    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <615de3ec$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <1gk6h7eso8qva$.12yvhqfyrmc3q.dlg@40tude.net>
    <615e0862$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <f1uyvghemkoq$.193me3vq5td3g.dlg@40tude.net>
    <615e47aa$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <1d5bra59tn9bc$.1kti91i1r129d$.dlg@40tude.net>
    <615ec607$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    <iovrcenlltek.o9tvfvw8zvxx$.dlg@40tude.net>
    <615edb9d$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <u...@4...net>
    <615f0ee8$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <13n6kkp0rxplc.ewuu3ergkjeg$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Ucieczka strazniczki
    Date: Thu, 7 Oct 2021 22:36:56 +0200

    W dniu 07.10.2021 o 18:18, J.F pisze:

    > No sam widzisz - plany sa, a przejrzec trzeba, transport wyznaczyc,
    > dostawy zapewnic.

    Transport i dostawy są w tych planach uwzględniane.

    > No i plany niekoniecznie byly na przypadek "wspolny atak z Niemcami".

    Tu już niewiele zmian. Określić tylko linie rozgraniczenia, by się
    sojusznicy ze sobą nie postrzelali, albo sobie na głowy bomb nie pozrzucali.

    O ile pamiętam, to Rosjanie wsparli niemieckie lotnictwo nadają
    odpowiednie utwory ze swoich nadajników, dzięki czemu załogi mogły się
    namierzać na te nadajniki.

    > A ochronil. Na dwa lata.

    Dwa lata, to sporo. Choćby na to, by uciec gdzieś poza Europę. Tyle, że
    do ataku Niemiec na Rosję nie było masowego mordowania Żydów.

    > Hm, w/w tez sie moga wypiac. Szczegolnie, ze przeciez demokracje maja
    > - dzis chetni do pomocy, a za tydzien nowy rzad, moze niechetny.
    > No i kwestia sil zostaje - Litwa nawet jak chce, to nam wiele nie
    > pomoze.

    Fakt, ale zakładnikiem tu jest Kaliningrad. To dogodny kierunek dla
    Rosji na oskrzydlenie nas, ale jednocześnie dość wrażliwy, bo możemy go
    od Bałtyku zablokować rakietami, a następnie z Litwy i Polski
    zaatakować. Rosja musi to zabezpieczyć, bo wiadomo, ze w razie co my
    musimy go zaatakować, gdyż inaczej będą stamtąd choćby rakietami strzelać.

    > No i wniosek jest jasny - najlepsza gwarancja sa wlasne rakiety z
    > glowicami atomowymi :-)

    Jeden ze sposobów. Jak dotąd żaden kraj mający broń atomową nie został
    zaatakowany.

    > Co dorobia amunicji, to wystrzelaja.
    > A paliwa ... bez ropy nie dorobia.

    Przez całą wojnę robili. Czemu niemieckie czołgi jeździły na benzynie, a
    nie ropie? Bo benzynę da się z węgla zrobić, a ropy nie.

    > Paliwa i amunicji moze sobie ZSRR dorobic.

    Pewnie, że może. Ale lepiej wykorzystać fakt, ze przeciwnik go nie ma.
    Czemu Austro-Węgry w zasadzie nie operowały flotą w trakcie I WS? Bo nie
    mieli węgla.

    --
    Robert Tomasik