    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Uczciwi do gazu"
    Date: Sun, 7 Nov 2004 00:03:15 +0100

    Użytkownik "Janusz B" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cmjasp$lg0$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Do Boga mi daleko, ale podejmę się próby odpowiedzi:

    > - instalowanie lodówek i zamrażarek w swoich piwnicach (prąd obciąża wtedy
    > wszystkich)

    Najprostszym sposobem oduczenia lokatorów takich praktyk jest wyłaczanie
    prądu w pisnicy korkami co jakiś czas. na przykąld w nocy raczej prąd nikomu
    nie jest normalnie w pisnicy potrzebny. Kilka razy sie zawartość rozmrozi i
    już przeniosą te urządzenia do mieszkania.

    > - omijanie liczników wody poprzez "obejścia", czyli podłączanie się do
    > magistral wody zimnej i ciepłej przed licznikiem, oczywiście w swoich
    > mieszkaniach

    No to juz takie proste nie jest. Ale sprawdzenie tego należy do
    odczytującego wodomierze.

    > - kombinacje z pomiernikami ciepła, najczęściej poprzez zatykanie kapilar
    > malutkim koreczkiem, by nie parował (odtyka się raz na jakiś czas, by
    jednak
    > coś wskazywał)

    Bo pomiernik ciepła nic nie mierzy. Pisałem już wiele razy o tym. To po
    prostu lekkie oszustewko. Stąd też nie ma większego znaczenia, czy większe,
    czy mniejsze.

    > - omijanie liczników elektrycznych, poprzez podłączanie się do instalacji
    > "przed licznikiem"

    To akurat sprawdza elektrownia. I to jej sprawa.

    > NIKT tego nie kontroluje!.

    Nie prawda.

    > Niestety rachunki i czynsze roznoszone do lokatorów za ww. usługi oraz
    > dobitnie świadczą o tym procederze.
    > Płacą więc ci uczciwi, nie tylko za siebie ale i za kombinatorów.

    W opisanych przez Ciebie przypadkach jedynie ciepłomierze faktycznie
    uderzają po kieszeni pozostałych lokatorów. W pozostałych wypadkach
    niedobory powinni stwierdzić dostawcy i to ich sprawa szukać złodzieja.

    > Czy jesteśmy wobec takich bezradni??
    > Co możemy zrobić, by te sprawy jakoś uporządkować?
    > Czy już naprawdę nastała taka epoka?

    Jeśli wiesz kto kradnie, to złóż stosowne zawiadomienie. Innej rady Ci nie
    mogę dać.