  • Data: 2009-11-15 17:45:08
    Temat: Umowa o pracę, o dzieło czy zlecenia??
    Od: Rostov <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Chciałbym zasięgnąć takiej porady.

    Jestem osobą niepełnosprawną, pobierającą rentę socjalną - czyli
    dorobić mogę do niej niewiele.
    Mój znajomy ma firmę zajmującą się tworzeniem stron internetowych -
    chciałbym od niego, od czasu do czasu, wziąć jakieś zamówienie na
    stronę, żeby co nieco sobie do tej renty dorobić.

    Teraz moje pytania z tym związane:
    Co w tym przypadku będzie lepsze - jeśli zatrudni mnie na umowę o
    pracę z wynagrodzeniem na poziomie maksimum, które mogę zarobić? Czy
    jeśli zleci mi wykonanie takiej strony dla klienta na zasadzie umowy -
    i teraz, o dzieło czy zlecenia?

    Czy jeśli chciałby mi zlecić wykonanie strony internetowej dla klienta
    na umowę o dzieło/zlecenia, to musiałbym mieć zarejestrowaną własną
    działalność gospodarczą? Czy może mógłby zlecić taką pracę osobie
    fizycznej?

    Chodzi mi tutaj o to, jakie korzyści płyną z obu tego typu umów dla
    pracownika i pracodawcy.
    Domyślam się, że zapewne, jeśli jeden typ umowy jest korzystny dla
    pracodawcy, to nie jest korzystny dla pracownika i odwrotnie.
    Głównie zależy mi tu na jak najkorzystniejszym rozwiązaniu podatkowym
    oraz pełnym i legalnym uregulowaniu zobowiązań składkowych.

    Z góry dziękuję za jakiekolwiek wskazówki,