  • Data: 2009-05-31 08:57:41
    Temat: Umowa zlecenia a pobyt w szpitalu.
    Od: uosiu <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam umowę zlecenie z pewna firma na czas nieokreślony z dwutygodniowym
    terminem wypowiedzenia.
    Praca nie wymaga przesiadywania w firmie, mam jedynie być całą dobę pod
    telefonem i w razie potrzeby reagować na sytuacje awaryjne i kryzysowe.
    Firma odprowadza za mnie składki do ZUS-u i podatek.
    Niestety od poniedziałku muszę położyć się do szpitala, na razie wiem,
    że na 4-5 dni, może się jednak okazać, że pobyt się przedłuży.
    Teoretycznie będąc nawet w szpitalu te parę dni mogę dalej wywiązywać
    się ze swoich obowiązków.
    1. Czy muszę więc w jaki sposób powiadomić pracodawcę, nie wiem, może
    szpital wystawia jakieś zaświadczenie?
    2. Jeżeli okaże się, że pobyt się przedłuży, co jest dosyć
    prawdopodobne, a w tym czasie firma wypowie mi umowę w czasie dwóch
    tygodni to czy tracę ubezpieczenie leżąc w szpitalu? Co w takim razie z
    dalszymi kosztami leczenia, kto je pokrywa?