  • Data: 2002-12-04 18:54:15
    Temat: Re: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny Pomocy
    Od: "Brodek" <B...@O...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarek" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:askfqd$bvd$1@news.tpi.pl...
    > Wybaczcie proszę nie jestem prawnikiem więc szukam pomocy na tej grupie .
    > Mój znajomy prowadzi komis samochodowy skup sprzedaż itd. Zakupił samochód
    > osobowy do dalszej odsprzedaży od klienta samochód miał ważne OC owy
    > samochód sprzedał po około czterech miesiącach nowemu nabywcy informując
    go
    > iż ważność OC wygasła . Nabywca jeździł tym samochodem przez kolejne dwa
    > miesiące nie wykupując OC no i pewnego dnia spowodował kolizję . Sprawa
    > trafiła i tak dalej .......
    > nie będę się rozpisywał . Po upływie ośmiu miesięcy od dnia sprzedaży
> [...]
    prv.

    Ubezpieczenie OC musi mieć każdy posiadacz pojazdu. Dla większości pojazdów
    ważna jest tu rejestracja a nie to, czy się jeździ, czy nie. (Wyjątkiem są
    tu m.in. samochody wolnobieżne i zabytkowe, ale nie o taki tu idzie.)
    Nowe OC musiał już więc wykupić komis.
    Normalnie po kupnie / sprzedaży mamy na wykupienie nowego OC maksymalnie 30
    dni (maksymalnie, bo najdłużej do przerejestrowania i do normalnego
    wygaśnięcia polisy).
    Jeżeli jednak kupujemy samochód bez ważnego OC to trzeba wykupić
    ubezpieczenie w dniu nabycia pojazdu...

    Przykro, ale znajomy musi zapłacić..

    Pzdr
    Brodek