. Data: 2007-08-14 05:46:51
    Temat: 2 tygodnie
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Kupiłem towar X który oddałem na reklamacje po 3 miesiącach. Słyszałem
    kiedyś, żę sprzedawca ma 2 tygodnie na stwierdzenie czy przyjmuje i
    uwzględnia tę reklamację czy nie. Czy jest to prawdą ?
    Oraz ile czasu ma on na dokonanie naprawy lub wymainy towaru X na nowy ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-14 06:30:24
    Temat: Re: 2 tygodnie
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu mz porozsypywal nastepujace haczki:
    > Kupiłem towar X który oddałem na reklamacje po 3 miesiącach. Słyszałem
    > kiedyś, żę sprzedawca ma 2 tygodnie na stwierdzenie czy przyjmuje i
    > uwzględnia tę reklamację czy nie. Czy jest to prawdą ?

    Co oznacza 'oddalem na reklamacje'? Reklamowales na podstawie gwarancji
    czy z tytulu niezgodnosci z umowa? Jesli to pierwsze, to patrz karta
    gwarancyjna, jesli to drugie - sprzedawca ma bodajze 30 dni na
    ustosunkowanei sie do reklamacji

    > Oraz ile czasu ma on na dokonanie naprawy lub wymainy towaru X na nowy ?

    Jesli gwarancja - patrz karta gwarancyjna, jesli niezgodnosc z umowa -
    wg mnie brak dokladnego terminu.

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-08-14 11:14:09
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f9rj4j$m1r$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > czy z tytulu niezgodnosci z umowa? Jesli to pierwsze, to patrz karta
    > gwarancyjna, jesli to drugie - sprzedawca ma bodajze 30 dni na

    14 dni od dnia zgłoszenia przez ciebie wady - art.8 ust. 3 ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (...) ( Dz. U. z 2002r., Nr
    141, poz. 1176 z późn. zm.)

    > Jesli gwarancja - patrz karta gwarancyjna, jesli niezgodnosc z umowa - wg
    > mnie brak dokladnego terminu.

    tu termin naprawy ustalacie wspólnie (art.8 ust.4 ustawy), ale sprzedawca
    winien określić ile to mu zajmie, a wpierw czy w ogole naprawi towar; jeżeli
    nie naprawi, to możesz żądać zwrotu kasy za zwrotem towaru - odstapienie od
    umowy; możesz też zatrzymać towar za obniżeniem ceny stosownie do zakresu
    stwierdzonej niezgodności towaru z umowa czyli wady fizycznej