  • Data: 2007-10-16 07:58:55
    Temat: UMOWA ZLECENIA A ZUS - PILNE
    Od: "zalinka" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    pracuję na umowę zlecenie od 09. 2006 r - są to kolejne trzy umowy, z
    których ostatnia kończy się w styczniu 2008. w momencie zawierania ze mną
    pierwszej umowy informowałam zleceniodawcę, że jestem na studiach
    podyplomowych i że nie wiem, czy przysługują mi prawa studenckie i tym samym
    zwolnienie od płacenia składek. Osoba, która przyjmowała mnie do pracy
    powiedziała, że ona też nie wie, ale tym zajmie się przecież księgowa (mam
    świadka na to).
    Co miesiąc podpisuję rachunek (ilość przepracowanych godzin), na którym
    podpisuję się, że otrzymałam wynagrodzenie - może wyrażę się jaśniej -
    dopóki nie podpiszę to go nie otrzymam. na rachunkach, wśród miliona
    znaczków widać, że odprowadzana jest za mnie jedynie zaliczka na podatek.
    w międzyczasie ukończyłam 26 rok życia. Wtedy byłam już pewna, że muszą
    odprowadzać za mnie składki, ponieważ jest to jedyna umowa zlecenie, jaką
    posiadam (nie mam umowy o pracę , a jedynie umowy o dzieło). Wielokrotnie
    podkreślałam zleceniodawcy, że jest to jedyna umowa zlecenie! Bez
    rezultatu...

    Zleceniodawca ewidentnie mnie oszukuje! Nie płaci za mnie należnych
    składek - myślę, że w ogóle nie podał mnie do ZUSu! Nie otrzymałam jednak od
    niego żadnych dokumentów. A przecież to jest jego obowiązkiem, prawda???

    Jestem zdecydowana rozwiązać umowę - i tutaj mam kilka pytań!
    1.Czy mogę rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym? W umowie widnieje,
    że obowiązuje 1 mc wypowiedzenia.
    2. Czy istnieje jakiś sposób na odzyskanie zaległych składek? (w końcu to
    moja przyszła emerytura) - czy ewentualne odzyskiwanie składek dzieje się na
    drodze sądowej? Czy postępowanie jest wszczęte przeze mnie czy ZUS?
    3. Czy powinnam gdzieś zgłosić,że za mnie nie płaci ?

    Z góry dziękuję z a jakiekolwiek rady!

    z.