    From: "Jarek" <j...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny Pomocy
    Date: Wed, 4 Dec 2002 09:57:27 +0100

    Wybaczcie proszę nie jestem prawnikiem więc szukam pomocy na tej grupie .
    Mój znajomy prowadzi komis samochodowy skup sprzedaż itd. Zakupił samochód
    osobowy do dalszej odsprzedaży od klienta samochód miał ważne OC owy
    samochód sprzedał po około czterech miesiącach nowemu nabywcy informując go
    iż ważność OC wygasła . Nabywca jeździł tym samochodem przez kolejne dwa
    miesiące nie wykupując OC no i pewnego dnia spowodował kolizję . Sprawa
    trafiła i tak dalej .......
    nie będę się rozpisywał . Po upływie ośmiu miesięcy od dnia sprzedaży
    samochodu Przez mojego znajomego niesfornemu klientowi przyszła decyzja o
    zapłatę kwoty 3500zł na rzecz Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
    Decyzję Fundusz motywuje tym iż w okresie kiedy samochód stał w komisie
    komis powinien wykupić OC . Przecież ten samochód stał na parkingu i nie
    poruszał się po drogach publiczny , a kolizja która wynikła powstała w
    czasie gdy właścicielem był nowy nabywca . Pytanie moje jest jednoznaczne
    czy w owej sprawie nic już nie można zrobić , czy kara jest słuszna a może
    jest tu jakaś pomyłka
    ps. chciałbym mu pomóc gość jest załamany proszę więc o pomoc można na prv.