    From: Cut <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ubezwłasnololnienie ze względu na wiek
    Date: Tue, 02 Sep 2008 20:30:37 +0200

    Witam,

    Zaistniała nieprzyjemna sytuacja. Moja babcia ma 87 lat. Mieszka sama w
    dużym domu z ogrodem. Ze względu na wiek radzi sobie coraz gorzej.
    Zapomina się, wzrok nie ten i te sprawy. Z roku na rok jest gorzej. A
    teraz sedno sprawy: Babcia ma 3 dzieci. Dwoje z nich stwierdziło, że
    babcie trzeba ubezwłasnowolnić, umieścić w domu opieki, a jej dom
    sprzedać i podzielić dzieci. Narazie nie ma podstawy do
    ubezwłasnowolnienia babci, ale jak już pisałem jej stan się bardzo
    pogarsza. Czy jest jakaś prawna możliwość zabezpieczenia mienia babci,
    aby mogła tam mieszkać do końca swych dni nawet gdyby jej stan dawał
    podstawę do ubezwłasnowolnienia?

    Nie wiem czy dostatecznie się wyraziłem. W razie czego udzielę szerszych
    informacji.