  • 181. Data: 2021-10-07 22:20:34
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 18:37, Kviat pisze:
    > ...do Bezpiecznej Białorusi

    Skoro uchodźcy z połowy świata tam się zjeżdżają, to chyba uważają to
    miejsce za bezpieczne.

    --
    Robert Tomasik

  • 182. Data: 2021-10-07 22:28:05
    Temat: Re: Czy Francja jest krajem bezpieczniejszym dla uchodźców niż Białoruś?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Skoro uchodźcy z połowy świata tam się zjeżdżają, to chyba uważają to
    > miejsce za bezpieczne.

    No przecież bezczelna Wielka Brytania chce zawracać uchodźców do Francji
    z której ci zwiewają na potęgę do UK. Jakiż niebezpieczny kraj ta
    Francja i cała ta Unia Europejska!

    https://www.bbc.co.uk/news/uk-58495948

    --
    A. Filip

  • 183. Data: 2021-10-07 22:36:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 18:18, J.F pisze:

    > No sam widzisz - plany sa, a przejrzec trzeba, transport wyznaczyc,
    > dostawy zapewnic.

    Transport i dostawy są w tych planach uwzględniane.

    > No i plany niekoniecznie byly na przypadek "wspolny atak z Niemcami".

    Tu już niewiele zmian. Określić tylko linie rozgraniczenia, by się
    sojusznicy ze sobą nie postrzelali, albo sobie na głowy bomb nie pozrzucali.

    O ile pamiętam, to Rosjanie wsparli niemieckie lotnictwo nadają
    odpowiednie utwory ze swoich nadajników, dzięki czemu załogi mogły się
    namierzać na te nadajniki.

    > A ochronil. Na dwa lata.

    Dwa lata, to sporo. Choćby na to, by uciec gdzieś poza Europę. Tyle, że
    do ataku Niemiec na Rosję nie było masowego mordowania Żydów.

    > Hm, w/w tez sie moga wypiac. Szczegolnie, ze przeciez demokracje maja
    > - dzis chetni do pomocy, a za tydzien nowy rzad, moze niechetny.
    > No i kwestia sil zostaje - Litwa nawet jak chce, to nam wiele nie
    > pomoze.

    Fakt, ale zakładnikiem tu jest Kaliningrad. To dogodny kierunek dla
    Rosji na oskrzydlenie nas, ale jednocześnie dość wrażliwy, bo możemy go
    od Bałtyku zablokować rakietami, a następnie z Litwy i Polski
    zaatakować. Rosja musi to zabezpieczyć, bo wiadomo, ze w razie co my
    musimy go zaatakować, gdyż inaczej będą stamtąd choćby rakietami strzelać.

    > No i wniosek jest jasny - najlepsza gwarancja sa wlasne rakiety z
    > glowicami atomowymi :-)

    Jeden ze sposobów. Jak dotąd żaden kraj mający broń atomową nie został
    zaatakowany.

    > Co dorobia amunicji, to wystrzelaja.
    > A paliwa ... bez ropy nie dorobia.

    Przez całą wojnę robili. Czemu niemieckie czołgi jeździły na benzynie, a
    nie ropie? Bo benzynę da się z węgla zrobić, a ropy nie.

    > Paliwa i amunicji moze sobie ZSRR dorobic.

    Pewnie, że może. Ale lepiej wykorzystać fakt, ze przeciwnik go nie ma.
    Czemu Austro-Węgry w zasadzie nie operowały flotą w trakcie I WS? Bo nie
    mieli węgla.

    --
    Robert Tomasik

  • 184. Data: 2021-10-07 22:38:46
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Jak chcesz się zemścić, to najlepiej usiąść nad rzeką i poczekać, jak
    > prochy tej osoby spłynął do morza. To stare chińskie powiedzenie, ale
    > bardzo mądre. Ludzie, którzy robią innym krzywdę, najczęściej wcześniej,
    > czy później sami sobie zrobią problem.

    To metoda dla bezsilnych.

    > I teraz mamy tę sekretarkę, która widzi taką rzeczywistość.

    Przecież sekretarka nie musiała wiedzieć co się dzieje wewnątrz obozu.

    Pozdrawiam

  • 185. Data: 2021-10-07 22:40:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 18:22, Kviat pisze:

    > Mity o miłych żołnierzach z Wermachtu dawno zostały obalone i tylko
    > nieuki bezmyślnie to powtarzają.

    Wiesz ile jest materiałów na ten temat? Życia mało.

    --
    Robert Tomasik

  • 186. Data: 2021-10-07 22:42:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 22:38, RadoslawF pisze:
    > Przecież sekretarka nie musiała wiedzieć co się dzieje wewnątrz obozu.

    To raz, a drugie, że w czasie wojny były trochę inne standardy.
    Niemiecka ludność cywilna w drugiej połowie 1944 roku, czy na początku
    1945 roku też w hotelach nie spała. Marsze śmierci uciekających i
    zamarzających cywili nie były wyjątkiem.

    --
    Robert Tomasik

  • 187. Data: 2021-10-07 22:47:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 22:28, A. Filip pisze:
    > No przecież bezczelna Wielka Brytania chce zawracać uchodźców do Francji
    > z której ci zwiewają na potęgę do UK.

    Mniej więcej to samo, co my kombinują. Tyle, że my na lądzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 188. Data: 2021-10-08 07:31:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Oct 2021 22:14:54 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Dokładnie. Warunki były podłe, ale dało się żyć.

    No ale wystarczyloby poczekac z likwidacja i zadnego powstania by nie
    bylo. No chyba, ze taka twoja teza - poczekali na stabilna sytuacje
    frontowa.

    > Nawet Policja Żydowska nie miała broni, tylko pałki. Zresztą "lekka
    > piechota" w konfrontacji z regularnym wojskiem niem ma szans większych.

    Raczej pomysl o niezbednych srodkach potrzebnych na opanowanie takiego
    powstania. Nawet nie likwidacje, tylko izolacje - czyli najmniejsze
    srodki aby powstanie z getta nie wyszlo, i niech tam sobie z glodu
    zdychaja.

    > Wymordowania całego narodu ukryć się nie dało. Wcześniej, czy później
    > ktoś by się zdziwił. Tego - moim zdaniem - ukryć się nie dało.

    No wlasnie - pozniej.
    A pozniej to zwyciezcow nikt nie sadzi.
    A chwilowo - przesiedlamy ich na wschod ...

    > Ale
    > można było spowodować, że sami wywożeni się nie zorientują. Zaczęli by
    > uciekać masowo, walczyć.

    No fakt - glupio byloby tak jawnie zapraszac na egzekucje.
    Czyli mamy dwa powody, aby sie tym nie chwalic.

    > Natomiast inna sprawa, że takie ludobójstwo mogło przykładowo skłonić
    > takie USA do przystąpienia do wojny. W USA mieszkało sporo dobrze
    > ustosunkowanych Żydów.

    Widac nie az tak dobrze, patrz na historie statu St. Louis.

    No i USA juz przystapily do wojny.

    Tzn
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Konferencja_w_Wannsee

    pierwsze przymiarki w lipcu 41, pierwotny termin konferencji
    9 grudnia 41, przesuniety z powodu ataku na Pearl,
    no i juz sie nie ma co obawiac przystapienia USA do wojny.

    A na koniec
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Konferencja_bermudzka

    Takie wplywy mieli Zydzi w USA.

    Przy czym zobacz - aliancka prasa nawet o tym pisala.
    Taka to tajemnica.

    Hm, az mi sie nie chce wierzyc, zeby pisala o tych masowych mordach w
    komorach gazowych.
    No chyba, ze naprawde pisala, swiat wiedzial, ale ... naprawde nic sie
    nie dalo zrobic ...

    J.

  • 189. Data: 2021-10-08 07:42:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Oct 2021 22:19:19 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    -stanu-wyjatkowego/

    > oko.press jako dowód? To już onet lepszy :-)

    Ale co - uwazasz ich za nawiedzonych klamcow,
    czy kazdego, kto zle pisze o kolegach na sluzbie, to trzeba
    zdyskredytowac?

    > Z oko.press?

    Filmow z granicy malo, bo jasnie panujacy tak prawa przestrzegaja,
    ze az zabronili filmowac.

    Ale znajdziesz tam troche filmow z kolegami kulsonami,
    i co - oko.press filmy też falszuje?

    Funkcjonariusz na sluzbie nie klamie.
    A jak sie daje przylapac, to zawsze dopiszesz, ze nie znamy wszystkich
    faktow, wiec widac mial powod ...

    J.

  • 190. Data: 2021-10-08 10:14:39
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Skoro uchodźcy z połowy świata tam się zjeżdżają, to chyba uważają to
    > miejsce za bezpieczne.

    A już myślałem, że Bezpieczna Białoruś, to jakieś nowe państwo...

    Skoro jest tam tak Bezpiecznie, to dlaczego zamiast do tej Bezpiecznej
    Białorusi służby odstawiają uchodźców do lasu?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr