  • 171. Data: 2021-10-07 17:42:59
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 17:29, A. Filip pisze:
    > Lepiej nie zakładać ale dlaczego "nie wykluczać"?
    > Tyle że na grupie prawo różnica między "domniemywanym scenariuszem"
    > (z kilku+ możliwych) a "faktem co go sąd raczej++ uzna" powinna być
    > bardzo duża.

    Osobiście, dokąd nie ma przeciwnych dowodów, zakładam, że
    funkcjonariusze postępują zgodnie z prawem. Dlatego tak zakładam, bo
    przeważnie tak jest. No w moim otoczeniu nie obserwuję jakiś patologii.
    Może nie mają śmiałości. Może są szczególnie lepiej wyszkoleni :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 172. Data: 2021-10-07 18:18:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Oct 2021 17:14:43 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > O ile się na tym zdam, to wojsko plany ataku na poszczególne kraje
    > rysuje sobie "dla sportu". Krótki okres bardziej był problemem przy
    > koncentracji, czy przemieszczeniu.

    No sam widzisz - plany sa, a przejrzec trzeba, transport wyznaczyc,
    dostawy zapewnic.

    No i plany niekoniecznie byly na przypadek "wspolny atak z Niemcami".

    > Ja tu wsadzę kij w mrowisko. Czyż nie ochronił mieszkających na tym
    > terenie Żydów przed Hitlerowcami?

    A ochronil. Na dwa lata.

    > Pewnie masz rację. Natomiast ja uważam, że gwarancja Słowacji, Czech czy
    > Węgier albo Litwy obecnie jest więcej warta, niż USA czy NATO. Ile warte

    Hm, w/w tez sie moga wypiac. Szczegolnie, ze przeciez demokracje maja
    - dzis chetni do pomocy, a za tydzien nowy rzad, moze niechetny.

    No i kwestia sil zostaje - Litwa nawet jak chce, to nam wiele nie
    pomoze.

    > są takie gwarancje przekonała się Ukraina. Dostali w zamian za zwrot
    > głowic jądrowych gwarancje od Rosji i USA. Rosja ich najechała, a USA
    > wysłało dwa okręty na Morze Czarne :-)

    No i wniosek jest jasny - najlepsza gwarancja sa wlasne rakiety z
    glowicami atomowymi :-)

    > Ale mnie chodziło o te dwa konkretne państwa. Belgia, to w praktyce
    > jedna twierdza. Francja, to Linia Maginota, którą można było obejść.

    A tu widzisz - Dania, Holandia, Belgia, Francja, wczesniej Norwegia -
    nie byla to moze wojna na dwa fronty, ale panstw jednak kilka.

    > Ale dorobią amunicję i paliwo.

    Co dorobia amunicji, to wystrzelaja.
    A paliwa ... bez ropy nie dorobia.
    Paliwa i amunicji moze sobie ZSRR dorobic.

    I jedyne ryzyko, ze tam jakis pokoj zawra, i okazja przeminie :-)

    Z szybkoscia wywozenia fabryk tez.

    J.

  • 173. Data: 2021-10-07 18:22:18
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Przy czym co masz na myśli "jak zachowywali się". Bo Wermacht raczej
    > zachowywał się podobnie, jak wszystkie armie. Bardziej banko się
    > żołnierzy Radzieckich, którzy się zachowywali niekoniecznie zgodnie ze
    > standardami. Nie przychodzą mi do głowy żadne masowe gwałty Wermachtu,
    > czego o Armii Czerwonej powiedzieć nie można.

    To zacznij w końcu inwestować w wiedzę.
    https://www.amazon.de/Soldaten-Protokolle-K%C3%A4mpf
    en-T%C3%B6ten-Sterben/dp/3100894340

    https://www.empik.com/zolnierze-protokoly-walk-zabij
    ania-i-umierania-neitzel-sonke-welzer-harald,p110160
    3572,ksiazka-p

    Mity o miłych żołnierzach z Wermachtu dawno zostały obalone i tylko
    nieuki bezmyślnie to powtarzają.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 174. Data: 2021-10-07 18:28:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Oct 2021 16:42:33 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Trudno mi nadążyć za pokrętnymi kalkulacjami Niemców. Sądzę, że jakimś
    > tam argumentem była groźba wybuchu powstania. Zauważ, że jak Żydzi się
    > zorientowali, że wywożą ich i mordują, to w Getcie wybuchło powstanie.

    No ale jakby nie wywozili, to by nie wybuchlo.

    > Wyobraź sobie, że tam w 1941 roku, gdy Niemcy już są zaangażowani na
    > wschodzie (czyli druga połowa) nagle w poszczególnych miastach zaczynają
    > wybuchać powstania. Bo Żydom wszystko jedno, czy zginął w obozie, czy
    > walcząc. Oczywiście, że pewnie Niemcy by to ogarnęli, ale po kiego
    > grzyba im taki problem?

    Problem IMHO niewielki, bo getta prawie nieuzbrojone.

    A zaangazowanie w 43 chyba wieksze niz 41.

    >Datego robiono to w tajemnicy.

    O, mysle, ze jednak troche sie bali ujawnienia tego faktu.
    Opinia miedzynarodowa, czesc wlasnych obywateli, itp.

    Takimi rzeczami lepiej sie nie chwalic.

    J.

  • 175. Data: 2021-10-07 18:32:33
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 06.10.2021 o 18:08, J.F. pisze:

    > No ale jak wczesniej policja pałowała uczestników patriotycznej
    > demonstracji, to co zrobileś ?

    Przypomnij za co pałowała tych "patriotów".

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 176. Data: 2021-10-07 18:37:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Twierdzę, że to nie wina Polaków, ze bez butów poszli. Odstawiamy ich do
    > Bezpiecznej Białorusi, z której się zgubili i tyle.

    ...do Bezpiecznej Białorusi

    To się samo komentuje.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 177. Data: 2021-10-07 19:13:34
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Osobiście, dokąd nie ma przeciwnych dowodów,

    Jak nie ma?

    > zakładam, że
    > funkcjonariusze postępują zgodnie z prawem. Dlatego tak zakładam, bo
    > przeważnie tak jest.

    Dlaczego bez dowodów zakładasz, że postępują zgodnie z prawem?

    > No w moim otoczeniu nie obserwuję jakiś patologii.
    > Może nie mają śmiałości. Może są szczególnie lepiej wyszkoleni :-)

    Albo zwyczajnie negujesz dowody, które są powszechnie dostępne.

    https://oko.press/10-uchodzcow-przeszlo-przez-strefe
    -stanu-wyjatkowego/

    "Dostali pomoc od polskich aktywistów i złożyli wnioski o ochronę
    międzynarodową, ale następnego dnia Straż Graniczna wywiozła ich do lasu
    (...)
    Cała dziesiątka podpisała pełnomocnictwa dla adwokata. Ale gdy
    przyjechali wezwani przez aktywistów strażnicy graniczni i zapakowali
    uchodźców do ciężarówki, nie chcieli powiedzieć, gdzie ich wywożą.
    Rzucili tylko, żeby pytać o to komendanta jednostki SG w Michałowie.
    (...)
    Jak pisała ,,Wyborcza", Kongijka poinformowała też, że razem z pozostałą
    ósemką spędziła noc w placówce Straży Granicznej. Strażnicy zmusili ich
    do podpisania jakiegoś dokumentu. Nie wiedzą, co podpisali, bo nie było
    tam tłumacza języka francuskiego. Większości z nich strażnicy zabrali
    telefony, żeby wyjąć z nich karty SIM. Następnego dnia do grupy
    dołączyła kobieta, którą przywieziono ze szpitala.

    Całą grupę strażnicy wywieźli do lasu około godziny 15:00. ,,Nie wiemy,
    gdzie jesteśmy i nie wiemy, co robić" - powiedziała aktywistom Kongijka."

    Inne przykłądy dowodów znajdziesz samodzielnie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 178. Data: 2021-10-07 21:29:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Oct 2021 18:32:33 +0200, Kviat wrote:

    > Przypomnij za co pałowała tych "patriotów".

    Za co, to chyba nie wiadomo dokladnie.
    Za caloksztalt ?

    Czy za poglady sprzeczne z wladzą.

    J.

  • 179. Data: 2021-10-07 22:14:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 18:28, J.F pisze:
    > No ale jakby nie wywozili, to by nie wybuchlo.

    Dokładnie. Warunki były podłe, ale dało się żyć.

    > Problem IMHO niewielki, bo getta prawie nieuzbrojone.
    > A zaangazowanie w 43 chyba wieksze niz 41.

    Nawet Policja Żydowska nie miała broni, tylko pałki. Zresztą "lekka
    piechota" w konfrontacji z regularnym wojskiem niem ma szans większych.

    > O, mysle, ze jednak troche sie bali ujawnienia tego faktu.
    > Opinia miedzynarodowa, czesc wlasnych obywateli, itp.
    > Takimi rzeczami lepiej sie nie chwalic.

    Wymordowania całego narodu ukryć się nie dało. Wcześniej, czy później
    ktoś by się zdziwił. Tego - moim zdaniem - ukryć się nie dało. Ale
    można było spowodować, że sami wywożeni się nie zorientują. Zaczęli by
    uciekać masowo, walczyć.

    Natomiast inna sprawa, że takie ludobójstwo mogło przykładowo skłonić
    takie USA do przystąpienia do wojny. W USA mieszkało sporo dobrze
    ustosunkowanych Żydów.

    --
    Robert Tomasik

  • 180. Data: 2021-10-07 22:19:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 19:13, Kviat pisze:

    > Jak nie ma?
    > Dlaczego bez dowodów zakładasz, że postępują zgodnie z prawem?

    MAsz to poniżej wyjaśnione.

    > Albo zwyczajnie negujesz dowody, które są powszechnie dostępne.
    > https://oko.press/10-uchodzcow-przeszlo-przez-strefe
    -stanu-wyjatkowego/

    oko.press jako dowód? To już onet lepszy :-)

    > Inne przykłądy dowodów znajdziesz samodzielnie.

    Z oko.press?

    --
    Robert Tomasik