  • 1. Data: 2004-11-06 20:06:28
    Temat: "Uczciwi do gazu"
    Od: "Janusz B" <j...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów,

    Moje pytanie w dzisiejszej rzeczywistości powinienem chyba zaadresować do
    samego Pana Boga, chyba że znajdą się wśród grupowiczów prawnicy którzy będą
    potrafili na nie odpowiedzieć.

    Otóż w blokach spółczielczych lokatorzy coraz bardziej masowo zmniejszają
    swój czynsz poprzez:
    - instalowanie lodówek i zamrażarek w swoich piwnicach (prąd obciąża wtedy
    wszystkich)
    - omijanie liczników wody poprzez "obejścia", czyli podłączanie się do
    magistral wody zimnej i ciepłej przed licznikiem, oczywiście w swoich
    mieszkaniach
    - kombinacje z pomiernikami ciepła, najczęściej poprzez zatykanie kapilar
    malutkim koreczkiem, by nie parował (odtyka się raz na jakiś czas, by jednak
    coś wskazywał)
    - omijanie liczników elektrycznych, poprzez podłączanie się do instalacji
    "przed licznikiem"

    NIKT tego nie kontroluje!.
    Niestety rachunki i czynsze roznoszone do lokatorów za ww. usługi oraz
    dobitnie świadczą o tym procederze.
    Płacą więc ci uczciwi, nie tylko za siebie ale i za kombinatorów.

    Czy jesteśmy wobec takich bezradni??
    Co możemy zrobić, by te sprawy jakoś uporządkować?
    Czy już naprawdę nastała taka epoka?

    Janusz B.

  • 2. Data: 2004-11-06 20:19:04
    Temat: Re: "Uczciwi do gazu"
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl>

    > Czy jesteśmy wobec takich bezradni??
    > Co możemy zrobić, by te sprawy jakoś uporządkować?
    > Czy już naprawdę nastała taka epoka?

    A od czego, przepraszam, jest Spoldzielnia???

    pzdr., Jacek

  • 3. Data: 2004-11-06 20:34:38
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > A od czego, przepraszam, jest Spoldzielnia???

    Od zbierania kasy od lokatorow ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2004-11-06 21:14:26
    Od: "MaLeK" <M...@V...PL>

    Użytkownik "Janusz B" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jesteśmy wobec takich bezradni??
    > Co możemy zrobić, by te sprawy jakoś uporządkować?

    a to nie jakas paranoja ?

    --

    MaLeK

  • 5. Data: 2004-11-06 21:38:01
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > a to nie jakas paranoja ?

    A owszem paranoja ... wlasciwie lenistwo, glownie z powodu niewycinania
    cytatow.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2004-11-06 21:56:11
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Od zbierania kasy od lokatorow ...

    Heh, jest takie przyslowie -
    jak sobie poscielisz...

    Jacek

  • 7. Data: 2004-11-06 23:03:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janusz B" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Do Boga mi daleko, ale podejmę się próby odpowiedzi:

    > - instalowanie lodówek i zamrażarek w swoich piwnicach (prąd obciąża wtedy
    > wszystkich)

    Najprostszym sposobem oduczenia lokatorów takich praktyk jest wyłaczanie
    prądu w pisnicy korkami co jakiś czas. na przykąld w nocy raczej prąd nikomu
    nie jest normalnie w pisnicy potrzebny. Kilka razy sie zawartość rozmrozi i
    już przeniosą te urządzenia do mieszkania.

    > - omijanie liczników wody poprzez "obejścia", czyli podłączanie się do
    > magistral wody zimnej i ciepłej przed licznikiem, oczywiście w swoich
    > mieszkaniach

    No to juz takie proste nie jest. Ale sprawdzenie tego należy do
    odczytującego wodomierze.

    > - kombinacje z pomiernikami ciepła, najczęściej poprzez zatykanie kapilar
    > malutkim koreczkiem, by nie parował (odtyka się raz na jakiś czas, by
    jednak
    > coś wskazywał)

    Bo pomiernik ciepła nic nie mierzy. Pisałem już wiele razy o tym. To po
    prostu lekkie oszustewko. Stąd też nie ma większego znaczenia, czy większe,
    czy mniejsze.

    > - omijanie liczników elektrycznych, poprzez podłączanie się do instalacji
    > "przed licznikiem"

    To akurat sprawdza elektrownia. I to jej sprawa.

    > NIKT tego nie kontroluje!.

    Nie prawda.

    > Niestety rachunki i czynsze roznoszone do lokatorów za ww. usługi oraz
    > dobitnie świadczą o tym procederze.
    > Płacą więc ci uczciwi, nie tylko za siebie ale i za kombinatorów.

    W opisanych przez Ciebie przypadkach jedynie ciepłomierze faktycznie
    uderzają po kieszeni pozostałych lokatorów. W pozostałych wypadkach
    niedobory powinni stwierdzić dostawcy i to ich sprawa szukać złodzieja.

    > Czy jesteśmy wobec takich bezradni??
    > Co możemy zrobić, by te sprawy jakoś uporządkować?
    > Czy już naprawdę nastała taka epoka?

    Jeśli wiesz kto kradnie, to złóż stosowne zawiadomienie. Innej rady Ci nie
    mogę dać.

  • 8. Data: 2004-11-07 09:17:45
    Od: "Karzel Reakcji" <k...@r...pl>

    Użytkownik "Janusz B" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam grupowiczów,

    Witaj.
    Piękny tytuł.
    Istotnie taka jest polityka rządów SLD, a pieniądze oszukanych Polaków
    zamiast do Niemiec tym razem wywozi się do Israela, za co tacy jak Bagsik
    mogą dostać obywatelstwo i siedzieć tam całymi latami jak pączek w maśle.
    Oczywiście trzeba też mieć pochodzenie.

    Zapluty Karzeł Reakcji