    From: jQ <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Termin, bieg sprawy
    Date: Tue, 18 Nov 2008 01:20:09 -0800 (PST)

    Pewna firma wyrządziła mi szkodę. Nie bardzo kwapili się z jej
    usunięciem, a i ja nie bardzo chciałbym, by to ta sama firma naprawiła
    wyrządzoną szkodę. Wysłałem 27 października pismo do tej firmy, iż w
    związku z tym, że firma ta nie kwapiła się do naprawienia szkody zaraz
    po jej wyrządzeniu (firma przyznała się, że szkoda powstała z jej
    winy), oraz, że mam obawy, iż nie naprawi jej rzetelnie, zamierzam
    wynająć inną firmę, która tą szkodę (usterkę) naprawi, a ich obciążę
    kosztami. W piśmie tym napisałem również, iż czekam 14 dni na
    ustosunkowanie się do niniejszego pisma, a w przypadku braku sprzeciwu
    w tym terminie, uznaję moją propozycję za przyjętą.
    29 października zadzwonił do mnie pracownik tej firmy, iż otrzymali to
    pismo i są skłonni zgodzić się na moje warunki, o ile koszt naprawy
    nie będzie odbiegał od średnich rynkowych. Poprosili o wycenę kosztów
    naprawy, zgodzili się także, by wysłać im ją e-mailem.
    Zwróciłem się do firmy, którą chciałem wynająć do wykonania tej
    naprawy z prośbą o wycenę, i 10 listopada wysłałem e-maila z kosztami
    robocizny i materiałów na adres osoby, która do mnie dzwoniła. I
    cisza...
    Powiedzcie mi:

    1. Czy skoro nie dostałem odpowiedzi na piśmie od tej firmy, która
    wyrządziła szkodę, mogę uznać, iż 14 dni minęło 10 listopada, a w
    związku z tym mogę swobodnie wykonać naprawę i wystawić (znaczy nie
    ja, firma która to będzie robić) fakturę firmie, która wyrządziła
    szkodę?

    2. Czy ten okres 14 dni powinienem przedłużyć o okres, w którym firma,
    która wyrządziła szkodę, oczekiwała na kosztorys?

    3. Czy wystarczy, że przesłałem kosztorys mailem, czy powinienem go
    przesłać na piśmie, do dyrekcji tej firmy? Czy w ogóle muszę
    przedstawiać kosztorys, czy wystarczy, że przedstawię koszt naprawy po
    wykonaniu jej?

    Pozdrawiam
    jQ