  • 1. Data: 2009-05-31 08:57:41
    Temat: Umowa zlecenia a pobyt w szpitalu.
    Od: uosiu <a...@o...pl>

    Mam umowę zlecenie z pewna firma na czas nieokreślony z dwutygodniowym
    terminem wypowiedzenia.
    Praca nie wymaga przesiadywania w firmie, mam jedynie być całą dobę pod
    telefonem i w razie potrzeby reagować na sytuacje awaryjne i kryzysowe.
    Firma odprowadza za mnie składki do ZUS-u i podatek.
    Niestety od poniedziałku muszę położyć się do szpitala, na razie wiem,
    że na 4-5 dni, może się jednak okazać, że pobyt się przedłuży.
    Teoretycznie będąc nawet w szpitalu te parę dni mogę dalej wywiązywać
    się ze swoich obowiązków.
    1. Czy muszę więc w jaki sposób powiadomić pracodawcę, nie wiem, może
    szpital wystawia jakieś zaświadczenie?
    2. Jeżeli okaże się, że pobyt się przedłuży, co jest dosyć
    prawdopodobne, a w tym czasie firma wypowie mi umowę w czasie dwóch
    tygodni to czy tracę ubezpieczenie leżąc w szpitalu? Co w takim razie z
    dalszymi kosztami leczenia, kto je pokrywa?

  • 2. Data: 2009-05-31 09:38:03
    Temat: Re: Umowa zlecenia a pobyt w szpitalu.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uosiu wrote:

> [...]
    > tygodni to czy tracę ubezpieczenie leżąc w szpitalu? Co w takim razie z
    > dalszymi kosztami leczenia, kto je pokrywa?

    Akurat NFZ to dawno odlozylem na polke, ale zdaje sie, ze masz jeszcze
    30 dni ubezpieczenia, a na pewno mozesz je potem kontynuowac
    samodzielnie oplacajac skladki.

  • 3. Data: 2009-05-31 11:23:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "uosiu" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam umowę zlecenie z pewna firma na czas nieokreślony z dwutygodniowym
    > terminem wypowiedzenia.

    Czy z tytulu tej umowy zostales zgloszony do objecia dobrowolnym
    ubezpieczeniem chorobowym?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-05-31 12:17:26
    Od: uosiu <a...@o...pl>

    > Czy z tytulu tej umowy zostales zgloszony do objecia dobrowolnym
    > ubezpieczeniem chorobowym?

    Nie mam teraz pod rąką tej umowy, ale jest w niej zapis mniej więcej
    tego rodzaju, że zlecający(firma) będzie za mnie odprowadzać składki
    chorobowe i emerytalno-rentowe oraz podatek.
    Podobno ma to znaczenie, że do czasu podpisania umowy zlecenia bylem
    zatrudniony w tej firmie na pełen etat, dokładnie do stycznia, a od
    lutego mam umowę zlecenie.
    Czy jest jakaś przeszkoda prawna, żebym mógł się zarejestrować w
    Urzędzie Pracy, gdyby firma rozwiązała ze mną umowę a ja nadal
    przebywałbym na leczeniu w szpitalu? Przez powiedzmy jakiegoś
    pełnomocnika lub wychodząc ze szpitala na przepustkę?

  • 5. Data: 2009-05-31 14:00:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Podobno ma to znaczenie, że do czasu podpisania umowy zlecenia bylem
    > zatrudniony w tej firmie na pełen etat, dokładnie do stycznia, a od lutego
    > mam umowę zlecenie.

    Ma znaczenie. Masz ciaglosc (normalnie dopiero po pol roku nabywasz prawo do
    ubezpieczenia). Tak wiec

  • 6. Data: 2009-05-31 14:03:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > rodzaju, że zlecający(firma) będzie za mnie odprowadzać składki chorobowe

    czy napewno "chorobowe" ? Moze zdrowotne? (to zupelnie co innego)

    > Podobno ma to znaczenie, że do czasu podpisania umowy zlecenia bylem
    > zatrudniony w tej firmie na pełen etat, dokładnie do stycznia, a od lutego
    > mam umowę zlecenie.

    Jesli rzeczywiscie masz chorobowe, to mmasz dzieki temu, ze byles
    zatrudniony - ciaglosc ubezpieczenia (normalnie przy Um. zl. zaczyna dzialas
    dopieropo pol roku), tak wiec przysluguje Ci zasilek chorobowy i
    ubezpieczenie zdrowotne przez caly okres jego pobierania (nawet, jesli umowa
    sie rozwiaze w miedzyczasie).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-05-31 15:16:33
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 31 Maj, 14:17, uosiu <a...@o...pl> wrote:

    > Nie mam teraz pod rąką tej umowy, ale jest w niej zapis mniej więcej
    > tego rodzaju, że zlecający(firma) będzie za mnie odprowadzać składki
    > chorobowe i emerytalno-rentowe oraz podatek.

    Ale skladki chorobowe to nie jest ubezpieczenie NFZ!

    Wez lepiej sie upewnij, zebys pozniej za pobyt w szpitalu nie musial
    placic.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2009-05-31 15:29:19
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 31 Maj, 14:17, uosiu <a...@o...pl> wrote:

    >Ale skladki chorobowe to nie jest ubezpieczenie NFZ!

    Ubezpieczenie zdrowotne (NFZ) z tytulu UZ jest obowiazkowe, tak wiec placa
    napewno.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-05-31 16:41:15
    Od: uosiu <a...@o...pl>

    > czy napewno "chorobowe" ? Moze zdrowotne? (to zupelnie co innego)

    Dokopałem się do umowy i mam w niej takie zapisy:
    "Zleceniobiorca(czyli ja) z tytułu wykonywania tej umowy:
    - podlega obowiązkowemu ubezpieczeniu emerytalnemu i rentowemu
    - chce być objęty dobrowolnym ubezpieczeniem chorobowym oraz
    przyjmuje do wiadomości, że wykonując zlecenie poza siedzibą lub
    miejscem działalności Zleceniodawcy nie będzie podlegał ubezpieczeniu
    wypadkowemu"

    O ubezpieczeniu zdrowotnym nie ma w mojej umowie ani słowa, ale
    kolejnego Twojego postu wnioskuje te dzieje się to "z autoamtu" i taki
    zapis nie jest wymagany. Dobrze myślę?

    Moje obawy z całą tą sytuacją biorą się stąd, że nie chciałbym po jakimś
    czasie pobytu w szpitalu dowiedzieć się, że muszę zwrócić koszty
    hospitalizacji bo zleceniodawca rozwiązał ze mną umowę(do czego jak
    mniemam ma prawo) i nie odprowadza składek.

  • 10. Data: 2009-05-31 17:03:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > hospitalizacji bo zleceniodawca rozwiązał ze mną umowę(do czego jak
    > mniemam ma prawo) i nie odprowadza składek.

    Skoro masz chorobowe, to po prostu bierzesz "L-4" - czyli ZUS ZLA, zanosisz
    do ZUS-u i si enei martwisz.
    Skonczysz chorowac, to zlozysz stosowne papiery i ZUS wyplaci Ci zasilek - a
    na czas chorowania jestes ubezpieczony zdrowotnie, jako osoba przebywajaca
    na zwolnieniu

    Pozdrawiam
    SDD